Lada hyytyi eikä vikaa löydy...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dumb, 24.5.2005.

  1. dumb

    dumb Gearhead

    Eli ongelma tilanne aika yksinkertaisessa laitteessa. Autolla ei ole ajettu viime syksyn jälkeen ja kun keskitalvella ajoimme sillä, se hyytyi vajaan kymmenen minuutin ajon jälkeen eikä ole sen jälkeen inahtanutkaan.
    Uusittu:
    tulpat,konkka,kärjet,jakajan kansi, toisia tulpan johtoja kokeiltu, puolan johto sekä on kokeiltu kolmea eri puolaa ja kaikilla sama tulos. myös kaikki sulakkeet on ehjiä ja paikallaan sulaketaulussa

    Bensaa tulee kiihdytyspumpusta kun painaa kaasua ja kipinäkin tulee, mutta on äärimmäisen heikko. puolalle on myös vedetty akulta suora johto joten virtalukossa ei ole vikaa, myös moottori on maadoitettu toisella johdolla.
    Startti pyörittää hyvin ja kaikki edellytykset pitäis olla käynnistymiseen mut ei vaan lähe!
    oikeastaan ainoa palikka johon en ole koskenut on virranjakajan pyörijä, olisko se sitten vikana?

    Auttakee. ei aukee tää ropleema ja aika monta tuntia on jo ropattu tuloksetta.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos kaikki johdot on kiinni ja kireellä eikä välissä ole hapettumaa, niin:

    Ladan jakajan pyörijässä on maaginen neuvosto-vastus, jonka rikkuminen aiheuttaa ikäviä ylläreitä.

    Kärjellisen jakajan kärkiin voi tulla piikki, tai koko kärkisiltakin, tai mikä se levy nyt onkin, jossa kärjet on kiinni, voi irrota. Kärjet kannattaa kuitenkin putsata ja säätää kohdilleen.

    Kondensaattori ja kärjet kannattaa oikeastaan vaihtaa, jos ensin tarkistaa, ettei jakajan akseli ole kulunut liian löysäksi. Jos on akseli kulunut, kannattaa vaihtaa jakaja.

    Onkohan se puola kunnossa...

    Jotkut yksittäiset ladat on tosi herkkiä kosteudellekin, hiukan vettä pellin alle ja meno tyssää vaikka keskelle motaria.

    Kokemuksella voipi kertoa, että meno toppaa jokaiseen probleemaan melko totaalisesti. Lada palstalla varmaan löytyy lisää tietoa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuo pyörijässä oleva vastus on joskus hätäkorjattu taitellulla tinapaperilla.
    hyvin kulki ties miten pitkään. (Eihän sitä hätäpatenttia viitsinyt kunnolla korjata kun kerran kulki :oops: )
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Puola taitaa olla rikki,hommaa uus
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katoppa se jakohihna onko ehjä eli puuttuuko hampaita tai onko merkit kohillaan silloin ku pitäis.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    kannataa vaihta ainakin puolet tulpitsa
     
  7. 67

    67 1st gear

    minun mielestä kannattaa vaihtaa koko vehje,johonkin muuhun. :argue:
     
  8. ahne

    ahne 1st gear

    tiedän, että johdot, tulpat, kärjet, konkka sekä puola on vaihdettu ja puristuksetkin on tallella. Jakopää on vanhassa ladassa ketjulla.

    Lada on hyvä peli.
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Asiaa ja sulla on varaa tähän kommenttiin?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäs kone on kyseessä?? Joskus on nimittäin käyny sillee et 1500 tai1600 myllyyn on laitettu 1200 jakaja,"isolohkot" :lol: on jotakin 8mm korkeampia ja pikkulohkon (1200) jakajan akseli ei riitä kun ihan vähän poorin huulille ja kierrätettäessä konetta sytkä hyppää pooreiltaan vitulleen. Ps.Lada on hyvä peli ROMURALLISSA. 8)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tota mitähän tarkotat vanhalla Ladalla? Kyllä niissä laatikko malleissa eli 2105 ja mitä niitänyt oli 80-luvun lopunmalleja oli ja on HIHNA JAKOPÄÄ.
     
  12. Nappula

    Nappula Gearhead

    http://www.ladakerho.net/index.htm ja ei kun kyseleen, tuolla on myös jotain huolto ohjeita joiden avustuksella voi ittekkin kattoo perusasiat kuntoon.


    Samaa p"skaa kaikki autot on merkkiin kattomatta
     
  13. wiljo

    wiljo 1st gear

    Mä ostin kerran epäkuntosen ladan. Tai siis ei siinä pitäny vikaa olla,se oli vaa seissy jonkin aikaa (muutaman kuukauden). Kaks akkua startattiin tyhjäks,eikä lähteny käyntiin.

    Lähettiin sit hinaamaan sitä kotia,ja matkalla tuli mieleen kokeilla lähtiskö se käyntiin vetämällä. Ja kas kummaa,sehän lähti :eek: En tiiä mikä siinä sit oli häikkänä ku ei startista lähteny,eikä kyl kiinnostanu tutkiakaa ku se pelas ihan normaalisti sen jälkeen.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo 1300 konetta on hihna&ketju jakopäällä 1200,1500,1600 ja 1700 gm.än ruiskuhimmeleillä varustetut latuskat on varustettu ketjujakopäällä ainakin vuoteen -95. Että kyllä niissä laatikkomalleissa yleensä aina ketjullinen jakopää rallattaa.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    1300 välilohkomoottorin hihna näkyy heti kun konepellin avaa, eli ei sitä voi olla kenkään tietämättä, onko jakopäässä ketju vai hihna. Hihna on just ton 1300 koneen heikko kohta, kun hihna ei kestä öljyä, joka taas ei tahdo pysyä moottorin sisällä. Yleensä hihna menee poikki samantein, eikä ihmeemmin hypi, mutta venat ei pitäisi ottaa mäntään, eli matka vaan pysähtyy.

    Muissa larban moottoreissa on tosiaan ketju ja kyllä niissä yleensä joku muu vika on kuin hypännyt ketju, onhan niissä jopa ketjun kiristin.

    Toi on tosiaan joskus kokeiltu, että vetämällä saa larssonin käyntiin vaikkei muuten edes lupaa. Syytä ei osaa sanoa, mutta mitäs väliä sillä on jos saa käyntiin.

    Jos muuten on Kamalasaattori lada, niin ei kauheesti kannata vetää eikä startillakaan hiissata bensaa suoniin, ettei mene katalyytit vaihtoon.

    Pentele, miten sitä voikin tietää näin paljon, ladasta... :eek:
     
  16. dumb

    dumb Gearhead

    lada on malliltaan 2101 ja vuosimallia ´75, moottori 1200.
    Siis kaikki muut sytkäosat on vaihdettu paitsi se pyörijä ja jakajan runko-osat. mekaanista vikaa ei ole ja puolakin on ehjä.
    Mut ehkä pitää kysellä ladapalstalta.

    Ja lada on ihan hyvä peli, millä autolla saat halvempia kilometrejä ja takavedon?
     
  17. makke

    makke 1st gear

    Kun ne kärjet vaihdoit ja säädit kärkivälin oikaksi, niin kai sit sen jälkeen laitoit sytkäennakon kohdalleen?
    Eli ota se oikea sytkäennakko ja sit sähkökynä puolan miinuksen ja rungon väliin. Pyöräytä jakajaa siten, että valo syttyy; nyt on perusennakko kohdallaan ja ei kun käynnistämään.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaisi kuitenkin tarkistaa se pyörijän vastus, ettei olisi siinä vika, on aika spesiaali, muissa en ole nähnyt.

    Kokeile myös kärjistä, että ne aukeaa, eli pistä vaikka kaveri starttaamaan, ja katsele kansi auki, että kärjissä kipunoi.

    Jos olet jo kastellut uudenmalliset tulpat, ne ei välttämättä enää toimi.

    Mekaanisista vioista vielä, että Ladan jakajia meni yhdessä vaiheessa kuin näkkileipää Intissä, akseli kului löysäksi nopeemmin kuin kärjet meni vaihtoon ja lopulta vika oli just toi, lakkasi yhtäkkiä käynnistymästä ja jos esim. kuluneeseen akseliin on viritetty kärjet millä lie välyksillä, uudet ei oikeilla välyksillä aina aukea ja kipinä jää kotiin.

    Lisäksi kuten edelläkin on mainostettu, jotkut Ladat on sairaan arkoja kosteudelle, eli sellaiset sahaa hyvin, muttei edes lupaa. Roiski kosteudenpoistajaa jokaiseen johtonippuun mitä pellin näet, se voi auttaa, jos sattuu oleen tommonen yksilö.
     
  19. 67

    67 1st gear


    juu,onkyllä. :argue:
     
  20. makke

    makke 1st gear

    En olis niinkään varma. Autoja ne on kaikki ja fiksu pitää suunsa kiinni eikä lauo asiattomukksia kun toinen asiallisesti neuvoa kysyy. Jos täs jokainen alkais omien automerkkiensä perusteella toisten kysymyksiin kuittailemaan, niin saisit säkin aika tavalla kuittia Plymareidesi kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!