Kupla katsastettu tänään, ilman lokasuojia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja zilu, 29.6.2007.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead


    Hetkinen Hetkinen!

    Siis ensin sanot että leima tuli ja otteessa merkintä lokarit poistettu... ja sitten AKE estänyt rekisteröinnin :-? :-? :-?

    Siis tuliko sitä mitään leimaa tai merkintää tai edes otetta ensinnäkään? Eihän ne ne nyt rekisteröintejä sentään peruuta.

    Vai kerkisitkö laittaa tuon ensimmäisen viestin ennekuin olit saanut paprut näppiisi?

    Mihinkä ajoneuvolain kohtaan tai pykälään AKE viittaa?
     
  2. zilu

    zilu Gearhead

    En rekisteröinyt autoa, vaan sain katsastustodistuksen ensirekisteröintiä varten, joka on voimassa 29.9.2007 saakka.

    Siis samanlaisen paperin kun rekisteriote, mutta maininta ettei oikeuta käyttämään liikenteessä ennen rekisteröintiä.
     
  3. zilu

    zilu Gearhead

    Ja pykälät olivat:
    ajoneuvolaki 4 pykälä, 25 pykälä, kohta 9-10

    EDIT: katsari soitti vielä kerran, ja sanoi että jos puskurin laittais eteen, niin ehkäpä sitten....
     
  4. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Joo. Se voi olla tuo inhimillinen tekijä. Eli katsastus mies pelkää että joutuu liriin jos tämmöinen lokariton ja ikkunaton härtsäke aiheuttaa kuskilleen tai ulkopuoliselle jotain...
    Mitä muuten Zilu pidät kuplalla hintaa? Löytyykö siihen lasit ja lokarit jos entisöis? :D
     
  5. zilu

    zilu Gearhead

    Tupla
     
  6. zilu

    zilu Gearhead

    Tässä on vaan mielestäni kummallista että olen soittanut konttorille parin kuukauden aikan 4 kertaa, viimeeksi viime viikolla ja varmistanut ettei ongelmia tule. Katsari vakuuttaa ottaneensa selvää, ja toivotti tervetulleeksi.

    Luvan oli AKE:ssa myöntänyt Sami Peuranen, ja kielteisen päätöksen teki s-postilla Kimmo Karjalainen.

    Onkos herrat kenellekkään tuttuja?

    EDIT: siis Peuranen on AKE:n ylitarkastaja!
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Eipä ole ensimmäinen kerta, kun konttorin vaatimukset muuttuvat kysymisen ja katsastuksen välillä... tai katsastuksen ja uusintanäytön välillä... tai uusintanäyttöjen välillä... Nämä konttorien muuttuvat säännöt ovat yhtä häilyviä kuin Venäjän lähihistoria aikoinaan.
     
  8. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Minä jo ihmettelin jotta mikä helevetti siellä okussa oikein meni, kun en kerenny kunnolla näkeä.
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Eihän tuo nyt mikään ihme ole jos laitat asian tänne OD:lle ennen kuin saat kilvet käteen.
    Kyllä ne AKE:ssa seuraa mitä täällä höpistään ja on siellä kuplaharrastajiakin jotka tuntee pykälät ja hyvin. Voit olla varma että soitto tulee aika nopeasti kun laitat siirtokilven numeronkin näkyviin.

    Sääntö menee näin:
    "Mitäs jos kaikki tekis noin?"
    - ongelmia ->kielletään
    - ei ongelmia-> sallitaan

    Ensikertaa varten vihje:
    "Kel´ onni on, se onnen kätkeköön!"

    Sääli että tuokin asia piti pilata näin.
    :(
    - Jani -
     
  10. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Noinhan se suurinpiirtein menee.
    Vieläkään ei viitsi ääneen puhua erään oman laitteen katsastuskiemuroista vaikka hommasta onkin JO 10 vuotta...
    Itsekin tossa iltapäivällä rehellisesti sanoen ihmettelin alkuperäisen kirjoittajan tuuletusta ja jotain tuollaista (valitettavasti) odotinkin...

    Yleensä aken kanssa asioidessa kannattaa noudattaa äärimmäistä varovaisuutta ja aina kirjata ylös kuka lupasi ja mitä lupasi ja ei ainakaan hölistä kuvien kanssa netissä.
    Tässä asiassa puhun monen jutun kokemuksella...

    Ja se kannattaa aina muistaa että jos joku juttu aken kanssa tuntuu onnistuvan liian hyvin tai tuntuu muuten liian mukavalta, niin silloin pitää epäillä jotain virhettä... ja ake pystyy pyörtämään lupauksensa yhdellä päätöksellä. :-? :mad:
     
  11. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Joo. Netissä ei kannata huudella asioista - ei ainakaan etukäteen... Tottahan toki tätäkin foorumia lukee monet katsastusalan ihmiset ja vaikka ei virkaintoa riittäisi ammattilaisella niin Suomesta löytyy sen verran paljon kateutta että kanssaharrastajatkin saattaa ottaa ja ilmoitella asiasta ja kyseenalaistaa päätöksiä.... eikä aina tarvitse olla edes tämän foorumin lukija, kiinnostavat aiheet leviää netissä linkkeinä kulovalkean tavoin ja tätäkin VW-topikkia on lokien mukaan käyty lukemassa melko ahkeraan...
     
  12. zilu

    zilu Gearhead

    Kun olin vaan aidosti tyytyväinen että tämäkin on mahdollista.....

    Kuten kaverille sanoin: Täytyy ostaa pussihousut ja sen jälkeen ei ole riitaa kun museotarkastajan kanssa johdotusväreistä.
     
  13. amalia

    amalia 1st gear

    Kyllä epäluulon siementä kylvettiin viljalti kultaisella 80-luvulla katsastustoimen osalta niin tavallista autonkäyttäjää kuin harrastajaakin kohtaan. Kyseessä on jotakuinkin samallainen kasvojen kohotus kuin entisissä itäblokin kommunistimaissa. Nyt ollaan muka niin ystäviä ja palvelualttiita, katsotaan vain eteenpäin, ei muistella vanhoja. :eek: Sanoisinpa että paskanmarjat, samat vanhanliiton diktaattorithan siellä osin häärii, nyt vaan eri virne naamalla. Kyllä susi on susi sielultansa vaikka olisi lampaan nahka päällä. :rotfl:

    Omalle kohdalle on sattunut huonoja kokemuksia joskin muutama positiivinen yllätyskin. Varovaiseksi ja useaan kertaan asiat varmistavaksi on opettanut yksistään virkamiehen oma käytös. Itse on pyrkinyt pysymään hillityllä asialinjalla juuri siksi ettei provosoi. Oli sitten 2 tai 4 pyöräisestä harrastepelistä kyse, niin aika tervanjuontia se konttorilla käynti tahtoo olla. Vaikka siellä ollaan niin yhtä hymyä ja "hyvää"palvelua.
     
  14. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    miten voi katsastaa auton,jossa on 5 lokasuojaa,katsastaa ilman lokasuojaa :D
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

    ai niin että 4 pientä ja 1 iso :rotfl:
    olis se ollu kyllä ihan jees lisä suomen kupla harrastajille... olis kyllä ihan kyrväkkään näkönen peli ilman loksuja. kyllä kai lasit sentään pitää nenällä olla :poff:
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Janiluo on oikeassa ,ihan kaikesta ei kannata välttämättä huudella.Mutta muuten koko katsastaminen ja varsinkin MUUTOSKATSASTAMINEN on mennyt aimo harppauksen eteenpäin harrastajien eduksi. Ei voi kuin kiittää AKEa hienosta toiminnasta ja niitä tahoja jotka ovat saaneet muutosta aikaan.
     
  17. Mopar

    Mopar Gearhead

    Niinhän se Turkkakin aikoinaan haastattelussa sanoi osuvasti, että suomessa kateus voittaa jopa kiiman... :mad:
     
  18. zilu

    zilu Gearhead

    Kyllä tässä senverran opittiin, ettei huudella enään mitään.....
     
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Miten perustelevat takinkääntönsä? Jos ajoneuvo täyttää käyttöönottoajankohtansa vaatimukset, niin aika hyvät perusteet täytyy olla.
     
  20. rrauta

    rrauta 3rd gear

    kyllähän noissa lainkohdissa oli perusteet.
    mitähän tästä opimme.
    akessa luetaan overdriveä.
    akesta annetaan lupia, tai sitten ei, eli ne aken vastaukset voi olla mitä vaan tai sitten ei.
    haukuttujen katsureiden mahdollisuus vaikuttaa on olematon tollaisen mielivallan edessä.
    lakia voidaan lukea kuinka halutaan, jos halutaan.

    valitettavasti asiat on menneet näin, jos jotakin saa siitä pitää olla hiljaa ettei ärsytä vahingossakaan ketään, in finland we call this reilu meininki. :mad:
     

Kerro tästä muillekin!