Mallisarjan tehokkain moottori.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 350cid, 7.5.2007.

  1. 350cid

    350cid Gearhead

    Auto on siis Chevrolet Caprice vm.84 mihin olisi tarkoitus laittaa ahdin.
    Autoa on valmistettu 1969 427cid 425hp, mutta ei taida käydä vertailu moottoriksi vai... :eek:

    Kertokaa joku viisaampi. :oops:
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Joo ei käy, ei ole samaa sukupolvea.
    Toi sukupolvi on tainnut tulla 1977 ja isoin kone on ollut 350.
    Sisarmalli Buickissa on tainnu olla 403 pikkulohko oldsia, joka saattaa käydä kans vertailumoottoriksi, jos vaan saa jostakin (maahantuojalta) sopivan paperin, että ovat samaa mallisarjaa.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    jep jep... määä ooon nii hias :rotfl: tossa ylhäällähän tuota onkin jo....
     
  4. 350cid

    350cid Gearhead

    Jep. Kiitoksia.
    Mahtaisiko sitten uudempi Caprice sopia vertailu kohteeksi?
    Luin jostain että noissa uudemmissa sämpylän mallisissa olisi sama runko.
    Tehokkain olisi sitten 350cid 260hp LS1.
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Mutta kai voisi kokeilla vanhempaakin tarjota... :mad:
    Olihan -76 tarjolla 454...
    Hommaa Alfamerin suomenkielinen korjausopas. Siinä se on 454kin mainittu. Voisi katsastushenkilö luottaa kun suomeksi tarjotaan informaatiota...
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siis, häh:
    Mallisarja on sukupolvesta riippumaton, jos ei ole olennaisia teknisiä eroja :shock:

    Mitähän nämä olennaiset tekniset erot on?

    Jos runko on käytännössä sama ja jarrut voidaan vaihtaa pulttaa kiinni menetelmin niin autoissahan on 4 pyörää ja loota.
     
  7. 350cid

    350cid Gearhead

    Eli periaatteessa tuo 69 vuoden Caprice kävisi vertailu kohteeksi. :lol:
    Ja onhan uudemmissa levytkin jo edessä.
    Ei muuta kun pumppu tilaukseen. 8)

    Kiitoksia!
     
  8. cc4d

    cc4d Gearhead

    Laitahan toki vielä infoa, miten taistelut viranomaisten kanssa sujuvat! :lol:
    Mulla olis itselläkin mielessä samanlainen projekti, tosin hamassa tulevaisuudessa näillä näkymin. Ja autona tietenkin vuoden -84 Caprice. :wink:
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei ihan taida kaikki Capriset vuodesta 1966- 1996 kuulua samaan sukupolveen, vaikka capriceja onkin.
    Itse veikkaan että menee sukupolvet 1966-1970, 1971-1976, 1977-1990, ja 1990-1996.
    Eli aina kun on suurempia muutoksia tehty, muuttuisi sukupolvi.

    Ja valmistajahan sen lopulta ratkaisee.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan noita pitkäkattoja blowerilla leimattu. Tossa naapuripitäjässä oli sellainen vielä viimevuonna. Nyt se on teurastettu ja kone saanut kevyemmät kuoret ympärille ja se loppuhylsy papereineen saattais olla vielä jossain tallessa??

    AKE:lle on joskus kelvannut varaosakirjan tieto josta käy ilmi että esim. jonkun tietyn isolohkoauton jouset on samat kuin ite rakentelee vaikka vuosmallit ei täsmääkkään!!
     
  11. Damned

    Damned Gearhead

    Uudessa kasissa on myynnissä vm. -84 Buick-farkku 6-71 luvilla rullaavana. Kenties nettiautossakin, en jaksanut penkoa.
     
  12. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei se ahdin tarvi mitään lupia, muutoskatsastus riittää.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko leimannut jonkun hylsyn ahtimella ihan tosta vaan??
     
  14. kimple

    kimple 1st gear

    Teholapun kanssa konttorille, jossa todistetaan ettei teho ole noussut enempää 20 prosenttia.(Muutoskatsastus). Muuta ei tarvita ahtimen kanssa katsastuksessa.
    Paitsi uudemmissa autoissa joissa vaaditaan monennäköisiä todistuksia päästöistä. Muistaakseni 1994 ja sitä uudemmissa on tarkemmat vaatimukset.
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    En, enkä ole väittänytkään että se kävisi tosta vaan, mutta siltikään ei tarvi erillisiä lupia, muutoskatsastus riittää.
    Menee ihan kuin moottorin vaihto, verrokki on mallisarjan tehokkain.
    Ja lisäksi vaaditaan tehomittauspaperi.
    Jos auto on uudempi kuin -86, vaaditaan päästöistä selvitys, ja jos kyseessä on vähäpäästöinen vaaditaan kallis vtt päästömittaus.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli -76 GM pikuppi jossa 6.2 diesel katsastettuna ja kun pistin siihen turbon niin se vaati AKE:n siunauksen+tehomittauksen vaikka autoon olisi saanut laittaa 454 pannun kysymättä keneltäkään mitään :rotfl: .
     
  17. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Oliko se niin että remmin asentaminen oli helppoa mutta fööniin tarvitaan lupia yhdeltä jos toiselta ?
     
  18. kimple

    kimple 1st gear

    Tota AKE:n siunausta ihmettelen!?. Tiedän muutaman jälkiahdetun auton joissa on selvitty tuolla teholapulla. Tuntuu että on noilla konttoreillakin eroja, kun menee kysymään mitä tarvitaan ja mitä ei.
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    remmillä ja turbolla ei liene eroa lupia haettaessa. ahdettu mikä ahdettu. remmin kanssa on lisänä tuo näköhaitta. sen(kin) suhteen tietysti ollaan jossain konttoreissa tarkempia kuin toisissa.
     
  20. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Käviskö 1965 chevelleen vertailumalliksi 1970 chevelle? (65 vuonna 375hp/396ci) ja 70 vuonna 450hp/427ci) Tolla iskutilavuudella ei ole väliä mutta sais leimattua suuremmalle teholle ton ahtimen kanssa....

    Alustan palikat noissa on melkolailla samoja runkoa myöten....
     

Kerro tästä muillekin!