Lämppärinletkuun lohkolämmitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja GT429, 10.1.2009.

  1. GT429

    GT429 3rd gear

    Ostin calix letkulämmittimen, joka tulee lämppärinletkuun, mutta kun on virrat päällä, tuntuu että kuumentaa liikaa, haisee palanut kumi. Onko lämppärinletku sopiva paikka? Autoon ei löydy normaalia lohkovastusta.
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Monessa vehkeessähän on nykyään juuri lämppärinletkun välissä lämmitin, tarttee vain asentaa todella alas ja oikeaan asentoon, että toimii, eli letkua joutuu jatkamaan siten, että lämmitin tulee niin alas kuin vain on mahdollista sovittaa, ja se lämmitin täytyy olla pystyasennnossa niin, että se johtoliitin tulee suoraan alaspäin, näillä eväillä pitäs onnistua.

    Se korkeusero on välttämätön kahdesta syystä: Ilmautuu helpommin ja kun lämmitin on alhaalla, niin se lämmitetty neste lähtee kiertämään kun lämmin tavara nousee ylöspäin.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se on sellanen parin kilowatin tehoinen, niin se ei ole tarkoitettu lämppärinletkuihin,
    vaan suoraan lohkoon letkutettavaksi lyhyillä letkuilla. Ja just sillai, että
    menolla ja tulolla on reilusti korkeuseroa, että tulee hyvä vapaakierto.

    Niissä pienitehoisissakin pitää saada tuon vapaakierron vaatimukset
    täytettyä, vaikka sen voikin lämppärin letkuihin yrittää laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!