Mahtuuko elämään muuta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SG440, 14.10.2011.

  1. SG440

    SG440 3rd gear

    ... kuin Drag Racing. En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta tätä palstaa nyt ainakin seuraavat valtaosa aktiivisista kisakuskeista. Näin offseasonilla kun tuuli puhaltaa pohjoisesta tuli tämä mieleen. Mahtuuko kisakuskin elämään perheen ja työn lisäksi muita harrastuksia / ajanvietteitä. Mulla 20-vuotisen aktiivisen kilpailu-uran alkuaikoina siihen ei juuri muuta mahtunut. Työ ja vapaa-aika on aina liittynyt autoihin. Nykykyään sosiaalinen media mahdollistaa kanssakäymisen "lajitovereiden" kanssa ja siksi onkin helppo tällaisia kysellä. Harrasteautoilu / cruisailu on mulla kuulunut aina kuvaan ja monien harrasteautojen kautta olen päätynyt rodimeininkiin. Mun tapauksessa se tarkoittaa nykyään cruisailua Porissa ja harvoin työmatkoja vanhalla voortilla. Vuosien tauon jälkeen urheilu on taas astunut kuvaan. Maaliskuusta lähtien on taas treenattu ja näin nelivitosena huomenna on ensimmäinen kilpailu. En muista edes alakoulussa osallistuneeni hiihtokilpailuun. :D . Eli numerolappu rintaan ja kankaanpään puolimaratonille isketään 11:15. Ennätys tulee , oli aika mikä vaan... :p
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Hyvä,toivotaan että maali tulee yhtä nopeesti kuin dragsterilla!!!
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    :eek: Tsemppiä raveihin vaan, mutta ota alku rauhallisesti :lol:

    Meinaakos tämä + tuo myyntipalsta, että olet nyt (taas) pistämässä hanskoja naulaan rääkreisingin osalta?

    Omalla kohdalla on tämä harrastus (OD:lla surffailu pois lukien) saanut ehkä vähän turhankin vähän aikaa itseltä. On muut hommat vieneet sen verran enempi paukkuja, että auton kanssa on temuttu silloin kun on ollut rahaa ja aikaa. Eli ei juuri koskaan :rotfl: Nytkin raukka seisoo pihassa säälittävänä odottamassa, että kerkeisin sen roudaa talvisäilytykseen. :oops: Ja ens keväänä taas kaivetaan peli naftaliinista kaks päivää ennen ekaa kisaa ja koitetaan että josko se vielä lähtis käyntiin :rotfl:

    Oma autotalli saattaisi parantaa tilannetta jonkin verran johonkin suuntaan :odroll:
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Välil enempi, välil vähempi. Normi duuni ja fämilihommat tietty, ja sit oon ton hands on harrastamisen koittanu pitää kolmessa päivässä viikossa, kaks iltaa ja yks vkl päivä. Joskus se on onnistunutkin. Mut tulee kyl muitakin juttui touhuttuu, jopa hiihdettyä silloin ku on sitä lunta.
     
  5. SG440

    SG440 3rd gear

    Ei toi missään nimessä lopettamista tarkoita. Uusia haasteita mietitään koko ajan. Pro Stock tyylinen oviauto on mielessä ollu jo pitkään. Pro Stock ryhmänä ei kuitenkaan ole mahdollinen sportsmanmeiningillä. Mua kiehtoo drgracingissa lähinnä tekniikka ja eritoteen kilpaileminen. Dragracing on siitä hieno laji, että suorituksen osuus on muihin moottoriurheilulajeihin verrattuna suht pieni. Teknisen kehityksen näkee nopeasti. Tiepin ratahanke on tuonu piristysruiskeen koko lajille. Harmi vaan, että se on veden toisella puolen.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Onha tässä valillä ajeltu ja välillä ei. Kotona pakkaa olee vaan sitä hommaa niin paljon, ettei aina ehdi joka paikkaan. Nyt näyttäs taas homma karkaavaan käsistä ja lajista tulossa koko perheen harrastus...
     
  7. -31

    -31 Gearhead

    Tuota... oo hyvä mies sen hiihdon kanssa VAROVAISENTARKKA.... On kuultu tuon lajin olevan vaaraksi jopa muille, ihtesä lisäks :D
    Eläkä ainakaan yhdistä lajia itsepuolustushommiin :D :D :D
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    No ainaki on monta kertaa sanottu, et ihme hiihtäjä tuokin. :rotfl:
     
  9. panhead

    panhead 1st gear

    Harri,mä tiedän sulle täydellisen ryhmän missä ajaa nopealla
    oviautolla :)

    Kauheasti ei ehdi harrastaa,kun tekee kahta duunia ja kilpuria.
    Se aika mikä jää menee aika pitkälti sporttaillessa.Ihan senkin takia et
    pystyy hoitaa ykkös duunia.Mulla on ollut kans sama tavoite mihin oot huomenna menos,puolimaraton.Vielä on jäänyt kokeilematta.

    Peukut pystyyn huomiselle!
     
  10. SG440

    SG440 3rd gear

    Tosi hieno päätös fyyralta uuden ryhmän suhteen. Voi ihan eri mielellä lähteä tekemään satsauksia ensi kauteen ja tulevaisuuteen.
    Kankaanpäässä tuli aika 1.57,31. Reaktiosta ja loppunopeudesta ei ole tietoa.
     
  11. panhead

    panhead 1st gear


    Hieno juttu,onneks olkoon! Maaliin pääsykin on jo hyvä suoritus tuolla.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onnittelut täältäkin :eek: Tai eihän tuossa onnee tarvita, vaan tahtoa ja kuntoa :)
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kovaa settiä Harri, monelta riviäijältä ei onnistu edes polkupyörällä sama matka.

    Mulla menee kyllä aika tarkasti kaikki aika perheen, työn ja drag racen kanssa. Muksut kun on vielä 4kk ja toinen täyttää kohta 3v, niin hiukan rajoittaa tallilla notkumista. Töitten puolesta on taas tullu ulkomaanreissua ym ja taas se aika on tallilta pois. Ens kesäksi olis kyllä tarkotus pudottaa painoa, jotta sais ajettua taas uuden ennätyksen. Corollasta ei kyllä helposti 10kg oteta, mutta äijästä pitäis ottaa ainakin sen verran, joten kai lenkillä ja salilla käynti voidaan nyt rinnastaa sitten auton rakentamiseen?
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hieno suoritus Harrilta ihan jo ajatustasolla. Eipä ihan ekaksi tulisi mieleen yrittää moista.

    Nykyään tulee harrastettua kaikkea muuta kuin Dragraasinkia. Mamman kanssa matkustetaan paljon, harratetaan kulttuuriaa ja tietysti lätkää HIFKn kannattajina. Liikuntaakin tulee harrastettua kävelyn ja pyöräilyn muodossa. Rullaluistelisin myös mielelläni, mutta täällä maaseudulla noi kapeat tiet vie siitä harrastuksesta ilon.

    Mistähän löytäis kipinän taas alkaa tota autoa rustaamaan :-?
     
  15. pontso

    pontso Gearhead

    onhan sitä salilla käyty meinaan ruokasalilla ja läski on ikuista . sillä toisella salilla läski muutuu lihaksi joten paino pysyy kohillaan
    :cry: :cry:
     
  16. Slow66

    Slow66 1st gear

    "Mahtuuko elämään muuta...kuin Drag Racing?". Tätä tuli eilen aamulla kello 03:20 mietittyä, kun kello soi herättääkseen ruskamatkalle Vihdin suuntaan. Tuolla hetkellä kävi mielessä että eipä perhana näytä kuuluvan... :rotfl:

    Mutta joo, eka V8 Magazineni oli 4/1979 ja sillä tiellä ollaan. Työ ja harrastus kulkee osin käsi kädessä, ja niiden yli menevä aika menee lähinnä ns. kotoillessa tai vaimon harrastuksen parissa apumiehenä. Jokainen tyylillään, niin kait se menee.
     
  17. SG440

    SG440 3rd gear

    Kiitos, kiitos. Tapahtumassa oli 500 osallistujaa. Hieno syyspäivä. Pata on kans pelannu kohtuu hyvin taas. En ole vielä peliäkään kerinny nauttimaan kiekkokulttuuria. Livemusan kuuntelua piti dramaattisesti vähentää kun oli noita lieveilmiöitä aika voimakkaasti.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän elämään muutakin kuuluu, varsinkin kun toimitsijalla ei tuo talvi kulu tallissa. Talvella pelataan kaveriporukalla salibandyä perjantai- ja sunnuntai-iltaisin. Muutoin tehdään mitä milloinkin. Luettua tulee aika paljon ja kirjastossa kaäydään noin kaksi kertaa viikossa kirjoja ja DVD elokuvia lainaamassa.
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Ootko koskaan ajatellut mikä sut pitää lajin parissa,vaikka et kilpailekkaan.Taiat olla kanssa katoava luonnonvara ,jollasia harvoin ilmestyy lisää.Eli näitä ku sais lisää vähän joka lajiin,mut taitaa olla tänä päivänä hakusessa pyyteetön/rehellinen tekeminen,ku aina pitäs päästä joka asiassa mahdollisimman helpolla ja mitään tekemättä.

    Itse olen seurannut ja tykännyt lajista,sekä hyvistä suhteista samanhenkisessä porukassa jo 80 luvulta .Välillä vähän mielenkiinto hiipunut ,mut aina se jostain mielenkiinto takas hiipiny ,ku rapula jalkopäästä.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän se mielenkiinto lajiin pitää mukana ja hyvät porukat varikolla. Toi on mun tapani harrastaa ja tossa saa olla hyvin kosketuksessa lajiin. Tutuksi tulee niin toimitsijat kuin kilpailijat ja heidän avustajansa.
     

Kerro tästä muillekin!