Lukkoperä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Stargraft-91, 1.2.2003.

  1. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Sanokaas asiantuntijat millainen remontti on tiedossa.
    Huomasin nimittäin tänään, että lukko on lakannut toimimasta.
    Varmistin asian etsimällä paikan jossa toisen pyörän saa sulalle asfaltille. Siinä huomasin sellaisen seikan, että kun vasen pyörä oli pitävällä asfaltilla, lukko ei toiminut. Mutta sitten kun oikea pyörä oli asfaltilla ja vasen jäällä, niin lukko toimi.

    Uudet öljyt ja lisäaineet on laitettu joskus viime keväänä.

    Niin ja kyseessä on Vani 6.2 D
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    lukon jousi väsynyt/levyt kuluneet liikaa. kannattaa korjauttaa pian, luistava lukko syö ristitapin nopeesti väljäksi ja lopulta tappi katkee eikä siitä yleensä tervettä jälkeä seuraa. kaverilla kävi sikäli hyvä tuuri että akselinpätkät tuli perän kopasta läpi eikä tuhonnu sisältä mitään. jousipaine sais olla kymmenkunta kiloa ainakin, muuten ei hjuva. riippuu tietysti vähän perästä, mutta volvojen dana-perille joita ralleissa käytetään, annettiin tuommonen ohje. viisaammat valaiskoon jos tää ei auta.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Käkikellolukon keskipakovoimalla toimivasta kiristäjästä on hampaat kaput!
     
  4. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Kävin tossa tutkimassa vielä sitä perää siten, että nostin molemmat pyörät ilmaan ja pyöritin pyöriä vaihteen ollessa vapaalla, jolloin molemmat pyöri samaan suuntaan, myös kardaani pyöri.

    Sitten laitoin vaihteen P asentoon, jolloin sai käyttää erittäin suurta voimaa ( tai ainakin niin suurta mitä itseltä irtosi) ennenkuin pyörät edes liikahtivat. Sen verran ne liikahti, että huomasin niiden pyrkivän eri suuntiin.

    Olenko väärässä, jos tulkitsen että tämän kokeen perusteella lukon pitäisi olla kunnossa.

    Eilen oli pakkasta yli 20, eli voisko sillä olla mitään osuutta lukon toimimattomuuteen.
     

Kerro tästä muillekin!