Lapset mukana kisoissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja heikkisj, 31.5.2012.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kuinkas te jotka olette käyneet perheen kanssa kiihdytyskisoissa, kuinka se on toiminut käytännön tasolla? Itse olen toki käynyt mutta en lasten kanssa (3 & 6v), nyt on harkinnan alla kun on sopivasti vapaata Tierpin internationalsien kanssa. Kuulonsuojaus nyt tietenkin pitää hoitaa, sehän nyt on selvä, mutta millaisia kokemuksia teillä muuten on?
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    En o käyny nyt 5v lasten kanssa ku kolme? vuotta näissä Porin lentokenttäkisoissa, Alastaron finaaleja funteeraan kovasti. Hyvin on menny ja kiinnostus on kova.
     
  3. Torino69

    Torino69 3rd gear

    Omat lapset kyllästyivät äkkiä kisan seurantaan, joten oheistoimintaa (luettavaa & pelattavaa) pitää löytyä. Ja pikkuhyvää syötävää.

    Kuulonsuojauksen lisäksi auringolta suojaaminen on tärkeää. Päivänvarjo ja viltti mukaan, mutta sitten joutuu kyllä takariviin... Toisaalta esim. Alastarolla takarivistä on helppo lasten livistää leikkeihinkin tai kioskilla käymään, jolloin aika kuluu paremmin.

    OT: Alastarolla saisi sitä Paddockin puoleista katsomoluiskaa ( eli se puoli joka ei ole varattu Horton vippikatsomoksi :poff: ) jyrkentää, jotta sieltä näkisi mm. nitrokisoissa seisovien ihmisten ja päivänvarjojen yli.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Meidän juniori on kulkenut mukana alle vuoden ikäisestä ja silloin olikin vielä helppoa kun sen sai rattaisiin nukkumaan hyytymisen yllättäessä. Ja oli kyllä yleensä asuntoauto / bussikin matkassa.
    Viime vuonna kun käytiin jossain kahinoissa turistinakin niin ukko oli jo melkein 4v niin mihinkäs sen sai laitettua nukkumaan jos väsymys iskee. Ei oikein mihinkään.. Pakko lähtee himaan muutaman tunnin jälkeen. Toi on ainakin semmoinen että ensin 4-5 tuntia täysiä ja sitten totaalistoppi.
     
  5. mafo

    mafo 3rd gear

    Ihmeen hyvin tommoinen puolivuotias nukkui varikossa... :rotfl:
     
  6. enzo

    enzo Gearhead

    Tierpissä on silläviissiin helppoa, että on tosihyvät vessahommelit katsomoiden liepeillä ja ne katsomot on kunnolliset muutenkin.
     
  7. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    lapset

    Sen olen huomannu, että kyllä niitä junnuja pitää valvoa aika kovasti. Omat muksut on ollu pari kertaa mukana, ja aikaa meni enemmän niitten valvomiseen ku autoon keskittymiseen.
    Pari kertaa olen joutunut väistämään aika rajustikin ja yllättäen ettei aja yli.... Jostain bussin/pilttuun takaa kun sellanen 3-vuotias pomppaa eteen, niin EI sitä nää kilpurista, varsinkin kun kaikki kilpurit ei pysähdy kuten F1-auto.

    Pitäkää kädestä kines kun olette varikkoalueella, niin kaikki menee hyvin.

    Tony
     
  8. tha022

    tha022 Gearhead

    Tuota yllä olevaa oon pojalle 4v toitottanu nyt pari päivää kun ukko lähtee ekaa kertaa kamasaan mukaan.
    Vaikka on paljo hienoja ralli autoja niin ei saa juosta!!!

    Olen itte kans hypänny jarrulle melko kiivaasti kun ilmesty metrin mittanen kaasarin takaa näkyville.
     
  9. Alistus

    Alistus 1st gear

    Muutama mitä olen huomioinut kun olen ollut poikien (4v ja 6v) kanssa katsomassa. Olen samaa mieltä kuin muutkin eli varikolla pitää olla vielä tarkempana kuin "katsomossa". Kuulosuojaus kannattaa tietysti muistaa siellä varikolla kävellessäkin.

    Olen huomannut meidän poikien kanssa on tauot (rasvaus tai viime vuotisten nitronatikoiden tuntien odotus) on kaikkein vaikeinta. Pojat jaksaa keskittyä ja istua kun tapahtuu ja on katseltavaa, mutta heti kun tulee pidempää taukoa niin pitää keksiä jotain.

    Yksi mihin kannattaa panostaa on "eväät" eli syötävää, juotavaa, luettavaa tai katseltavaa (kännykkä ja sen pelit toimii meillä myös). Alastaroon kannatti ottaa mukaan reppuun myös parit autot jolla saattoi nuorempi leikkiä hiekalla taukojen aikana. Auringonsuojaus tietysti.

    Muuten samallalailla kun muuallakin tapahtumissa. Yksi mikä kannattaa muistaa katsella valmiiksi on vessat, kakkahätä iskee välillä salakavalasti juuri väärään aikaan :)
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ei sitten lähdetty Tierppiin kuitenkaan, muuten kyllä mutta kun säätiedotukset olivat mitä olivat niin juuri tuo Alistuksen mainitsema odottelu hieman pelotti. Kyllähän sitä itse olisi vielä jotain tekemistä keksinyt mutta kahden lapsen kanssa monta tuntia (ja sitäpaitsi) sateessa olisi ollut aika haastavaa. Mutta tulevaisuudessa varmasti mennään. Mainittakoon muuten että tämmöistä olisi Tierpissä tarjolla heinäkuussa:
    Lentonäytös

    Muuten, pari vuotta sitten oltiin tytön kanssa (silloin 3 vuotta) kahdestaan Hot rod reunionissa, yllättävänkin hyvin meni (vaikka SE vaaleanpunainen juomapullo hävisikin). Siellä etuna on että taukojen aikana voi katsella enemmän tai vähemmän kummallisia kulkuneuvoja, parkkipaikka/varikko kun alkaa tasan lähtöalueelta. Kuulosuojaimet olivat muuten lapsella oikeastaan koko ajan päässä.
     

Kerro tästä muillekin!