Löydetty Pitkä-Pekan '62 Dart

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jakulepi, 29.4.2009.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    No,Pekkahan oli vielä vuosia kisahommissa tuon roadsterin jälkeenkin.
    Hommasi Pro Comp ryhmään ajokin,jolla metanolin ja ahtimen voimin ajoi muutamia vuosia.
    Teamin nimi oli No Stress Team.Pekka taisi päästä parhaimmillaan alle 7 sekunnin,joten kyytiä oli aika paljon enemmän kuin Dartilla aikoinaan.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä olin nuorukaisena MS lähtöjärjestelijänä ja mun tarkat muistikuvat Pekan ajeluista päättyvät sen ajanjakson päähän.
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Pienenä päivityksenä toivonsa menettäneille, että Dart käy ja kukkuu ja liikkuukin ees sun taas.

     
    menu*, Seevu, mikkis83 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”On vähän eri äänet kuin Räyskälässä 80-luvun alussa”.

    On tosiaan, valitettavasti. Hattua nostan vaikken niitä käytäkään kunnostuksesta ja työmäärästä mutta jos noissa olis ollu tommoset äänet silloin 70/80-lukujen taitteessa niin tokko olis kärpänen purassu joka vieläkin on veressä.

    Anteeksi ja kiitos. Olen old skool miähiä ja ehkä menee mielipiteen vapauden piikkiin...
     
    Inlinee, foxkiller, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Niin, nythän siinä on putket kiinni, Räyskälän aikoina ne jätettiin kotiin. Kyllä se nytkin "rääkäsee" kun vähän nallia näyttää, tossa videolla vaan menee puhelimen mikki "tukkoon" ja leikkaantuu pahin (lue: paras) huippu pois.

    t. Throttle Man (AM)
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Olisko Dodgen konehuoneesta kuvia wanhoilta ajoilta?
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Täytyy kysellä Pekalta

    Btw, Dodge saa värin niskaansa lähiviikkoina.
     
    12345678910, PPRCuda ja esmi tykkäävät tästä.
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jossain V8-Magazinessa muistan nähneeni.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Raotetaanpa hieman tallin ovea, ettei jää tämä projekti vallan unholaan ja kuulopuheiden tasolle!
    Pääsiäiseksi pitäisi olla melko hyvällä mallilla, if you know what I mean..

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    teippi-mikko, FuryIII '71, rebel58 ja 19 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Messukeskuksessa onkin tänä vuonna todella nostalginen meininki, kun Pekan Dartin ohella näytille myös muita vanhoja kisapelejä.

    Siinä se nyt sitten on. Ei ihan kaikilta detaljeiltaan/pisteosiltaan valmis, aina näissä riittää tekemistä, mutta melkoisen pelti- ja uudistussavotan läpikäynyt Pitkä-Pekan Dart maestron itsensä omistamana ja viimeistelemänä.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.4.2022
    teippi-mikko, SK-, Dusturecarn ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  13. kuula

    kuula Gearhead

    Hieno elvytys, kertakaikkiaan. Tätä pentuna kateltiin. Vanteita en ymmärrä, eikä minun kai tarviikaan.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  14. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tjoo, autossa on Chrysler 300 SRT-8:n alusta Brembon jarruineen, jotka suuresta koostaan johtuen asettavat rajoituksia vannekoon suhteen.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei niinkään koko, mutta lippaa pitäs olla. Tosin taitaa tulla lokarin reunat vastaan.
     
  16. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    '62 Dart'in takalokarit on tosi helppo suurentaa ja edessä on vakionakin paljon tilaa. MOPAR varmaan ajatteli Drag renkaita jo suunnitelu aikaan kuten myöhemmissä 'cuda ja Challenger malleissa joihin sopi markkinoiden suurimmat donitsit ilman levityksiä!

    Kaverin '62 413 Dart Ruotsissa sai sellaiset; takana missä on korin ulkonevin osa hitsattiin uusi pala alas saakka jonka takaosa pehmeästi takaisin alkuperäiseen ennen sivun päätyä. Kromi "kidukset" jäi alle ja pois. Vahinko ettei ole kuvaa.
    '70 luvun lopun suurimmat mitä sai oli L60x15". Kulutuspinta 9", koko leveys 12,5".
    Sopivat mainiosti ulospäin levitettyjen vanteiden kanssa.

    Pitkä-Pekan Dart'issa oli leikattu, jossain vaiheessa, tilaa isoille slick'eille (toinen kuva alaspäin)

    http://www.overdrive.fi/forum/threads/vanhat-kilpurit.12976/page-30

    Tää on muuten hieno malli ja vain 1 vuosi tuotannossa. Tosi harvinaista USAssa. Kiva että näitä on pelastettu!

    Muistan nähneeni Malmin meet'issä pari 2-ovista. Toisessa oli Jenkki Drag teippaukset tai maalaukset. Juttelin pariskunnan kanssa mutta en muista sen paremmin. Taisivat mainita ostaneensa auton Jenkeistä siinä kunnossa.
    Malmilla lie ollut toinenkin 2dr; Musta "RAMCHARGER".

    Ja sitten on se ahkera 2dr Dart harrastaja;
    https://www.wheels.fi/mopar-harrastaja-thony-nyman/
     
  17. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Thonyn auto on ollut jo tovin aikaa Ruotsissa.

    [​IMG]
     
    TopyCa, Pöllyttäjä-73 ja esmi tykkäävät tästä.
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Pitkä-Pekan Dart on katsastettu hyväksytysti kilpien väliin tällä päivämäärällä.
    Ympyrä on virallisesti nyt sulkeutunut! :odrazz:
     
    cdv70, Pöllyttäjä-73, hartsa69 ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hienoa :) Tuliko samat kilvet kuin kisauralla?
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kuulemma tilauksessa :)
     
    Kustom STW, esmi, Slant Sickness ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!