Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Pyöräytettiin kokeeksi etuvanteille vanhat 215/70 Kellyt. Pitää nyt makustella tuota kokoa miltä se näyttää.

    Jarrutehostin oli aamulla pöydällä. Yhden mutterin kanssa sai taistella sen kolomevarttia kojelaudan alla kun sinne ei pääse mistään oikeen käsiksi :wc: Samantien kun nostin pöntön pöydälle niin huomasin missä on vika. Pääsylinterin reiästä oli unohtunut vetää kumilersti ulos, siitä välistä vuoti. Olishan tuon pystynyt laittaan paikalleen kun tehostin on autossa kiinni :poff: Noh, nyt toimii sekin.
     
    LPV, TN, A.J. ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sadepäivänä kun auto oli nyt sopivasti nosturilla niin mallasin kuskinpuolelle pyöränkaarilistoja. Jotkut uudet reprolistat, eikä ole sinne päinkään suoraan sopivat. Senttitolkulla heittoa kaarevuuksissa. Pari tuntia per lista kutistinvenytintä ja istuu välttävästi. Ei noista hyviä saa mitenkään, pokkauksen kohdatkin on kuin vasaralla tehtyjä. Tai niin onkin, kun piti tehdä niitä uusiin kohtiin. Kuvia viitsi edes laittaa, liian läheltä otettuja :D
    Uudet helmalistatkin kävi jo auton vieressä. Mutkaiset ja värikkäät eloksoinnit, mutta ei kai ne tuolta helmasta erotu kun tätä soratietä ajaa o_O Kiinnikkeitä ei saa mistään vieläkään. 3D mallit on, mutta onnistunutta tulostusta ei ole saatu tehtyä. Runnerin listankiinnikkeitä pyörittelin kanssa jos saisi soviteltua, mutta eihän ne edes tartu listoihin vaikka pitäisi olla parit niille. On nämä repro-osat ihania :rolleyes: Taitaa olla kakspuolisen teipin paikka...
     
    LPV tykkää tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Siihenhän ne jotenkuten istuu kaarilistat. Kutistinvenytintä sai kyllä käyttää kovasti, lopuksi muovivasaralla pokkaukset kohdalleen :odoops: Noille helmalistoille kyllä pitäisi keksiä jokin kiinnitystapa, vai pitääköhän niillekin tehdä rosterista omat kiinnikkeet :confused: Sitten kun pääsi kunnolla koeajolle niin kylläpä ottikin takarenkaat makiasti sisälokareihin kiinni, molemmin puolin. Ensihätään nyt otin paikallaan olleet 1,5" laskupalat poïs. Pitänee yrittää venyttää sisäsuojia jos sinne saisi lisätilaa. Alkaakin oleen ulkoisesti jo lähellä sitä mikä on ollut ajatuksissakin :)

    [​IMG]
     
    LPV, TN, Latvis ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei ota renkaat kaariin ainakaan yksin ajellessa, vaikka koitti vähän pomppuista mutkatietäkin ajaa reippaammin :) Auraukset oli sattunut jäämään usiamman millin harituksen puolelle, laitoin pari milliä auraukselle. Ja kiristin karvan verran simpukkaakin. Koko ajan paranee ajaa, mutta pitäis hieroa pyöränkulmat oikeasti kohdalleen. Nyt ne on vaan jossain, casterit reilusti plussalla ja renkaat suurinpiirtein pystyssä (ei ole). Vähän kampeaa tielle päin nyt, mutta ei paha. Kuva vielä eiliseltä ajelukierrokselta, hupiakin tulee ajettua :cool:

    [​IMG]
     
    LPV, tooke, TN ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Takaisin maskin kimppuun, melekolailla on nysväämistä sen kanssa.
    Kiinnikepultit tein ruostumattomasta M5 kierretangosta, mutteri taakse ja korialuslevy päälle. Ensin mietin että sorvaan väliosan sileäksi niinkuin alkuperäisissäkin, mutta käytin vähän paikallaan niin ei ne sieltä mihinkään näy niin olkoot.
    Maalinpoistossa meinasi käydä höpsis- Ensin testasin vähän maalinpoistoaineella, hyvin lähtee. Mutta kun laajemmalle alueelle kerkesin levittää niin perkele pehmensi muoviakin :eek: Äkkiä painepesurilla aineet pois ja tinnerillä loput, lähti onneksi tinnerillä pesemällä maalit pois. Tulipa siinä sitten aiheutettua vähän lisähommia itselle kun paikkapaikoin pehmennyt muovi lähti pinnasta pesussa. Ei onneksi mitään mistä ei pienellä kittauksella ja hiontavärillä selviä.
    Oikomishomma oli yksi operaatio, kahden kalikan, puristimen, lukkopihtien ja kuumailmapuhaltimen avulla sai muokattua. Ja loput taas kitillä ja hiontavärillä. Alkuviikon vapaat siinä saikin jo menemään, nyt ollaan siinä vaiheessa että punainen väri on ruutattuna pintaan, jos se illalla olisi sen verran kuivanut että kestäisi vetää uraan rajausteipin ja maalattua seuraavan värin. 4 eri väriä ja lakka lopuksi :eek:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    LPV, TN, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Mulla tuo sama operaatio menossa, mutta maalarilla puhalluksessa. Myös takapaneeli käsittelyssä. Jännittää vähän itseäkin, minkälainen lopputulos siitä tulee.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Takapaneeli ja takavalonkehykset menee uusiksi jossain kohti, tarvii jonkin kunnollisen pohjustusaineen että maali pysyisi kromissa kiinni.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    2/4 väreistä maalattu, ainahan ne teippaukset vähän vuotaa... Silmien ympärille kans samaa hopiaa. Kuva oikomishommista kans :D
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    LPV, TN, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Silmänympärystät lakkaa vaille valmiit
     
    LPV, TN, faffeli ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Vähän pimeä kuva varjossa, listat vielä
     
    LPV, TN, faffeli ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ja paikallaan. Joutuu tekeen kaiken sovittelun vielä uusiksi talvella. Aloittaa siitä että siirtää umpioita oikeaan kohti. Nyt näyttää että vänkärin umpiot on varmaan sentin liian alhaalla, ei saa kehystä nostettua tarpeeksi ylös niin raot on mitä on. Noh, menee se nyt noinkin, varttituuman toleransseilla o_O

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, LPV, TN ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Noniin, yksi isompi etappi saavutettu ja museotarkastus hyväksytty :cool: Eilen oli Raahessa tarkastuspäivä. Vissiin 40 ajoneuvoa tarkastivat yhteensä, mopoja toki suurin osa. Eihän tuosta mitään oikeaa sanomista ollut, pieniä huomautuksia ohimennen mitkä toki oli itselläkin jo tiedossa :oops: Nyt vaan odotteleen papereita postissa niin saa käydä muutoskatsastaan museoautoksi, pääseepähän verosta eroon ainakin yhden auton kohdalla :D

    Pari pikkujuttua pitää tehdä vielä hetimmiten. Uusi vilkkukatkasija tuli postissa loppuviikosta. Entiseen tuli aikoinaan vaihdettua palautusviiksi mitä saa varaosana, mutta jossain kohti kesällä huomasin että jarruvalot toimii vähän miten milloinkin. Vilkut toimii oikein ja jarruvalotkin vilkunviikseä sopivasti väännättämällä, mutta ajatelin etten enempää temppuile vanhan kanssa kun siitä on töötin vastikekin rikki. Lämppärin letkuihin laitoin orkkistyyliset jousilemmarit niin eihän se vanhassa imusarjan nipassa pidä. Vuotaa pikkuhiljaa, onneksi lämpömittari varoitteli ennen kuin kerkes kiehuttaa... Akkuun tilasin myös tarra/korkkisarjan, pitää sekin vielä modata.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    LPV, gt302, maxvo2 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Täällä myös saatu grilli ja tail panel maalattua... tuli mielestäni yllättävän hyvä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    LPV, MJF, gt302 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hyvälle näyttää Jymylläkin, vähän eri värit on mitä mulla :)

    Tässä on nyt ollut vähän muuta mietittävää, mutta jotain tarttee puuhastella. Vilkunkatkaisija tuli vaihdettua hetimmiten, nyt toimii takavalotkin oikein. Töötin painike oli mallia hipaisu niin sen takia piti jättää vielä töötin johto irti. Pitää jostain toisesta ratista katsoa olisko ehjää. Slotit tuli pyöräytettyä takaisin alle, eteen tuli nyt nuo väärillä teksteillä olevat 235/60 Cooperit :argue: Pyöränkulmia koitin vähän käännellä taas. Ensin auto ajosiltanosturin päälle ja sitten tunkeilla vaakasuoraan kun ei ihan suoraan nosta. Casterit jäi nyt mihin jäi, niitä en kerennyt mittailemaan. Camberit -0,3 astetta ja karvan verran aurauksen puolella. Mitä lie sitten käytännössä parhaiksi todetut kulmat?

    [​IMG]
     
    LPV, isalmela, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^juu, vähän eri sävyt maalissa, mutta teema pitäis olla lähellä, kun sulta otin mallia ;). Mut oli vähän vaikee selittää maalarille, mitä haluan. Mut lopputulokseen olen tyytyväinen, varsinkin, kun koko grilli oli vedetty jenkeissä mustaksi ja takapaneelin värit oli päinvastaiset, kuin mitä alkuperäinen väritys... hieman häiritsi :).
     
    MJF tykkää tästä.
  16. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^^minkälaisen akkukorkki-kannen ja tarrasarjan tilasit? Onko suositusta, minkälainen akku sopisi "heittämällä" noihin mopar-korkkikansiin?
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

  18. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^ahaa tällaisiakin on! Tulee kyllä halvemmaks kun ne kannet!
     
    MJF tykkää tästä.
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Siinä se nyt lukee :) Paperit tuli tänään postissa niim heti piti lähteä konttorille istumaan niiden kanssa :)
     
    esmi, Make500, Inlinee ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Akkutarrat tuli yks päivä postilaatikkoon ja nyt sain laitettua paikalleenkin. Mukavasti muuttaa ulkonäköä, vaikka akun kahva jääkin vähän häiritseen :)
     
    esmi, Jymy70, Make500 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!