Kymäkäynnistys ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rampe92, 4.2.2018.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos se on just vedetty leima-arvoihin ni voi olla liian laihallakin, siksi ehdotin rikastamisen kokeilua.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kuulostaa melko oudolta. Jo ihan noin fysikaalisten faktojen takia.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Outoa tai ei mutta niin vaan toimi hienosti :D

    Hetki tietty pakko käyttää korotettua joutavaa kun täräyttää tulille ennenkuin on asiaa liikenteen sekaan mutta puhutaan max ~2min. Ni ihan pysty jo ajelemaan kunhan ei lappu lattiassa yrittäny lähteä :)
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    2 min onkin jo eri juttu. Siinä ajassa imarin lämpökanava alkaa jo kuumeta nopeella tyhjäkäynnillä pidettynä.
     
    KajS ja peltsi tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo. Leima-arvoissa on silti varaa paksullekin sopalle. Liian laihakin vaikeuttaa arvoja.


    Ja ei tuo mikään kisakattila speksien mukaan ollut :)
     
    KajS tykkää tästä.
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kyllä tulpat voi pilata paikallaan kaasutellenkin ajamatta metriäkään, ja helposti, jos ei muuten niin lyhyitä kylmäkäyttöjä muutama ilman koneen kuumaksi käyttöä niin avot.
    Jos seokset ok, ja tulppien lämpöarvo vastaa niihin kohdistuvaa rasitusta myös kevyessä talviajossa, niin kaikki ok.
    Tulpat alkaa yleensä yks kerrallaan heräilemään koneen lämmetessä, jos niissä ois nokea, eli ei koskene tätä tapausta jos kertalaakista sit toimii normaalisti.

    Öh, tipaton loppu..
     
    Muokattu: 4.2.2018
    KajS tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu se olikin max 2min. Normaalisti sen aikaa että emäntä sai koiran takapenkille kyytiin ja itse etupenkille ja vyöt kiinni ja sit mentiin. Eli~ 1min käytännössä.

    Kesäkelissä kyllä pystyi lähtemään vielä ~10asteessa ihan suoriltaa ilman mukinoita :)
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Millaiset, mikä kärkiväli?
     
  9. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Tommoset kuin champion RV15YC4 ennyt löytäny mistään rakotulkkia mutta työmtömitalla mitattuna näyttäis ole 1mm luokkaa tuo kärkiväli uudessa
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Milliä ilmoittaa nettikin kärkiväliksi, eli kyllä pitäisi olla ookoo.

    Oletko kokeillu apuviralla? Jos se sillä lähtee heti käyntiin kylmänä, niin silloin voisi olla ongelma se että jakaja ei jaksa antaa kipinää startatessa kun startti pudottaa jännitteen silloin alas.
     
  11. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Ei ole tullut kokeiltua
     
  12. timant

    timant 2nd gear

    Mää mistään mitään tiedä mutta eikös tuolla aikaisemmin mainittu että lämppäristä ja starttipilotin avulla lähtee nätisti tulille niin ei kai vika kipinässä ole?
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Lämppäri saa koneen pyörimään kevyemmin jolloin startti ottaa vähemmän vastaan ja pudottaa vähemmän akun jännitettä, starttipilotti syttyy hyvinkin heikosta kipinästä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Alkoi kiinnostaa tuo HEI modulin minimijännite. Tuon linkin keskustelun mukaan kipinä alkaa heikkenemään oleellisesti 9.5V jännitteen alle mentäessä, eli aika helposti akkujännite putoaa startatessa tuon alle.
    https://ck5.com/forums/threads/hei-voltage.286506/

    Tuli vaan mieleen kun omassa tallissa olevassa projektissa tuo kipinän hyytymien on tullut esiin kun sitä sisään/ulos siirtelee ja akku pääsee tyhjäksi kun sillä ei ajeta.
     
    Muokattu: 5.2.2018
    KajS tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää varmaan kurkkuun kaadetulla huikkabensallakin lähtee hyvin tulille?
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Slanttivani rupesi sammuilemaan pojan tehtyä sillä eka tarvikkeidenhakureissu Turkuun joskus syksyllä 2014. Syynä oli alhainen latausjännite ja siksi tyhjä akku. Uusi käytetty Powermaster-laturi auttoi ja lataukset älylaturilla. Eli kyllä se kipinä voi puuttua alhaisessa jännitetilassa.
     
  17. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Itselleni tuli tossa mieleen töissä voiskohan nämä ongelmat olla ihan tuosta jakajast vain kiinne kun siel on nyt joku x-racer merkkinen halppis jakaja.
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ainakin tällä palstalla noi x-racerit haukuttu alimpaan helvettiin...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähteekö huikkabensalla?
     
  20. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Oli yks että starttuuttanut kylmänä tosi pitkään, järjestelin sytkävehkeille paremman virran saannin starttaus tilanteessa ja kone alkoi käynnistymään kylmänä aina kuin palmun alta.
    Ja niinhän se on että laihaseos vaatii paremman kipunan syttyäkseen.
    Muistelen että tossa tapauksessa mittasin puolelle menevän jännitteen startti tilanteessa ja se putosi ysi alkuiseksi, kyllä se silläkin käynnistyi, mutta vaati siis sahuuttamista. Toi oli vielä semmoinen kaasarikone jossa ei ollu muistaakseni kiihdytyspumppua.

    Hankalia välillä tommoiset, kun vika voi yhtähyvin olla bensa kuin sytkäpuolella ja monesti yleensä keskitytään siihen väärään.
     
    KajS ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!