Kukainen Punainen Trans Am -73

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja markoyt, 15.2.2024.

  1. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Muistaako kukaan 70-80 luvulta punaista vuoden 73 Trans Amia Kukaisista Uudeltamaalta ??
    Rek.tun NL-174
    Auto ollut punainen/candynpunainen.
    Kukaisissa ollut n 10 vuotta.
    Omistaja Untamo Kallio....?
    Tunteeko joku omistajan tai tietääkö auton historiasta jotain ???
    Saa ottaa yhteyttä.... kaikesta autoon liittyvästä tiedosta olen kiitollinen.
    markoyt403@gmail.com tai
    0445645474 myös yv.
     
    Muokattu: 15.2.2024
  2. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kiinnostava tapaus koska auto oli täällä Roissa n. 35 vuotta kahdella eri omistajalla ja itse näin sen ensimmäisen kerran Lapin Kumin edessä n. vuonna 1990 kumia polttamassa. Oli silloin jo mustaksi maalattu ja spoilereita vaihdettu sekä ylileveät ulospullistuvat takarenkaat. Kuitenkin mullekin selvisi vasta nyt Markon myötä että auto on ollut alkujaan punainen. Ei näistä historiatiedoista edelliset omistajat paljon puhuneet ainakaan mulle enkä tiedä paljonko he itsekään tiesivät aiemmista tapahtumista.

    Hienoin auto mitä voin kuvitellakaan on nyt Markon käsissä, onnittelut siitä ja mitä miehestä hiukan tiedän, olen varma että tästä autosta voi tulla hyvinkin valmistuttuaan maamme hienoin Trans Am ja aito alkuperäinen sellainen ! Käsissäsi on siis kultakimpale minun mielestä. Mielenkiinnolla odotan kohtaamista livenä.
     
  3. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Juu.Aika harvinainen alkuperäinen Y koodin 455 isolohko auto Suomihistorialla.
    Kiitokset Procharged Vetelle näistä muisteloista....toivotaan että joku muistaisi auton alkuajoiltakin jotain.Riipin Kari on selvitelly aktiivisesti tätä ja Karin ansiosta sain auton ostaakin.Ed mainittu on itsekin Trans Am/jenkkiauto harrastaja ja erittäin omistautunut asialle.Pieninkin tieto autosta tai alkuper.omistajasta kiinnostaa.
     
  4. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Nonni.Eilen sain tietää että etsimäni alkuperäinen auton uutena omistanut Untamo Kallio on siirtynyt ajasta ikuisuuteen 5.2.2024 eli pari viikkoa sitten.
    Tänään tapahtui pieni ihme kun kuolinilmoituksessa olleen nimen perusteella tavoitin hänen tyttärensä....ainoan lapsen Norjasta.Lähetin hänelle viestin....ja ihme tapahtui kun hän vastasi ja kertoi isänsä omistaneen auton 70 luvulla uutena ja myyneen auton 70-80 luvun vaihteessa.Samana vuonna isä eli Untamo oli tilannut Jenkeistä jälleen uuden Trans Amin....
    Tytär kertoi että häneltä löytyy valokuvia autosta punaisena ja ehkä muutakin autoon liittyvää detaljia.....lupasi lähettää minulle myöhemmin keväällä ja ottaa yhteyttä .....mutta nyt on ymmärrettävästi suruaika R.I.P Untamo.
     
    Muokattu: 17.2.2024
    juko7, Ace66 ja aric-z tykkäävät tästä.
  5. 383

    383 Gearhead

    Pitäisikö olla 2024 ???
     
  6. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Juu muokattu.....
     

Kerro tästä muillekin!