Hyvä määrä halkoja sopii ainakin. Eki-setä vaan jäi alle takaluukkua avatessa. Samalla -85 Grand Marquisilla vietiin lavallinen graniittikuutioita lohkottavaksi. Oli luukku sitten alas tai sivulle auki, niin aina se oli tiellä, kun trukilla lastasi lavaa kyytiin. Kuvasta näkyy, ettei luukku aukea edes 90 astetta. Se ei paljoa vaadi kipeää saranoihin tai lukkopeltiin, niin luukku ei toimi enää ikinä kunnolla. Kivilohkareet painoi kai jotain tonnin ja kahden välillä. Ilmapusseihin tavaraa, niin valotkin näytti oikein. 302 oli surkean alitehoinen, mutta vääntö ei koskaan loppunut kesken. Talviliukkailla ja miltei sileillä 275 M+S nulleilla meni hyvin siihen asti kun piti kääntyä Iitin Graniitin pihaan. Vaikka renkaat oli linkussa, auto meni suoraan kuin luoti. Kaveri meni painoksi keulaan, mutta eihän sellasesta ruikkukukosta apua ollut. Mutta sormella kun tyrkkäsi lokarista, niin Möökjuri pyörähti kuin itsestään. Reissun tuloksena koko tavaratilan pohja notkahti ja varsinkin luukku, jossa kolmas penkkirivi sijaitsisi ilman suomalaista autoverotusta. Samalla huussilla tuli haettua 160x200 parisängyn raamit osina ja runko- ja petauspatjat päälle. Lastauslaiturilla taisteli vieressä pariskunta pientä pyöreää pöytää pienen 3d hätspäkin kyytiin. Akka huutaa naama punaisena, että sinähän lupasit sen tulevan helposti mukana ja ukko vääntää pöytää mutkalle. Sitten huolestunut myyjä tuli kysymään, että meneekö se sänky kyytiin, tarviiko apua? Ihan pakko oli kovaan ääneen kertoa, että hyvin mahtuu, menis vielä kirjahyllykin, mutta katsotaan sitä sitten seuraavasta tilistä. Myöhemmin oli -94 Caprice, jossa oli ihan luvallinen kolmas penkkirivi. harvoin sille käyttöä oli, mutta kun oli, niin fiilikset hipoi kattoa. Käyttöön sekin oli tehty. Kerran tultiin Forssasta V14 twinmoottorin ja kahden automaatin voimalla. Haettiin nimittäin V6+TH200 ja asennettiin sikaosastoon. Mitään kuormansidontalenkkejä farmeista ei tahdo löytyä. Sen takia mä pulttasin Hyundai Ponyn ovilukkojen vastakappaleet taakse.
Juu nostettiin kans stw:n perälle trukilla tavaraa, tosin oli vain pieni 60x80cm kertakäyttölava mutta olihan siinä hammaspyöriä sellainen 350kg. Takaovi sivullepäin avattuna ei onnistu, ei aukea tarpeeks. Alaspäin avattuna onnistuu mutta trukkikuskin pitää olla tosi varovainen ettei yhtään tökkää ovea koska siinä on takalasin reuna ensimmäisenä vastassa ja karkaistu lasi pillahtaa takuulla heti rikki.
Tulipa kerran rakennusaikana haettua sähkötarvikeliikkeestä kaapelia, no ei ollu tiedossa tarkkaa kaapelin pituutta niin kauppias ehdotti että nostaa koko kelan (3x10+10 Cu) trukilla kyytiin. Kela oli mallia "iso", joten se mahtui juuri ja juuri kattoa hipoen sisälle. Ongelmana piikkien lyhyys. Rakennuksella liinat kiinni ja kaivurilla kela ulos! Painoa oli varmasti useampi sata kiloa. Notkahti hiukan lattia luukkujen saumasta alaspäin. :cry:
Hyvin onnistu. Koneita, laatikoita ym... Nykyään käytän tavarankuljetukseen paketti- tai kuorma-autoa ja jätän noi henkilöautot henkilökuljetustehtäviin
Semmonen tässä vielä juolahti mieleen, että miksikähän joitakin yksilöitä näkyy olevan pelkästään kolmelle rekisteröityjä? Onko ne muutettu pakuksi jollain uudemmalla säännöllä ja voiko henkilöautosta pakuksi muutettua muuttaa takaisin henkilöautoksi?
Nykyään ei saa enää laittaa minkäänlaista takapenkkiä jos tekee veronkiertoauton. Ja toi takas henkilöautoks muuttaminen on todella kallis juttu, varmaan yli 10000€ tulee maksamaan. Joitain uudempia maastureita kai voi muuttaa takas henkilöautoks, ainaki jossain myynti-ilmotuksissa lukee, ilmeisesti ne on muutettu pakuks dieselveron kiertämisen takia.....
On olemassa pakettiautoja, joista on maksettu henkilöauton vero ja ne voi muutoskatsastaa takaisin henkilköautoiksi ilman uuden veron maksua. Esimerkiksi tutun yrityksellä on tämmöinen voyager, joka varmasti on helpompi myydä henkilöautona kuin pakuna eteenpäin.
Tämä on nyt niiin väärä uskomus että on korjattava, johan sen varmaan jo pari vuotta sitten KLB itte todisti että piilofarkun sai muutettua parilla sadalla henkilöautoksi!