LÖYTYYKÖ/SAAKO LAITTAA GM FARMARIIN ISOMPAA TANKKIA.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja livinki, 8.4.2009.

  1. livinki

    livinki 1st gear

    Onko olemassa valmiina isompaa bensatankkia,mikä kävisi 84:seen Buick farmariin.Vakio taitaa olla 70 tai 80 litraa.
    Kiitoksia vaan tiedoista. :)
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei taida olla ainakaan alkuperäisenä...
    Tokihan laittaa saa, mutta pituutta ja leveyttä ei juuri pysty kasvattamaan, joten korkeuta ehkä vähän voi lisätä... Mutta silloin täytyy huomioidä että jää myös maavaraa. Kuitenkin tuo tankin takareunakin on aika pitkällä akselista, joten ei paljoa voi sinnekkään lisätä.
    Ehkä ainoa mahdollisuus olisi leikata takatilan lattiaa ylemmäs ja korottaa tankkia ylöspäin...
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kuka vanhojen autojen tankkien kokoja ny viittii syynätä..? Sitä paitsi tonne farkun alle ei niin hirveesti isompaa tankkia saa edes mahtumaan...
    Mulla olis 2 mm pellistä teetetty tankkiaihio jossa GM farkun tankin yläosa. Vaatii tosin muokkausta että mahtuu paremmin alle. YV:tä jos kiinnostaa.
     
  5. livinki

    livinki 1st gear

    Noiden aikaisempien keskustelujen pohjalta taidankin uhohtaa koko homman.Sieltähän löytyikin aika kattavasti asiaa omalle aiheelleni.
    Ja lopputulos........ :poff: .
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Plaah. Kuka jästipää alkaa mittaamaan tankin tilavuutta...edes rajalla? Siis jos se mahtuu alle sopivasti.
    Tuossa miun tankissa ainut haitta oli se että se laahas aika alhaalla kun jäysteet oli tekemättä.
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    en viitsi niiden parin jästipään nimeä ihan sentään tänne laittaa :rotfl: ovat sentään valtion virkamiehiä :soosoo: totta on että jos se tankki on todellakin sennäköinen ettei ole mitään syytä epäillä kenenkään sitä tinailleen ja se istuu autossa kuin tehtaan jäljiltä niin ei siihen ehkä kukaan puutu. mutta veteles sinne vähän omanlaisia kulmia sun muuta kulmarautakannaketta,sikafleksialustamassalasikuitukittihommia ja täräytä vaalimaan kautta tankkaamaan niin kysellään sitten uudestaan kuinka kävi. ja ehdottomasti se pakollinen palloventtiili alanurkkaan kruunaamaan koko komeus :poff:
     
  8. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    tässähän tuli kaikki tarvittava :D
     
  9. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    kyllä yhellä tutulla oli vanissa hana tankin pohjassa, katsastusmies käski ottaa sen pois ja kiertää tulppa tilalle..

    Ja työkaverilla on vanissa n.300litran tankki joka roikkuu todella alhaalla ja siihen on tehty kulmaraudasta vahvikkeet +kunnon pohjapanssari.

    Rek.otteessa merkintä siitä ja rajalla no problem.
    Jos sen on suomessa joku virkamies hyväksyny ni se on siinä, mitä siinä tullimies sitä ihmettelemään sen enempään. Venäläisiä moiset jutut ei kiinnosta ja suomen puolella ei siinä raja-aseman ulkopuolella ole edes ketään kuka sitä kattelis.. ja vaik oliskin ni kai niil on järkevämpääkin tekemistä ku kytätä toisten pensatankkeja.
     
  10. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    kunhan ne tullin pojat kerran huomaa sen, ni ei paljon katsastus sedän paperit auta.mutta ei jakseta enää vääntä tästä. :D
     
  11. Jordan

    Jordan Gearhead

    Ja viimeksi eilen kattovat eessäolevasta vanista tankin kokoa, samalla innostuivat ottamaan tankin kokoa Farkkuvolvosta
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    jaa. no mitäpä tästä sitte väittelemään. olen omat oppirahat maksanut valtiolle jo -90luvun lopussa pari kertaa noista katsastusmiehen hyväksymistä viritelmistä,jotka ei tulliin kelvannu. eka yritys 1300mk,seuraava vaivaiset 1800mk.mutta noihan nyt on niin pieniä rahoja että joka reissulla voi tollaset laput ottaa...saahan sitä halpaa pensaa tuotua kuitenkin :poff: jos niitä ei kerran kiinnosta mikään niin miks vitussa ne sitte verottaa sen jerrykannunkin lähes joka kerta ku ne sen sieltä vanin paksista löytää?? olis kai niillä parempaaki tekemistä kuin tehdä työtään eli nussia pilkkua :rotfl:
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vakio on aina tasan 83 L . Toki isomman saa laittaa, mutta bolt on- heittovalmista isompaa ei ole.. Eli muokkaamiseksi menee.

    Sinuna heittäisin sopivan kokoisen kakkostankin sinne 3-penkkirivin jalkatilaan ja rakentelisin hanasysteemin , jolla voisi käyttää kahta tankkia.

    EDIT:

    Jaa vai bensanrahtausta.. Omalla vastuulla.
     
  14. 370

    370 Gearhead

    -78 Electrassa tais olla n.96 litran tankki. Tavismalleissa n.76 litraa. Kopat ei luultavasti ole paljoa muuttuneet, rungoista ei tietoa. (-78-84 vm.).
     
  15. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Perärunko ja korinpohjapelti ovat erilaiset STW:ssa ja sedanissa. STW:ssä on kolmannen penkkirivin jalkatila, joka syö tilaa sedania enemmän. Samoin runkopalkit kulkevat taka-akselin takana ihan eri leveydellä kun sedaneissa.

    Täyttö on sedanissa takavalojen välissä, STW:ssä vasemmalla kyljellä.

    Se isompi B-C-body sedanin 1977-90 tankki on 105 Litraa, mutta ei mahdu alle ilman radikaaleja muutoksia. Helpompaa on tehdä itse isompi tankki, tai hyödyntää jonkun muun auton tankkia kuin sedanin.
     

Kerro tästä muillekin!