kuparikansipahvit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja evilpastori, 23.2.2009.

  1. evilpastori

    evilpastori 3rd gear

    viisaammat kertokaa,että missä teettää kuparitiivisteet mallin mukaan??

    kyseessä 4.3 v8 diesel voimanpesä :lol:
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    hämeenlinnan etrasta kannattaa kysyä. juha.royna@etra.fi on työstön pomo, leikkaavat vedellä.
     
  3. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    http://www.laserle.fi/
    Noin 3vuotta sitten kyselin hintoja 400mm x 140mm kokoisen kuparitiivisteen teettämisestä niin yhden parin teettäminen olisi maksanut 157euroa/kpl
    10kpl erä olisi ollut 58euroa/kpl
    ja 20kpl erä 45euroa/kpl
    ja nämä hinnat oli ilman alv, eli siihen vielä 22% päälle
    Nyt tosin kuparin hinta on laskenut lähes puoleen sen aikaisesta eli materiaali on halventunut mutta ei taida hirveästi tuohon hintaan vaikuttaa.
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Tuollaisia oon vähän harkinnu teettää tohon 337 lättikseen kun siihen ei saa kansipahveja erikseen ja uus tiivistesarja jenkeissä maksaa jotain 230 taalaa.

    Oonko ymmärtäny oikein, että tuon kuparisen voi uudelleenkäyttää ainakin muutaman kerran. Varsinkaan kun kyse ei oo mistään kauheesta virikoneesta, puristuksia siinä seitsemän paikkeilla...

    Noi laserleikkausfirmat vaatii varmaan jonkinlaisen cadi kuvan pahvista. Niin ja minkä paksuinen sen yleensä pitäis olla?
     
  5. malonari

    malonari 1st gear

    Voi käyttää uudelleen mut kannattaa hehkuttaa ensin jos on tehokas uuni
    käytössä , 15min 850asteessa niin varmasti on kupari taas pehmeää ,
    kiderakenne kasvaa tasaisesti tuossa toimenpiteessä mutta toki
    kosaanillakin voi rauhallisesti lämmitellä sopivalta etäisyydeltä .
    Jäähdyttää voi vedellä , kupari ei karkene :)
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Yhtenä budjettivaihtoehtona vois pitää ihan perinteistä kaiveskelua kuparilevystä jos ei sopivaa firmaa löydy? Meinaan tottelee hyvin poraa, puukkosahaa ja vinkua. Vaihtoehtona sellaiselle jolta cad-kuva ei onnistu. Kyllähän tuollasesta esim. 2mm kuparista tehdään moneen muuhunkin paikkaan kuin autoon tiivisteitä ja ihan "polven päällä".
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kannattaa kysellä lähimmän laser leikkurin omistajalta.
    Jyväskylässä lähtisin kyselemään Hakametilta tai Teclaserilta.

    Moni tekee kun vie orkkis tiivisteen malliksi, ja koneen ohjelmointiin ei luulis kauaa menevän kun ei yleensä ole ku pyöreitä reikiä.

    Mutta mikäettei sitä tekis kuviosahalla ja vingulla itekkin.
     
  8. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Pitää harkita vakavasti parin teettämistä tai ainakin kysellä hintoja. Tekis mieli kurkata miltä toi vara-337 näyttää sylinterien puolelta.

    Lättäpään kanssa ei pelkäät pyöreet reiät riitä vaan muotoja on vähän enemmän... :eek:

    Cad kuvan piirtäjä vois kyllä löytyä jos se helpottaa hommaa, pitää kysellä noilta Tampereen laser/vesi leikkaamoilta. Jos joku tietää hyvän leikkaamon Tampereelta niin saa ehdottaa!
     
  9. terence hill

    terence hill Gearhead

    Vähä ohi topiikin mut pystyykö joku sanoo kuinka ohkasesta tun voi tehdä?
    Jos sais vaikka hiukan Oldsin bensaan enempi ruttuja? Tai kestääkö kuparitiiviste Oldsin 5.7D:ssä? Jos tekis siihen paksumman...
     
  10. kardan

    kardan Gearhead

    Toinen ohi alueen kyssäri??
    Kuprusta kun tekee, tarvitaanko männäkohdilla liekkirenkaita niinkuin pahvitiivisteissä on??
     
  11. iji-69

    iji-69 1st gear

    Niin, kuparihan on itsessään jo "liekkirengas".
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jeesustellaan nyt, mitä tulee kustanuksia laserilla tehdyille? Millä hintaa tekee customit kauppansa, visssiin yyveen paikka ujoimmille? Ainakin 2mm matskusta syntyis....
     
  13. Savira niminen firma tekee laser leikkausta Savitaipaleella ,mutta eivät suostuneet kuparia leikkaamaan ,kertoi että kupari heijastaa liikaa laservaloa takaisin ja olivat jossain kokeilussa sulattaneet laserin optiikan....

    Kupari sula on kuulemma liian kirkas...

    Kait tuo olis vältettävissä hieman viistosta työstettäessä?

    BBC;hen nyt löytyi muutenkin noita valmiina joten ei sen isompi ongelma ollut ,mutta kun aina pitäis kaikki tehä ite :rotfl:
     
  14. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Eiks kuparin "löijäämiseen" eli pehmentämiseen ja raerakenteen kasvattamiseen riitä parisataa astetta pari tuntia uunissa, ja jäähdytys hitaasti eli uuni pois päältä ja antaa jäähtyä.
     
  15. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Vesileikkuulla noita on tehty...
    Laserilla ei onnistu.
     
  16. kepuri

    kepuri 3rd gear

    suomen vesileikkaus oy,siellä onnistuu ohjelman ku teetättää semmosella joka ossoo.
     
  17. evilpastori

    evilpastori 3rd gear

    paniikki ohi! :rotfl:
    kiitos soinin!!! löysi tohon moottoriin alkuperäsen tiivistesatsin,ei tartte vielä ainakaan teettää pahveja!
     

Kerro tästä muillekin!