Letukan lattiamatto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Oksanen001, 5.4.2024.

  1. Oksanen001

    Oksanen001 1st gear

    Moro!

    Pitäs tilata rokkiautosta kuuskakkoseen letukkaan uusi lattiamatto, kannattaako tilata ihan normaali, vai tuolla ”Mass Backingilla”? Hinta eroa 120€, onko hintansa väärti, ja vaimentaa oikeasti hyvin, vai kannattaako vaan tilata normaali matto, ja autotarvike liikkestä jotain eristysmattoa alle?
     
  2. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Ei ole käyttökokemusta vielä enkä ole yrittänyt edes asentaa mutta minulla on tuollainen mass backing matto. Vaikuttaa kovalta ja jäykältä mutta jos sen saa kunnolla kammettua paikoilleen niin ehkä ei haittaa. Tilausvaiheessa ja kuvien perusteella kuvittelin tuon päässäni hiukan erilaiseksi. Johtuu ehkä siitäkin että maton muotoilu on melko kevyt ja tuntuu, että oikenee melkein itsestään etenkin kun siinä on tuo jäykkä massapohja. Vaikutelma siis näin ennen asentamista on, että ilman tuota pohjaa voisi mennä paremmin pohjan muotoihin paikoilleen. Nyt jos tilaisin niin ottaisin normaalin.
     
  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mulla jenkeissä asennettu monte carloon tuollainen hieman arvokkaampi "essex with mass backing" matto ja IMO tuntuu ja näyttää hyvältä jalkojen alla, tosin tämä ihan makuasia eikä ole vertailukohtaa cutpile perusversioon.
    Jos nyt pitäisi itse hankkia harrasteeseen matto niin luultavasti ottaisin essex tyylisen ilman mass backingiä.

    Lattia myös päällystetty tulipellistä takapenkille bitumityylisellä äänieristeellä, sille suositus jos kerran penkit ja matot on autosta irti.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    tse vertaisin myös rahtihintoja, jos toinen on paljon painavampi ja rahti kalliimpi, niin saako sillä erotuksella jo sit suomesta äänieristeet pohjaan.
     
    Gary Grand ja impala67 tykkäävät tästä.
  5. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Mulla tulossa jenkeistä 62 letukkaan , tuo ns. vahvempi malli , laskettiin että tulee kuitenkin suurinpiirtein samoihin hintoihin , jos ostaa tuohon ohuempaan eristeet suomesta .
     
  6. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Rahdissa ei taida eroa olla. Minulle Rockautosta tilatut matot ja muut mattomateriaalit ovat tulleet suoraan Auto Custom Carpetsilta. Paketeissa ei ole ollut edes Rockauton teippejä.
     
    Muokattu: 7.4.2024
  7. SK

    SK Gearhead

    Minulla on ACC:n matto tuolla lisä-äänieristyksellä. Ei valittamista istuvuudessa eikä ollut erityistä vaikeutta saada paikalleen. Jäykkä ja painava kuin mikä, mutta suht oikeaan muotoon prässätty.

    Ja ei maton lisäeriste ja dynamat ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja: minulla on molemmat. Aiheuttaa askartelua lähinnä etupenkin kiinnityksessä (ja kaasupolkimen läpiviennissä) - vaatii joko pidemmät pultit tai dynamatin pois kaivamisen penkin jalkojen kohdalta. Väliin voisi vielä lisätä dynalineria…

    Yksi lisähuomio: jouduin tilaamaan mattoni Automotive interiors -nimisestä firmasta, koska se oli ainoa joka suostui myymään samaa mattoa metritavarana etupenkkiin sekä ovipahvien ja etu-/takapaneelien alaosien verhoiluun. Rockautosta taisi kadota koronan myötä tuo lisämateriaalin ostomahdollisuus, kun tällaisestakin tavarasta alkoi tulla pulaa.
     
  8. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    ACC:ltä sai vuosi sitten myös metritavaraa lisäksi kun maton tilasin. Maton laatu ei kyllä käsinhypistellessä ole ihan sitämitä alkuperäinen on joskus uutena ollut:(
     
  9. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tuo metritavarana myynti on ollut jäissä ilmeisesti yllä mainituista toimitus-/tuotantovaikeuksista johtuen. Automotiveinteriorsilta minäkin onnistuin tilaamaan cut pile -mattoa metritavarana. Nyt näyttäisi olevan rajoituksena 5m (jaardia)/asiakas metritavarana. Essex-mattoa ei saa vieläkään kuin metrin ja senkin vain valmiin maton tilauksen yhteydessä.
     

Kerro tästä muillekin!