Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aikoinaan yrittivät, mut totesivat et ei taitelussa tuulimyllyjä vastaan oikeen oo mieltä. On parempi että käsitellään asioita siinä piirissä keitä ne koskee ja ketkä niistä ovat aidosti kiinnostuneita, ja esiintyvät omalla nimellään. Tämä siis ei koske sinua. Aiemmin jos joku "herra" kommentoi asioita, niin siitä tuntu aukeevaan ihan toinen maailmankaikkeus. Ei se homma kaiketi niin hauskaa siel johtokunnassa tai toimistossa, tai toimitsijanakaan ole et siit ehdoin tahdoin viittis 24/7 paskaa niskaansa ottaa.
    Mua vähän sylettää noi etelänhöpöt sun muut, se on ihan avoin yhdistys jossa valta on sillä kuka viitsii ja on aktiivinen ja saa kannatusta. Mua ei haittaa yhtään vaikka paris seuraavas vuosikokoukses tulee pari bussilastillista niitä "oikeita tolkun ihmisiä" ja siirtää koko paskan vaikka Rovaniemelle. Mut sitä ei tapahtunut Kauhavalla, eikä sitä taida tapahtua missään muuallakaan.
     
    max ja Mikkis tykkäävät tästä.
  2. GS

    GS Gearhead

    Tämänkin topikin lukijalaskuri kuitenkin juoksee sitä kyytiä että ainakin lukemassa käy tuhansia ihmisiä koko ajan.
    Ok, jos fyyran päättävässä asemassa olevat eivät kuulu näihin, niin voi sitten kysyä että miksi? Onko se jotenkin huono juttu kuunnella/lukea kenttää mahdollisimman laajalti, vai onko asiat niin kuin ovat sen vuoksi että kuunnellaan vain oman porukan tunnettuja...tunnetuimpia nimiä?

    Oikeasti, näinkö saadaan sitä ”oikeaa dataa” siitä, mihin suuntaan suuri enemmistö jäsenistöstä ja maksava yleisö toivoisi laivan keulan osoittavan, vai sitä pienen kuppikunnan omien etujen suodattamaa?
    Se on selvää että jokaisella on mahdollisuus ainakin pyrkiä vaikuttamaan pääkallopaikalta, mutta jos mielipiteisiin ja niiden esiintuomiseen ei ole oikeutettuja kuin johtiksen jäsenet, niin millä työkaluilla niitä päätöksiä tulevaisuuden suhteen tehdään?

    Nokia oli firma joka ei kuunnellut kuin omaa johtokuntaansa ja johtokunnan pientä lähipiiriä ja kun kentältä tuli viestiä, sitä pidettiin ”turhana tietämättömän rahvaan jauhantana” joska ”johtokunta tiesi paremmin”.
    Klassista ylimielistä ylhäältä johtamista jossa kaikki kritiikki varsinkin kentältä oli pahasta ja oman leirin joomiesten nuoleskelu hyvästä.

    Kaikki jolla on mielipide ei mahdu johtokuntiin, eivätkä kaikkien tarvitse johtokunnissa istuakkaan jotta asiat voivat muuttua.
    Kaikki lähtee loppujen lopuksi siitä että käydään paljon isommassa kontekstissa
    debattia ja ne jotka johtiksissa istuu, osaa käyttää hyödyksi omissa päätöksissään tätä suurempaa debattia.
    Asioita ei päätetä suuren yleisön huutoäänestyksellä, vaan päätökset tekee se porukka joille päätöksenteon avaimet on annettu, mutta jos nämä päätökset muodostuvat vain pienen sisäpiirin näkemyksiin ja sitä kautta omiin ambitioihin, päätökset kovin usein ovat huonoja...kuten varmasti me kaikki voimme Nokiankin tapauksessa näin jälkikäteen nähdä.
     
    Muokattu: 24.10.2019
    Araldite73 tykkää tästä.
  3. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Itse olen ajatellut taas palata jäseneksi pelkästä mielenkiinnosta FHRA -foorumia kohtaan. Facebookin mukaan siellä on näistä(kin) asioista pelkkää faktaa.
     
    MRKM tykkää tästä.
  4. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Joo faktaa löytyy niin ettei saa luettua kaikkea...
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    On siel luettavaa, erilaisia lukuja jne, ja kysymällä saa varmaankin lisää. Tähän asti kun oon ite kysellyt noilta henkiklökohtaisesti, niin oon saanut ihan tyydyttäviä vastauksia ja selityksiä sille miksi jotain on tehty kuten on. Harvemmin nois asioissa on itään absoluuttisia totuuksia. Sillälailla täälläkin käytävällä keskustelulla toki on jotain merkitystä niin kauan kuin se ei ole henkilömollaamista vaan käsittelee asioita, että vaikkeivat johtislaiset täällä kommentoi niin kuitenkin lukevat. Mun ainoo viesti sinne suuntaan on ollut et kilpailijoiden osallistumismaksuja tulis huomattavasti alentaa. He, valitsemamme, sitten pohtivat päissään onko se mahdollista tai suotavaa. Ja mä vedän sitten tuloksesta omat johtopäätökseni, eli en aja jos ei laske.
     
    MRKM tykkää tästä.
  6. GS

    GS Gearhead

    Tämä osallistumismaksujen...eli ”artistien omaosuuden” alentaminen on varmasti kaikkien toivelistalla. Jos ei kaikilla ihan ykkönen, niin hyvin korkealla listassa kuitenkin.
    Tämä on tullut varsin selväksi tälläkin saitilla ja on varmasti ihan aidosti lajin dynamiikalle pitkässä juoksussa negatiivista kierrettä vahvistava elementti.

    No, kuten elävässä elämässä aina, tätäkin ”veroa” on toki helppo kritisoida ja vain vaatia osallistumismaksujen alentamista, mutta jos baletti kokonaisuutena tarvitsee nämä pääomat pyöriäkseen, mistä korvaavat pääomat jos tätä kakkua leikataan tai se poistuu?
    Eli silloin voidaan heittää palloa ainakin jonkin verran myös maksujen alentamista vaativille, eli mitä he itse olisivat valmiita tekemään sille että esim.katsomon tuottoja kasvattamalla osallistumismaksuja voitaisiin alentaa?
    Onko meillä antaa järjestölle toimivia keinoja miten ja mistä poistuvat tai alenevat osallistumismaksut saataisiin korvattua?

    Niin se ei kuitenkaan toimi, että toiminnalle välttämättömästä kakusta vain leikataan jonkin itressiryhmän osuus pois ilman, että jostain/jotenkin tämä rahoitusosuus korvataan?
    Miten kilpailijat itse asian näkevät, eli miten nämä korkeat osallistumismaksut voitaisiin korvata joillain muilla tulonlisäyksillä tai menojen karsimisella?

    Nythän on niin että kilpailijoiden ei ole tarvinnut lainkaan miettiä sitä miltä asiat näyttää katsomosta käsin, eikä sitä miltä laji näyttää suuren yleisön silmissä.
    Riittää että itsellä kilpailijana on kivaa ja että laji/luokka vastaa juuri sitä mihin itse ollaan valmiita sitoutumaan.
    Eli riippumatta siitä onko katsomot olleet täysin tyhjiä vai täysiä, se on ollut kilpailijoille yhdentekevää ja tällöin kaikki lajia/luokkaa koskevat päätökset on tehty vain ja ainoastaan kummallisin aiempaan historiaan kytkeytyvin ja kuppikuntien omien pienten etujen näkökulmasta.

    Samalla kun laji korruptoituu palvelemaan vain ja ainoastaan yhä pienempien ryhmien omaa harrastustoimintaa ja niin että mikään laji/sääntökirjossa ei ota huomioon katsojanäkökulmaa, on ihan turha valittaa korkeista osallistumismaksuista.
    Ei kai kuitenkaan kukaan voi olettaa että joku muu maksaisi pelkästään jonkun muun ”hauskanpidosta”??
    Eli kun kukaan katsomossa ei enään näe lajissa mitään ”hauskaa”/jännittävää, silloin tietenkin artisti on se kuka maksaa siitä ihan omasta ”hauskanpidosta”/grillaamisesta ja ne katsojat+suuri yleisö siirtyy jonkin muun lajin pariin joka tarjoaa maksetulle lipulle myös heille jotakin.

    Niin, eli se kysymys kuuluu, miten nämä korkeat osallistumismaksut voidaan korvata tai jopa poistaa kokonaan ja mitä kilpailijat itse olisivat tämän eteen valmiita tekemään?
     
    Muokattu: 24.10.2019
  7. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    "Nythän on niin että kilpailijoiden ei ole tarvinnut lainkaan miettiä sitä miltä asiat näyttää katsomosta käsin, eikä sitä miltä laji näyttää suuren yleisön silmissä."
    Tässä tiivistyy hyvin asian kaksipiippuisuus; onko tuote hyvä kilpailijalle vai katsojalle. Vähän kuin se muna vs kana vertaus; ilman kilpailua/kilpailijoita ei ole yleisöä, eikä oikein toisinkaan päin.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Liian kallista ajaa täysillä headsuppia ja kukkaroystävällisempi olomuoto ei houkuttele katsomossa. Paitti jos ajetaan kilpiautoilla lentokentällä, sit on taas yleisöä. Vaikkei ole sitä katsomoakaan.
     
    cutlass cruiser ja Herje tykkäävät tästä.
  9. supo

    supo Gearhead

    Tuota täytyy nyt sanoa että eikös kilpailunjärjestäjä määrää ajettavat luokat ja kilpailijat valitse sen luokan/kilpailun missä voi ajaa?Eli kilpailija ei voi vaikuttaa ajettaviin luokkiin ja siitä seuraa ettei voi myös kilpailun kulkuun ja muuhun millään tavalla.Olenko oikeassa?Ps.Luulen että esim.kilpailijat mainostaisi jos olisi esim.luokkasponssi sitä kilpa-autoissa sekä tietysti omilla paikkakunnilla sovitusti jne.Tuohon grillaamiseen että se on kyllä tapahtunut kisojen jälkeen eli miten se vaikuttaa kilpailun kulkuun tai muuhun kisaan liittyen?Sitten vielä että kaluston kanssa kisojen ulkopuolella oltu esillä tapahtumissa jossa lapset ja muutkin saaneet istua kilpurin kyydissä sekä kerrottu lajista/kisoista jne.
     
    Muokattu: 24.10.2019
  10. Lisää luokkia ! Lisää luokkia ! Lisää luokkia !
    - Siinä on mun agenda. Mahtava kun on paljon pokaalin saajia , mitä väliä siinä on vaikka luokassa on vain muutama osallistuja.
    Muistakaa katsoa FHRA sivulta menneen kauden pistejuttuja. Aivan mahtavaa !!!

    ah
     
  11. Salakarin Jaakkoo sanoi tuossa joku kerta kun juteltiin (ei oo enää johtokunnassa) että ilm.maksuja ei voi enää tiputtaa, on niin kovat kulut kisoista. Ymmärrän.

    Tässä tämmönen yksinkertainen laskelma

    Nyt 70 kisaajaa x vaikka 350e per kisaaja = 24500e

    Jos lasketaan semmonen karke arvio siitä paljonko lisääntyy kisaajien määrä = kisaaminen on mielenkiintoisempaa kun kaaviokoot kasvaa ja se taas ruokkii sitä positiivista julkisuuskuvaa jne jne jne jne jne.

    Arviolaskelma. 100kisaajaa x 240e per kisaaja = 24000e

    Tänäänkin juttelin erään seniorikuljettajan kanssa (voi sanoa seniorikuljettajaksi, koska juuri täytti 60v) ja oltiin sitä mieltä että jos SM sarjan voisi ajaa 1000e (noin) hinnalla, alkaisi oikeasti kiinnostamaan. Se vanha juttu on että lasketaan hintaa ja myydään enemmän. Sama nettotulos ja kaupanpäälle tulee hyvä maine, joka kiirii yleensä kauas.

    Aulis

    Onnittelut Antti Kivinummi !
    (Simunan vanhainkodissa (seinäjoki) on varattuna huone nr. 456)
     
    cutlass cruiser, BS 150, supo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. josu

    josu Gearhead

    totta törise Aulis,hinnat alas ja järki käteen niin kisaajia tulee paljon lisää,vaikkei tuo Auliksen lakselma näyttää ns +-0,niin totuus on kuitenkin toinen,katsojia ja muuta oheismyyntiä tulee sitten reippaamin,samaa ajattelutapaa voi käyttää katsoijiin myydään enemmän halvalla kaikki hyötyy,ihannhelppo juttu,ja jos tuntuu ettei tuo toimi niin aina voi palata lähtöruutuun,Johtiksen pitäisi kokeilla hinnan tiputusta rohkeasti v.2020,ei se ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä
     
    cutlass cruiser, BS 150 ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  13. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Yksittäisen katsojan näkökulmasta just näin.
    Hintoja vähän alemmas, volyymi kasvaa ja viivan alle voi jäädä enemmän. Lisäksi enemmän tapahtumia radalla ja katsomossa.

    Jos vähistä lypsetään kaikki irti niin äkkiä on lypsetty kuiviin.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  14. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Myös tuo luokkien olemassaolo. SG eli super gas lopetettiin väkisin tai loppu. Nyt kuitenkin ajajia on olisi ehkä että kannattaa ajaa. Myös Comp ehdottomasti mukaan ainakin kokeilumielessä, saattaisi autoja tulla viivalle jopa swemppalandiasta.. Osallistumis hintoja alas=Tuo enemmän kuskeja. Ja siihen että mitä kuskit on tehneet miltä laji näyttää katsomossa. Voin sanoa että Barracudassa ja Rumblerissa istunut useampia lapsia äitejä miehiä ihan vaan sillä että meidän teamin Mika pyytää porukkaa istumaan kun kiinnostuneina katsovat varikolla autoja eli kyllä siellä yritetään myös katsojille kertoa autoista tekniikoista ym.
     
    Herje, FuryIII '71 ja supo tykkäävät tästä.
  15. GS

    GS Gearhead

    Kyllä kyllä.
    Kilpailun järjestäjä/organisaatio on se joka määrittelee eri luokat, määrät ja säännöt näihin, eikä kilpailijat tietenkään näihin voi suoraan vaikuttaakkaan.
    Pointti ei ollutkaan siinä, vaan siinä että mitäpä jos järjestäjä/organisaatio haluaisi muuttaa ja päivittää luokkia ja niiden sääntöjä siihen suuntaan että laji tarjoaisi enemmän nähtävää ja kuultavaa katsomolle ja suurelle yleisölle?
    Tarkoittaa siis sitä että jos koko lajia alettaisiin päivittämään tähän päivään, kuinka paljon muutosvastaisuutta/halukkuutta kilpailijapuolelta tällaiselle muutokselle löytyisi?

    Nythän on niin että se katsomo loistaa nykyisin poissaolollaan jo lähes kokonaan SM-kilpailuissa ja kun niin vanhalta kaartilta kuin nuoremmalta sukupolvelta asiasta kyselee, niin saman tyyppiset vastaukset aivan kautta linjan nousevat pintaan.
    EM-kilpailuissa on tarjolla nitrot ja Pro Modit, joita jaksetaan lähteä vielä katsomaan, mutta muuten laji koetaan nykyisin täysin mielenkiinnottomana ”vanhojen äijien jarrutteluna” ja ruohonleikkureiden pärinänä.
    Joo, myönnän että ei välttämättä kuulosta ihan oikeudenmukaiselta eikä kivalta monen kilpailevan korvissa, mutta viestintuojaa on ihan turha kivittää jos tähän samaan perusteeseen törmää jatkuvasti kun vähän kaivaa ja oikeasti haluaa kuulla asioista sen oman pienen intressiryhmän ulkopuolelta.

    Katsomo ja somettunut uusi sukupolvi haluaa jotakin ihan muuta kuin ”tietoa jarrutuksen hienouksista” ja jos vanha kaava/metodit/säännöt halutaan pitää, silloin ei kilpailijoiden osallistumismaksuja tulla laskemaan ainakaan lisääntyneen katsojamäärän vuoksi...tämä on 101% FAKTA.
    Sille on syynsä miksi katuautojen lentokenttäkisat vetävät myös katsojia ja miksi ”oikeisiin kisoihin” vaivaudutaan lähtemään vasta kun mukana on mm.Black List kisoja.
    Moni haikailee menneiden aikojen klassikkoluokille kuten Compille ja Super Gas:lle, mutta jos nyt ollaan ihan realisteja, niin paljonko nämä luokat toisivat SM-katsomoihin lisää väkeä?
    Ok, muutama vanha HC-fani varmasti lähtisi kerran verestämään luokkamuistoja, mutta kun han huomaa että kaikki kaverit ja valtava 80-luvun häppening jäi tosiaan sinne 80-luvulle, hän tuskiin istuu yksinään katsomossa kovin montaa kilpailua?
    Sille on jo ihan syynsä miksi luokkia on tullut ja mennyt ja aika harvoin minkään tekohengitys missään lajissa on herättänyt koko lajia uuteen kukoistukseen.

    Se mihin nämä kaikki voisi niputtaa ihan uudesta ja modernista näkökulmasta joka kiinnostaisi varmasti myös katsomoa, olisi 1-2 Nostalgia luokkaa.
    Eli ei nosteta jo kerran kuopattuja ruumiita ylös, vaan poimitaan niiden parhaat elementit ja tuodaan ne kokonaan uusin näkökulmin tähän päivään.
    Tällä olisi potentiaalia toimia myös markkinoinnin yhtenä työkaluna, jos markkinointia olisi, mutta yhtä kaikki, näkökulma olisi uusi.
    Tässäkin vain pitäisi olla yksinkertainen suoraviivainen A.sta B.hen kehys ja ilman kaiken latistavaa jarruttelua, jotta ko.luokka/laji kiinnostaisi myös suurta yleisöä (siis markkinoinnin kautta luotuna).

    Itse kun seuraan hyvin, siis hyvin tiivisti tuota rapakon takaista No Prep kulttuurin...siis kyllä, se on jo kulttuuria ja sitä aivan käsittämätöntä hypeä/intoa mikä ko.lajissa on ihan kaikilla tasoilla, ei voi kuin ihmetellä ollaanko täällä tietoisesti sokeita sille mikä nykypäivänä toimii? Eikö uskota siihen että mikä toimii USA:ssa, ei voi toimia täällä, vai eikö sitä ymmärretä miksi se toimii siellä, mutta ei täällä?
    Se ei todellakaan ole sattumaa että No Prep on valtavia yleisömääriä keräävä maailmanlaajuinen TV ja somelaji ja laji jonka todella fanaattiset fanit ovat nimenomaan nuoria/nuoria aikuisia.
    Rahaa virtaa lajiin sisään monesta koskesta ja lajin tähdet tunnetaan ympäri maailman paremmin kuin ketään Drag Race tähteä koko sen olemassaolon ajalta.

    Lajissa itsessään on dynamiikkaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja nimenomaan katsojat/suuri yleisö kokee lajin niin, eikä katsoja tarvitse sääntökirjaa ymmärtääkseen kuka on maaliviivalla voittaja.
    Pointti on siinä että totuus löytyikin karsimalla kaikki vuosien saatossa Drag Racingiin turha korruptoitunut tingel tangel pois ja palattiin perusasioiden äärelle.
    Totuus ei löytynyt lisäämällä kakkuun enään mitään, vaan karsimalla kaikki turha ja epäoleellinen pois.

    Tuossa nyt No Prep Kings sarjan finaalikisan ihan olematon ja yksi todella monista facebookmainoksista, mutta joka kuvastaa ja koostuu kaikista niistä elementeistä jotka tuovat katsojia/suurta yleisöä takaisi lajiin ja paljon.
    Markkinoinnin on todella helppo myydä lajia, eikä katsomojen enään tarvitsekkaan olla täysiä...ja silti laji kasvaa vuosi vuodelta :

    https://www.facebook.com/watch/?v=1437136806444860
     
    Muokattu: 25.10.2019
    Joe Hunt tykkää tästä.
  16. supo

    supo Gearhead

    Tuota voisi kokeillamyös meillä eli kun mainostetaan niin tulee porukkaa.Ymmärrän mitä ajat takaa mutta kun Suomestä puuttuu tollaiset autot ja niiden tekemiseen hillot!Kyllä meillä esim.Nostalgia autoja löytyy ja niitä esim.Ruotsi/Norja näkyy kisoissa ja ei kun tervetuloa Blacklist mukaan kun maksaa saman hillon kuin muutkin kisaajat kisassa ajamisesta!Ps.toivotaan että esim.Comp/Street ryhmä elpyisi silleen että saisimme nähdä kovan kaartin Suomi/Ruotsin kaluston useammin radalla Suomessa kauden aikana.Kokeilisin ekana osallistumismaksuja alemmaksi niin saataisiin kalustoa lisää tontille eli lisää hilloa ja katsojia kun kalusto lisääntyy!Ps.Siellä FHRA:aan johtokunta tekee kovasti töitä että homma alkaa nousemaan niin tehdä mekin silleen että kalustoa huoltaen/kasaan että 2020 avauskisassa on vermeet loistoiskussa ja ajaen missä kukin ajaa!
     
    Muokattu: 25.10.2019
    BS 150 tykkää tästä.
  17. Jos FHRA:lla ollaan nyt oikeasti hereillä, he reakoivat asoihin monella tasolla.

    - edellä on sivu tolkulla puhuttu siitä että kiinteää tuloa pitää olla eli se uusi markkinamies hoitaa oman osansa budjetin mukaisesti. Tämähän on se ykkösjuttu, mutta voipi olla hankalaa kun ei ole enää sitä one and only EM kisaa, johon saisi myydä sitä päämainontaa ja sm kisat tulisivat siinä vanavedessä. Eipä niitä yritysten lippupaketteja tai tiimien vip lippupaketteja paljon tarvi yrittää myydä SM kisoihin, luulen että ei ole myyntimenestys.

    - kuskien määrä pitää saada nousemaan kohtuulliselle tasolle ihan normi SM kisoissakin. Tähän on myös paljon annettu lääkkeitä edellä, joista on ehdottomasti Ilm. maksujen alentaminen sinne 200e kantturoihin järkevä veto.

    - Drag ryhmien määrän supistaminen joka tietää kovempaa kisaamista ja enemmän autoja per ajettava ryhmä. Tämä lisää mielenkiintoa sekä kisaajissa että SM kisojen katsojissa, joka ei ole suuri, valitetttavasti mutta ei se tule koskaan isoksi nousemaankaan, tiedämme sen.
    Pro street + TD + Comp = Comp eliminator. ET ryhmiä pitäs tiputtaa yhdellä....
    Kyllä ryhmät pitää olla semmosia että siellä on yli 8autoa per ryhmä JOKA KISASSA, se on tae sille että ryhmä on kiinnostava --> vetää lisää kuskeja, kiinnostavuus kasvaa kaikkien silmissä.

    - EM kisan sijaan jos havittelevat jotain "drag revival" tyyppistä kisaa, tulee olla todella pitkälti kiinteillä tuloilla rahoitettu. Jos houkuttimena jotain palkintorahoja yms. yms. tai rundirahoja isoille pojille/tytöille, tulee kyllä homma tehdä aikamoisella tarkkuudella, mutta kyllähän he sen hoitavat.

    - Yksi ensisijaisia korjauskohteita kun puhutaan radasta on se "pykälän" hävittäminen ammattivehkeillä niin että kun siihen rataan laittaa 5m pitkän linearin, ongelma on hävinnyt sille matkalle. Tämä ei ole FHRA:n ongelma kulupuolella, mutta se on FHRA:n ongelma saada radan omistaja tekemään homma heti ekana kun talvi ohi tai vaikka nyt ennen lumen tuloa ja routaa.

    - Katuautot 3-4ryhmällä mukaan SM sarjaan. Top street on olemassa, Real street on olemassa, mutta oikeasti niissä ajaa vain ne kovimmat vaparit ja kovimmat ahdetut. Muut katuautot huomioon yhdellä tai kahdella luokalla on yksi hyvä vaihtoehto. Jokainen tietää että jos haluaa ajaa katuautolla täysiä lähtöviivalta lähtien, se ei onnistu kaikilla korpikentillä ja jos ajattelen itseäni, ei minua kiinnosta lähteä sutimaan jonnekin korpikentälle, vaikka tapahtuma olisi kuinka mukava ja vaikka järjestäjät olisivat maailman mukavimpia heppuja. Tosiasia on se että meen sitten mieluummin ajamaan roo kuusella super ryhmää Tierpiin, kun tiedän että pitoa ja palvelua on kuin herättäjäjuhlilla. Eli homma toimii kaikissa olosuhteissa.



    Minä en usko että koviin ratkaisuihin pystyvät ja en tiedä osaamisestakaan, mutta jos tämä markkinamies on ammattilainen, hän voi olla se joka nostaa asioita hyvälle tasolle. Jos ACS tuo hyvin rahaa, sillä voivat paikata tulosta, jos SM kisat menee plussalle (kisaajia enemmän) on se hyvä asia taloudelle ja tietenkin Malmi on tuottanut varmasti rahaa FHRA:lle eli vaikka on katukisa, se on yksi ehkä FHRA:n tuottoisimmista jutuista.

    Blacklist hommiin SM sarjan kanssa yhdessä en usko. Turvavarusteet, katsastukset jne pitäs tuoda samalle viivalle kuin muilla, koska turvallisuudesta ei voi tinkiä. Nytkin kun kävin vähän näissä jutuissa ajamassa, oli katsastus enemmänkin muodollisuus, onneksi ei ole tapahtunut mitään vakavaa.

    Jotenkin nuo WSC jutut myös polkee paikoillaan, sekin olisi hyvä juttu jos kehittyisi jonnekin muualle kuin ET suuntaan. Heillä on nyt valtti kädessä järjestää kovinta Street kisaamista pienen sarjan muodossa koko maassa, jos FHRA ei ota hommaa tosissaan. Tottahan FHRA:lla tiedetään että katuautoja on, koska ei tarvi katsoa kuin Malmin automääriä niin nähdään että kuskeja on.

    Onko niin että vuoden kovin STREET kisa oli Hyvinkää !!! Luulen että heillä homma on menossa entistä isommaksi. Toivotaan että 2020 olisi kaksipäiväinen, 2 erillistä kisaa. Luulen että riittää kisaajia ja katsojia molempiin päiviin ja voisi kilahtaa aika hyvä tilikin järjestäjille.
    Hyvinkäältä kuullut vain ja ainoastaan positiivista. Paljon autoja, paljon ihmisiä.

    Käykääs varsin katsomassa tuolta menneen kesä kisatuloksia. Aika vaikuttavaa !!!
    http://www.nncgarage.com/


    A
     
    Muokattu: 25.10.2019
  18. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Auliksella ihan jees ideoita. GS karkaa taas tohon no preppiin. Nyt otsikkona oikeet kiihdytyskisat jossa preppaus tehdään. Kyllä nuo kenttäkisat vetää porukkaa ja esim hyvinkää mulla enskesänä kalenterissa niinku oli tänäkesänäkin ihan D luokassa kisakuskina. Lisää noita drag katuluokkia kyllä esim Mustalista mukaan.
     
  19. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Tossa kun Hyvinkään aikoja katsoo, niin C- ja D- menee ihan samoja aikoja ja luokkajako pitäis mennä renkaiden eikä moottorin mukaan.
    Tuollakin isorenkaiset menee molemmissa luokissa kaseja, ja pikkurenkaiset molemmissa luokissa sitten kympistä ylöspäin.
    Näin offtopiccina. Siinä sais vaan ehkä tasaisempaa kilpailua palkintopallille.
     
    Mikey_ tykkää tästä.
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Auliksella on ihan asiaakin. Mä uskon et mikäli osallistumismaksut ei laske huomattavasti, meillä on ens vuonna autopuolella kaks tai kolme ryhmää. Junnut, S/SS, SPET ja ehkä TD. Ei se alentaminenkaan takaa yhtään lisäosallistujaa, mut vois pitää edes nyt ajavat mukana. Ja hyvässä lykyssä kasvattaa. Jos osallistujamäärä laskee nykyisestään niinkuin uskon ilman hintamuutosta, se nykyfilosofialla vain lisää maksujen nostopainetta.

    SG, Comp, SC jne..., kaikki löytyvät kilpailukutsusta, vain osallistujat puuttuvat.

    Esimerkiks Pro Street on ryhmänä sellainen ettei niistä autoista oikeen ole comppiin kilpailukykyisinä, tuskin ykskään pystyy indeksiin. Ja sama tuppaa olemaan noiden muiden "yhdistettävien" kanssa. Kenties sit tilalle tulis yks 127 fiiatti tulis sit varikolle pörisee johki kisaan. Sori Timo, sul on maailman rumaäänisin auto, mut sekin toki pitäis olla joka kisassa! Pointti lähinnä se, et Ruottissa noit ryhmii (PS,TD)ajetaan ja elinkelposina, eli sinne sit suuntaa kotimaan kalustoa.

    Edellisen johdon kanta ilmottautumisiin tais olla et vähintään kymmenen kaudeksi ilmoittautunutta per ryhmä, et se ajetaan. Asian kanssa painineena, se oli aika perseestä kansallisessa ryhmässä. Suht suuria sijoituksia kalustoon, ja sit ei mitään käryä onko sillä kalustolla mitään käyttöä.

    Ihan karmeella kuljettaja-aktiivisuudella saatiin silloin esimerkiks Striitti pidettyä elinkelposena, mut siitäkin koneesta on nyt vääntö loppu. Viime suvena tais olla peräti kaks täyssarjan ajanutta striittikuskia, ai sori, tsekkasin; ei niit ollutkaan yhtään. Tarvis varmaan Jeesuksen leipää jakamaan et sais kahdesta ryhmästä neljä.

    On väläytelty sellaista että tehtäis joku entry ryhmä striittiin, mis olis rajattu muutoksia ja tekniikkaa vähän enempi, esimerkkinä heitetty ei libertyjä, mahdollista rengasrajoitusta ja jonkinlaista aikarajaakin. En sit tiedä kauanko siin ois kivaa, esimerkiks vessa jonka suorituskyky ei ihan riitä nykyisissä mut menis heittämällä tohon aikarajaan; kumpaa se ajais ja ketä se palvelee?

    Hyvinkään yhden järjestäjän kanssa juttelin tossa hiljattain, ens kesänä jatkuu kuten ennen. Hyinkään yks suuri etu on et niil ei ole fyyran kanssa mitään tekemistä. Säännöissä ja muissa mennään tarpeen eikä paperin mukaan, maalaisjärjellä. Tos on lisäks Salon Kiikala saamassa uuden pinnoitteen ja Vesivehmaalla sellainen jo onkin. Ja muutama muukin ilmeisesti seuraa.

    Kauheen kaukana ei olla siitä et meil olis eteläsuomi cuppi, jollainen joskus muinoin jo oli, Kouvola- Hyvinkää- Salo. Jos tollanen saatais aikaseks omilla ehdoilla ni se olis aikalailla kuolinisku fyyran kisatoiminnalle.
     
    Muokattu: 25.10.2019
    Lasse73, three hundred ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!