Kymäkäynnistys ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rampe92, 4.2.2018.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos startatessa ja startilla pyöritettäessä akkujännite pysyy 9 voltin tietämillä, ei pitäs tulla ongelmaa.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laitappas takaisku vena bensaletkuun ennen kaasaria,mätänetistä saa muutamalla eurolla
     
    passerby tykkää tästä.
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Mitä varten sellainen pitäisi laittaa?
     
  4. passerby

    passerby Gearhead

    Ettei gaasari dyhjene bensasta?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pääseekö itse kaasari tyhjenemään bensasta vaikka irrottas bensaletkun vallan kaasarista?
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    No ei
     
  7. passerby

    passerby Gearhead

    En tiedä.
     
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ka riippuu missee se neulaventtiili sijaitsee, on toki kaasareita missä neulaventtiili kohokammion pohjassa.
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Eikait toi cartteri pääse tyhjenemään kun bensantulo on ylänurkassa ja neulaventtiilit on aika ylhäällä joten kaasariin jää sitä bensaa aika reilusti vaikka linja jostain syystä tyhjeniskin..
     
  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Juu, ja vaikka bensalinja tyhjenis, niin kohokammiobensalla kyllä pitäis käyntiin lähteä eli jos bensapinta ok, niin tuon syyn saa pois sulkea käynnistymisongelmassa.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos ootte sattunu lukemaan mitä kysyjä on kirjoittanu niin ei tarviis turhia spekulointeja:
    Autossa on sähköpumppu ja myös kiihdytyspumppu toimii.

    Jos kuskilla vaan nilkka toimii, niin ei pitäis ainakaan bensapulasta jäädä kiinni.
    Eri asia tietysti käyttääkö sitä nilkkaansa?
     
    Ana67 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Tuosta omasta viestistäni tulikin mieleen, että kuinkas se sähköinen pumppu on kytketty, pyöriikö aina kun virta päällä vai öljynpainekatkaisijan kautta?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  13. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Moottorin maadoitus?
     
    Ana67 tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tääpä just kun asianomistaja ei tarpeeksi nopeaan vastaa niin alkaa spekulaatiot :D
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Öpainekatkasijan kautta meni sahailuks vanillakin, lääke oli nappi millä sai pumppua ennen starttia käytettyä. Öpainekatkasija hoiti sitten turvallisuuden ja käynnistyksen/sammutuksen pumpulle muuten.

    Menihän se virta vielä toki virtalukon pohjalta.
     
  16. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Joo ei ole ollu nyt aikaa perehtyä tohon vielä. Mutta huomenna suunittelin kokeilevani että lähteekö apuvirralla nätisti tulille.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla ollu kans vähä kylmä käynnistys onkelmaa. Kaikki vehkeet oli roikassa kun käynnistin.

    Eli vuoden alussa. Caprice. 305. Lähti käyntiin. Kävi muutama minuutin. Sit jako sekasi.

    Fiiat ducato 1.9 lähti käyntiin muutaman ajo metrin jälkeen sytty ö valo. Ja kone alko pitämään meteliä.

    Viimeisin. Valiant 170. Käynnistäessä piti pikkusen pitkään ö valoa. Sammu kuitenki. Sytty heti kun lähti ajamaan. Pysäytin. Sammu valo. Taas kun lähti. Sytty valo. Vaihdoin öljyt. Ei muutosta. Vaihdoin pumpun. Pari tuntia oli kilon paineet nyt hukassa.......

    Kaikki autot vasta ostettu. En tiedä mitä edelliset tehny
     
  18. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Tuli kokeiltua buusterilla antaa virtaa mutta ei vaan hörähtäny käyntiin nätisti ekalla eikä tokalla kyllähän se lähtee kun tarpeeks kauan starttaa. Ajattelin kokeilla että löys jakajalle suoraan akulta virtaa jos vika on johdoissa nii pitäis sitten kyllä hörähtää käyntii. Alan kyllä pikku hiljaa epäilemään tuota xracerin sytkää no ostoslistalla täs keväällä on muutenkin ollut uuden sytkäb osto mikä ois hinta laatu suhteeltaan hyvä hei jakaja tuollaiseen 350 koneeseen.
     
  19. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Eikä auttanut hyppy virta jakalalle eikä starttipilotti. Täytyy kokeillä nuo maadotukset koneelta akkuun ja koriin ja hörppy bensa.
     
  20. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Kytketty ihan napintaakse vain. Tarkoitus on ollu lisätä öljynpainekaitkaisija mutta en nyt tiedä tarviiko
     

Kerro tästä muillekin!