Lokari autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja v-v, 19.8.2012.

  1. v-v

    v-v Gearhead

    Polkuautoille kun on oma niin sit näillekkin :D

    Kummipojille tuli tommonen Formula mallinen Lokarin valmiste, hiukan näprättävää kun on n.9v seisonut varastossa.

    Tänään kateltiin vapaakytkimen ja variaattorin toimintaa, niin osaisiko joku kertoa tuosta variaattorista pitääkö siinä olla lautaset vastakkain kun kone on sammuksissa? Ne variaattorin nastat näyttää vaan niin kuluneelta ja auto rupeaa ryömimään (tai siis karkailee kovasti) heti käyntiin laittaessa.

    Mutta siis tänne vinkkejä ja kertomuksia omista, orkkis malleista tai omatekoisilla koreilla
     
  2. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Lokarin varista ei kokemusta mutta mönkiöistä,skoottereista ja kelkoista löytyy joten varmaan neuvot passaa ihan hyvin tähänkin...

    Variaattorin lautaset kuuluis olla erillään kun on sammuksissa...Kannattaa ihan aluksi purkaa ja putsata se...Tarkastele painojen kunto, Millaset sit onkaan...(rullapainot tai sit sellaset niinkun kelkoissa). Painot tai niiden vastarullat voi kulua kulmikkaiksi jos varia ei muisteta putsailla, Kuluu toki ajan kanssa muutekin.

    Voit tarkailla varin toimintaa ilman hihnaa, Lautasten pitäs rueta lähenemään kaasua painettaessa.(älä kierrätä liikaa).

    Sammuksissa ollessa pitäs pystyä pyörittämään kampuraa niin ettei vehe yritä liikkua(hihna löysällä)

    Mäkin voisin ostaa tuollasen lokari kulkineen jos ois kohtuu hintaan, saa olla laittoa... :)
     
  3. v-v

    v-v Gearhead

    Tässähän on koneen päässä vapaakytkin joka siis vaan kytkee kierroksilla, ei siis luistata? akselilla on sitten variaattori, niin pitäisikö sen toimia niinkuin kelkan 1 vari? tuossa on ne liukunastat aikas kuluneen oloiset ja lautaset on tosiaankin melkein kiinni toisissaan. Hiukan sotkee kun ajattelee kelkan variaattoreiden toimintaa
     
  4. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Pelaako sitten se vapaakytkin jos kerran pyrkii eteenpäin tyhjäkäynnilläkin? Voi olla toki hieman erillainen tuo vari sovellus kun muissa vari vehkeissä kun on tuo vapaakytkin.
     
  5. v-v

    v-v Gearhead

    Joops, vapaakytkin pelaa. siitäkin saatiin hiukan muutettua ettei niin herkästi kytke. Pitää ottaa se variaattori auki ja vaihtaa uudet nastat siihen. Tuleva F1 kuski odottelee ajoja :D
     
  6. Olis joutilaana usasta tuotu shelby cobran 1/4 kokoinen kori , siis tyhjä kuituhylsy.

    280€ jos joku kiinnostuu , piti tehdä pojalle ,mut löytyikin sitten se 32 roadsterin kori joka kohta kulkukunnossa.
     
  7. v-v

    v-v Gearhead


    Tuo kori ois kyllä kiinnostava. Itekkin noita -32 koppia katsellut, jos sitten tekisi kun kummipojat kasvaa/auto siirtyy meille odottelemaan.

    Pistahän Akseli teidä ajokista kuvia
     
  8. Koitin katella oisko tuosta kuvia mutten löytäny koneeltani, Google haulla löytyy oikeankokoisista reilusti kuvia.

    Kori on jokatapauksessa hyvin paljon aidon muotoinen joten siitä saa ihan esikuvansa näköisen , toki lopputulos on tekijästä riippuvainen....
     
  9. v-v

    v-v Gearhead

    Juu, mutta tuota -32 rojektia tarkoitin 8)
     
  10. M

    M Gearhead

    mulla on muksuille työn alla kuvan kaltainen laite.

    [​IMG]

    ollu jo monta vuotta. b&s 12 heppainen kone ja 4-vaihteinen kova laatikko. omasta ei jostain syystä ole kuvia, mutta ehkä jossain vaiheessa...
     
  11. [​IMG]

    Tuossa vaiheessa tällähetkellä , kone paikallaan 8hp , kytkimestä tulee hihnakiristysmallinen ,ei vaihteita toistaiseksi.

    Etuakseli soikeaksi puristettua saumatonta putkea jne... pikkukaverin innon mukaan aikataulutettu rojekti eli noin 10min kerrallaan :)

    Maskiksi suunniteltiin tuollaista Buickin takavalon ritilää , vähän suola-aavikko tunnelmaa "tavanomaiseen" koriin.
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    mäkin haluaisin olla kartaaniakselin poika!
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minullakin oli pienenä käytettävissä lokari-jeep ja tulihan sillä kurvailtua. Isä sen sitten vaihtoi transitin vaihdelootaan, kun olin jo hiukan varttuneempi.
    Minun poika nyt intoilee, että miksi hänellä ei ole sellaista, kun minullakin on ollut.
    Vaan on tainnut tämä mönkkäri-aikakausi piilottaa ja hävittää ne lokariautot johonkin. En kyllä ole mitenkään aktiivisesti etsinytkään mutta voisihan sellaista harkita, jos vastaan tulisi.
    Tosin en tiedä joko se 9v alkaa olla hiukan liian vanha noihin. Eihän nuo mitenkään kovakulkuisia ole.

    Katselin jo joskus, että Jope's Hot Rodilla on polkuauton rodikoppaa, mistä tietysti voisi värkätä lokariin kopan päälle. No minun tapauksessa ehkä parempi olisi valmiina ostaa, jos vaan lompakko kestäisi.
     
  14. mejole

    mejole 3rd gear

  15. Chevy68

    Chevy68 2nd gear

    Jos jollakin on tuollainen Lokari Jeep ylimääräisenä niin laitelkaa YV:tä olen sellaisesta kiinnostunut.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mistä noita -32 koreja saa? :D
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  18. debner

    debner Gearhead

    TM -84, 6 sivua juttua Lokari-yhtiöstä.
    (kuinkas sattuikaan kun voin myydäkin tämän koko
    TM- 84 vuosikerran vaikkapa 7 € ;-) )

    [​IMG]
     
  19. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Olisko kellään hajua millainen jarrusatula tällaiseen sopis kautta-viiva kuuluis? Nyt tuos meidän omas on joku mopedim tms satula sovitettuna ja jarrutusteho on olematon
     

Kerro tästä muillekin!