LOISTAVA rodi ebayssä!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja BRC1, 5.3.2007.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    No en nyt tiedä, mun silmään näyttää kyllä aikas hyvältä. Erilainen mutta hieno, no mä nyt oonkin salaa vähän tuning henkinen.
     
  2. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    No nyt löyty jotain vielä karmeempaa. Firman autothan näyttää ihan vitsinä tehtyiltä leluautoilta. Mulla on vielä näkemättä, että uusien ja vanhojen korin osien yhdistely saatais näyttään hyvältä. Ja tossa jos missä ei toimi mittasuhteetkaan.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Sä ole vääräässä ton trollauksen suhteen.Edelleen mun mielestä tollainen "handling rodi" modernilla jousituksella,tekniikalla ja isoilla pyörillä on aivan älyttömän hieno.Ja Ihan sama mitä oodeen muotoilu ja tekniikka asiantuntiat on siitä mieltä- ei tosiaan millään pahalla pliiiiis :wink:
     
  4. bdr529

    bdr529 1st gear

    Auton mataluus ja leveät matalaprofiilirenkaat ilman lokareita tuo jostain syystä mieleen formulat. Ehkä siihen on jopa pyrittykin.

    Monesti kuitenkin syntyy ongelmia, kun sekoitetaan kaksi vahvaa ja tunnistettavaa mutta silti keskenään ristiriitaista tyyliä. Ajatellaan vaikka 70-80-lukujen trucker-rekvisiittaa henkilöautoissa tai isokorisen neliovisen rakentamista kilpa-autoksi. Puhumattakaan niistä leveilevistä all-show-no-go -japsiautoista joiden ulkonäkö ei aina vastaa muita ominaisuuksia.

    Alunperin rakentelutyylitkin ovat lähteneet käyttötarkoituksesta: rodien piti olla halpoja ja kulkea lujaa joten käytetystä peruskulkineesta tiputettiin osia pois, filmitähtikustomien tehtävä taas oli lipua hiljaa ensi-iltateatterin punaisen maton kohdalle ja kertoa että tulijat ovat muodin kärjessä jos ei peräti edellä aikaansa.

    Vanhat rodit kulkivat lujaa suoraan, formulat myös mutkissa. Ehkä noiden sekoittaminen ei tuossa autossa ole useimpien silmissä hyvä juttu.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead


    Dare to be differential :rotfl:
     
  6. *smuige*

    *smuige* 1st gear

    Parasta..

    Parasta tossa ekan viestin rodissa oli shifteri.
    Ihan hyvä oivallus. Olis vaan käytetty hieman muuallekkin... :rotfl:
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ei sitä "handlingiä" saa pelkästään pulttaamalla ja popkornihitsaamalla veten osia rhs-palkkiin... niin no jos heitää sen kyhäelmän sitten liukkaalla kelillä painoks pickupin lavalle niin ehkä sitten. :lol:
    Tuo "Rat Rod" rakentaminen ei saa mua syttymään perinteisenä eikä näin modernissa muodossakaan vaikka olisi kuinka omaperäistä.

    Ihmetyttää että ostaako noita runkoja joku? Tuo 55 Chevyn runko näyttää kyllä ihan ok:lta? Tälle samaiselle kaverille naurettiin täällä kun tuo auto oli viimekesänä ebay:ssä myynnissä maalaamattomana. Muistaako joku mitä hinta oli silloin?

    - Jani -
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No kai sinä sen sitten tiedät. Sitä tälläinen regulaarijoe nopeasti luulis että mikä tahansa härveli veten akselistoilla, leveillä fillareilla ja mitättömällä omamassalla kulkis mutkia kuin mikroauto.

    Tässä kuva(manipulaatiossa?) taipuu varsin tyylikkäästi
    http://www.hotrodjimtexas.com/pic/hotro ... ms/037.jpg

    Ja onko tää tosiaan täysin tyylitön rottarodi?
    http://www.hotrodjimtexas.com/pic/hotro ... ms/028.jpg

    Mä ole luullut että ne ois sellaisia pohja/matta värisiä maltanristeillä koristeltuja rautalanka virityksiä joilla käydään hiekkakuopilla sudittelemassa... :wink:
     
  9. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Mä ole luullut että ne ois sellaisia pohja/matta värisiä maltanristeillä koristeltuja rautalanka virityksiä joilla käydään hiekkakuopilla sudittelemassa... :wink:

    Tietysti jos sitä ihanuutta ei oo päässy kokeilee! 8) jotkut harrastaa sitäkin ja toteuttavat itseään! jotkut haaveilevat keskustelupalstoilla jo neljännellä sivulla autosta jossa maskin levyiset eturenkaat jollaista eivät todennäköisesti tule koskaan omistamaan!! ja nyt niitä herneitä!! im ready vittu!!
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Älä nyt yleistä,kyllä mä taidan olla ainoa maailmassa kuka tosta täysin väärin tehdystä "rodista" taitaa haaveilla :oops:

    Ps jätetään ne herneet pois-varsinkin sieltä ulkosynnyttimestä :lol:
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo mut toi olikin sellainen "tuunattu Rat Rod" :rotfl:
     
  12. El kamina

    El kamina 3rd gear

    [quote="BRC1
    Sä ole vääräässä ton trollauksen suhteen.Edelleen mun mielestä tollainen "handling rodi" modernilla jousituksella,tekniikalla ja isoilla pyörillä on aivan älyttömän hieno.Ja Ihan sama mitä oodeen muotoilu ja tekniikka asiantuntiat on siitä mieltä- ei tosiaan millään pahalla pliiiiis :wink:[/quote]

    WHAT THE FUCK! :eek: :soosoo: Miksi sä toit tämän tuuning rodin näytille jos ei kiinnosta OOODEE asiatuntijoiden mielipide??? :soosoo: :eek:

    PS. Itse tullu ihaillen/kadehtien seurattua tätä nykykehitystä suomessa joka on mennyt perinteisempään suuntaan! :lol: Kiitos rodiharrastajien, , uusien rodi/kustom firmojen perustajien, primer-lehden kulttuurin kasvattamisesta ja JNE... :rotfl: :p NÄITÄ LISÄÄ JA VIELÄ KUN SAATAISIIN LAIN SÄÄTÄJÄT SAMALLE AALTOPITUUDELLE!! :wink:
    :pinup:
     
  13. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Ihan hieno.
    Olisi ollut ehkä aineksia parempaankin.
    Tuntuu, kuin olisi tehty v*ttuiluna rottarodimiehille.
     
  14. isäntä

    isäntä 1st gear

    Aika erikoinen toteutus, mutta idea on hyvä. Hetken kun kuvia tutki, niin näki idea ytimen, eli modernilla tekniikalla varustettu ja varmasti ihan ajo-ominaisuuksillakin varustettu auto. Se vaan on hyvä, että täällä sarvikuonojen maassa ollaan niin viisaita ja niin tietäviä, että voidaan dissata täysin tuon vanhan patun rakentama rodi. Monellako tässä ketjussa löytyy tietotaitoa tuollaisen konstrukstion tekemiseen? Kyseessä on vähän eri asia kuin tunkata 80 - vuotta vanhaa perinteistä ratkaisua kasaan tutulla kaavalla.

    Ei varmaan haittaa oikeasti tekijämiehiä tuollaiset uudet ratkaisut ja virtuaalitoteuttajien ei kannata ottaa edes kantaa asiaan. Aiheen aloittajalla tuo syntyisi ja toimisi, mutta mitä olen nähnyt BRC1:n tekemiä autoja, niin viimeistely vain olisi varmasti pitemälle viety, kuten kaikissa tähän astisissa hänen autoissa.

    Peace
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tästä oon ihan samaa mieltä! Tossa joutuis niin paljon tekemään uudelleen että puolet hinnasta pois, sitten menis varmasti kaupaksi ebaylläkin. Nyt jäänee myymättä.
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  17. dirty

    dirty 1st gear

    "Sitä ei käy kiistäminen ettäkö Fordin etuakseli ei olisi kaunis, mutta ajonautiskeluun siitä ei ole, kruisaamiseen kyllä."

    BULLSHIT !!!
     
  18. isäntä

    isäntä 1st gear

    Niin, et sitten ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää viestin sisältöä. Kirjoitan sen vielä auki:

    Onko siinä mitään pahaa jos joku vanhaparta tekee handling tyylisen rodin sen sijaa, että tekisi samalla kaavalla kuin viimeiset vuosikymmenet on väännetty? Onko oikeasti kauheaa ja näin tuomittavaa varsinkin jossakin pohjolan perukoilla?

    En laita mitään kuvia omista tekemisistäni kenenkään arvosteltavaksi. Olkoon ne täysin omassa arvossaan, mutta rodit eivät ole olleet varsinaisesti minun juttu tähän mennessä. Pääasiallisesti hienoja autoja, mutta not my cup of tea. Tämä Jimin vekotin oli vain piristävä ja uskallusta osoittava teos, joka herätti aidon mielenkiinnon aiheeseen ilman halua dissata kenenkään tekeleitä tai tyylisuuntia. Edellinen kommentoija ilmesesti ei hyväksy tätä ajattelutapaa?

    Toisaalta aivan sama, olen vain kertonut yhden näkemyksen joka ei ole tarkoitettu edustamaan kuin minun näkökantaa. Toisaalta eipä nämä mielipiteet ja raapustukset täällä varmaan koskaan voi edustaa absoluuttista totuutta mistään asiasta. Silti yhä ja edelleen: Hemmetin hyvä idea Jimillä ja pienellä hienosäädöllä vielä mielenkiitoisempi kuten JariV tuossa ansiokkaasti asiaa esitti.
     
  19. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  20. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Minä olen nauttinut jokaisesta ajetusta kilometristä jäykällä etuakselilla,ei tulisi mieleenkään lingota sitä mäkeen.
    Levyjarrut taas pitäisi upottaa järveen,löytyisi vaan jostain rummut tilalle.
    Ilman jarruja kun on huono ajella ja rodilla ajeleminen on kivaa.
     

Kerro tästä muillekin!