Laitoin 2005 V70 2.4 Bi-Fuel Volvoon kiinalaisen 1000W ja testasin miten lämpiää. Ulkona -10.4, Kone -10 30min ulkona -9.7, kone +12 60min ulkona 9.3, kone +23 90min ulkona -8, kone +31 120min ulkona -7.2 kone +36 Pitäisi vielä haaroittaa sisälämppäri niin saisi sisätilat lämpimäksi.
Dodgessa on temron lohkolämmitin ja haaroitussarja. Elementti sökö, mitattu. Mites se oli ristiin kytkettävyys calix/defa? Sopikos jomman kumman elementti temron johtoon vai pittääkö piuhat kaikki panna uusille. Uuven calixin elementin sais halavalla nääs.
Ei mene ristiin ilman adapteria minkä senkin löytyminen on arpapeliä. Jotain johtosarjoja ja muuta silppua liikkuu kyllä käytettynä markkinoilla ja joitain vastuselementtejäkin, ainakin polar autovaruste myi niitä. Motonet myi adapterijohtoa poistotuotteena muistaakseni 2012 jolloin sellaisen ostin alelaarista. ATOY taisi aikanaan tuoda Temroa mutta siitä on vuosia. Laittaisin uuden elementin ja johtosarjan jommalla kummalla saatavissa olevalla. Aika helppo hommeli uudistaa koko systeemi mikäli läpiviennitkin jo kertaalleen tehty.
vähän tommonen samanmoinen mielikuva olikin jo. Käytettyä ja jopa uuttakin temroa saattaa markkinoilta ehkä jostain löytyä. Käytettynäkin kama on näköjään hinnoissaan että ehkä myyn omat kilkkeet pois jos uusin ne kokonaan. Muut osat itellä ehjiä vaan elementti palanut. Sekavaa tietoa netissä, joku sanoo että defa yhteensopiva. Toinen sanoo että defa vaan tiettyyn ikään ennenkuin muuttivat temroa. Kolmas sanoo että calix yhteensopiva. Neljäs sanoo että adapteri pitää olla. Adapterilla uusi elementti olis helpoin vaan jos ei löydy sovitinta mistään. Eberspächer 5kw on siinä viime talvena huoltamani vaan tuumin että töissä vois pitää tolpassa kun on laitettu vaan elementti palanut.
Temro on ihan omansa. Mulle tuli just yks auto jossa puuttui lämmitysjohto. Nettiä selailemalla selvisi että johtoja ei ole saatavilla. Täällä paikallisessa tarvikeliikkeessä on varastoa menneiltä ajoilta ja kävin kysymässä johtoa. Siellä johtaja sanoi heti et ei ole 20 vuoteen ollut niillä kysyntää ja epäili ettei ole. Meni tutkimaan hyllyä ja minuutin päästä tuli laatikko kainalossa ja sanoi et on yksi johto ja maksaa 25 e. Otti johdon täydellisestä lohkolämmittimen paketista
Meil ois calix naaras - temro uros muunnos kaapeli jos joku moista kaipailee. Edit. Löytyy myös temro sisätilanpistoke
Oisko 10e/kpl + 5.90 postit taitaa mennä. paan yht,tiedot ykstviestinä jos tarve. Muistin väärin, oli defa naaras - temro uros, eli menee defan vastukseen suoraan, temron puolta en muista miten päin ne oli et tarkista passaako tuo temron uros pää . sisäpistokeessa temron uros. Näkyi olevan jemmassa myös isopäisiä elementtikaapeleita ainaki calixina jos pussihousujuttuihin joku tarvihhee...
Jos oikein muistan, Temron verkkojohto-ongelma olisi korvattavissa Bilteman verkko- ja elementtijohdoilla.
Jaa, calixin elementti olis tiedossa sopivasti eli sovitin siitä temron elementtikaapeliin toiveena. Haaroitussetti tossa on jo ollukkin. Defan elementti sitäpaitti 350w tehottomampi joten ei kamalasti niin kiinnosta sitä laittaa varsinkin kun ne on ovh hintaisia. Temron elementtiä tohon tuskin mistään enää löytää ehjää/uutta. Verkkojohto on melko uuden näköinen että ehkä eberspächerin takia ei niin paljon käytetty. Sevverran vaan että elementti poltettu.
IKH:lta ainakin saa Calix-DEFA-Calix-adaptereita 25.90€/kpl, jos lähtee laittelemaan adaptereita peräkkäin. https://www.ikh.fi/fi/calix-defa-adapteri-lohkolammittimeen-gph0002
Juu, IKL:n sovittimet tiesinkin. Tarttee varmaan repiä pick upista se y-haara irti ja sovittaa sekä calix että defa tuotteisiin ettei se nyt vaan sattus jompaan kumpaan vaan sopimaan. Niitä välijohtojakin oli vaikka kuinka erimerkkisiä vaan tullu heiteltyä vissiin ne pois. Senäjohtoja vaan näköjään olen säästänyt. Muissa autoissa on sitten defa. Calix pitää mennä vissiin liikkeeseen sovittamaan jos edes antavat.
tuokin on osunut silmiin, kiitosta kumminkin. Kuhan tuo pakkanen laskee vähän ni käyn nykimässä irti sen haarakappaleen. Se on nääs pihalla se auto. Josko siitä komponentista alkas selvitä sopivuus/epäsopivuus muihin valmistajiin. Olen olettanut siis että se elementtikin on temron mutta sitä en ole tarkistanut.
Aikoinaan Motonet myi jotain lämmitintä, johon kävi Defan tai Calixin johto, mutta lopputuloksena oli jännitteen pääsy auton runkoon. Tukes tukisti ja jotain muutoksia ja takaisinvetoja joutuivat tekemään. Kannattaa varmistua tuosta, jos sattuu liittimet fyysisesti sopimaan.
taitaa ollakin just toi notorius temro. Luin internjetistä ainakin juttua siitä että liitintä olis muuteltu jossain vaiheessa varmaankin kun on käynyt toisen valmistajan tekeleisiin. Flukellahan se selviää jos jännite menee runkoon. Tukkaa ei oo mikä nousis pystyyn jos kädellä koittaa.
Se män niin että Temron verkkojohdon sai kevyesti survomalla Calixin elementtijohtoon ja sitä sitten muutettiin hieman. Mulla oli joskus noita molempia Temron johtoja hyllyssä, mutta tuntuivat olevan yliherkkiä tiesuolalle ja pilaantuivat suht nopeasti... Juu, ei ole yhtään enään.