Legacy visko jumissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Ässä., 12.9.2019.

  1. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Ei ole USA auto, mut kysympä kuitenkin. Ostin (ku halvalla sain) muutaman vuoden seisseen -90 vuotisen Legacyn. Kääntäessä pienellä nopeudella keskivisko paukkuu älyttömästi... Voiko jumiutua seistessä, onko moiselle markan autolle mitään edullista budjettiratkaisua millä aukeaisi? Voiko aueta ajamalla...? Mitähän tekisi, vai tulikohan tosta aura-auto talveksi... Lootassa ainakin on öljyt ok.
     
    Muokattu: 15.9.2019
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Ainakin hiacen/hiluxin levylukot alkaa paukkumaan,kun öljyistä loppuu ominaisuudet (vanhaa),tai laitettu väärää öljyä... On loppunu öljyn vaihdolla..
     
    Ässä. tykkää tästä.
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Ootko kokeillu nostaa yhtä pyörää ylös ja koittaa pyörittää sitä vapaalla ollessa, että onko se visko oikeasti jumissa vai ei? Voihan siellä joku nivelkin paukkua kun kuormitetaan.
     
    Ässä. ja Sounderi tykkäävät tästä.
  4. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    En ole tutustunut saparon jakolaatikkoon,onko levyllä jako tms,vai kiinteä ketju-jako. Noissa tojotan jakolootissa monirivinen (morseketju) jakaa voiman ennen taka-kardaanin laippaa et-kardaanille.Ketjun venyttyään liikaa vastaavassa tilanteessa alkaa hyppimään hampaiden yli. Paukkuu myös pirusti...
     
  5. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Onko tuo automaatti vai manuaali? Manuaalissa on viskokytkin, automaatissa sähköllä ohjattu monilevykytkin. jos manuaali niin viskolle ei ole tehtavissä muuta kuin vaihtaa koko möykky uuteen, hommana ei ole vaikea, mutta osa on kallis. Jos automaatti, niin ainakin vanhemmissa B11-korisissa nelivedon monilevypakan saa testimielessä pois käytöstä ottamalla "4WD" -sulakkeen irti konehuoneesta....
     
    Ässä. tykkää tästä.
  6. pptalo

    pptalo Gearhead

    Tää on just niin tätä. Mulla pyöri tallissa ehjä visko 2v. Kuukausi sitten heitin metallikeräykseen kun ei kellekkään kelvannut.
     
    Ässä. tykkää tästä.
  7. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Okei. No tää on manuaali. Kuka teistä tunnustaa käyneensä korjaamassa tämän? Just ajoin lenkin ni ei pidä enään mitään ääntä eikä jykerrä. Ilmeisesti oli vaan jumissa ja aukesi o_O Kaikenlaisia...
     
  8. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Melko suurella todennäköisyydellä lämmetessään taas rupeaa jumittamaan. Pidämme toki peukkuja
     
    Ässä. tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!