Mikä nokka akseli chevy 305 tai 350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tarum, 20.6.2011.

  1. tarum

    tarum 1st gear

    Eli auto 60 luvulta koneena alunperin 327 nyt ehkä 305 tai 350 koska ns. pikkutulpat niin eikö se silloin se kone ole eri vuosikymmeneltä kuin auto? Nokkka kulunut ei avaa enää ykköspytyn venttiiliä juuri ollenkaan.. mistä tiedän minkälaisen nokka akselin siihen ostan? jotain numeroita tms? ja ihan normaali kruisailu peli ei mitään viri nokkaa tms. hakusessa vaan ihan tavallinen. Eli mitä tulee ottaa huomioon että löydän sopivan nokka akselin ja mistä kannattaa kysellä halpaa uutta? Lisäksi mitä kaikkea tarvitse uusia tuossa yhteydessä? ja miten työ tehdään onnistuuko vaihto kannet paikallaan?
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Oiskos tollanen 250 astetta (210 about .050) ja joku .4xx nostoa. Katso vaikka comp camsin camquest, se on hyvä opas. Saattaa kyllä tämmösilläkin nokan arvoilla vahingossa vähän piristyä :)
    Voi vaihtaa kannet kiinni ja ei ole kovin iso homma. Imusarja ja vesipumppu ja dampperi ja jakopää auki, niin kyllä se siitä lähtee..
    Muista sisäänajo!
     
  3. tarum

    tarum 1st gear

    Kiitos neuvoista!
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Performer nokka on varma valinta tommoseen jos ei vakioo halua.
     
  5. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Niin ja siten nostajat tietty vaihtoon nokan kanssa. Edelbrockilla lienee tollasia nokka+nostajat paketteja (just esim toi Performer).

    Eli vaikkas nyt satsi nummerolla 2103, joka löytyy myös esim US-partsin hausta koodilla EDE2103. Hintaa näyttäis olevan 160E.
    (tai sitten vähän mopompi EDE2102)

    Speksiä löytyy esim täältä:
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-2103/

    Toki mitään vastuuta en tästäkään valinnasta ota... :D

    Janne M.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Jakopään koppa/jakopää ei purkaannu/kasaannu,ellei öljypohjaa ainakin raota etupäästään.
    Onnistuu kyllä moottorin ollessa autossa kiinni,tällöin ö-pohja lepää palkkia vasten.
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Pari nokkaa vaihtanut öljypohjaan koskematta,ei ole seurannut mitään ongelmia.
     
  8. hukkis

    hukkis Gearhead

    Jakokoppa lähtee yläpäästä kampeamalla pois.Takaisin menee ku leikkaa vähän kopan alalaidasta niitä peltiliepeitä matalammaksi.Puhtaat pinnat ja silsaa väliin ni on pitäny.Noita koppiakin on erilaisia,toisissa on kapeampi lieve,voi mennä leikkelemättä paikalleen.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Eli suosiolla pata pois autosta :D
     
  10. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    lainataas röyhkeästi tätä topikkia :D

    eli sbc 305 kyseessä ja kone vielä osina tallissa, ja nyt tarviis miettiä että minkälainen nokka tohon pitäisi tilailla?

    alakerta on laakeroitu uudelleen (350 kampura,en tiedä onko eroja 305)

    uudet nokkalaakerit, sylinterit hoonattu (std) , kannentiivisteet paksut, kannet käyn läpi eli valupurseet pois seetit hion sekä kohdistan kanavat parhaanimukaan :lol:

    vakio imukannen päällä on 600 edel. virranjakaja on mallia kärjellinen (ostetaan edullinen kärjetön)

    th200 laatikko ja "vakio" perä

    stw caprice -82

    mielihän tekisi mahdollisimman "ränttätänttä" nokka-akselia mutta pitäähän tässä järkeäkin käyttää.

    heitelkeepäs ideoita ettei tyhmän tarvii yksinää kaikkee ratkaista :rotfl:
     
  11. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Semmonen 268 taitaa olla semmonen perusvarma valinta.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Ainaski toi compin XE268H on omaan korvaan aika unelma tommoseen lähes vakioon mottiin mikä itelläkin (peltisarjat, imusarja, kaasari vaihettu).

    Voi olla ehkä liian räyhä jollekin? Pykälää/kaks pienempi varmaan jo ihan asiallinen?

    EDIT: Kokeilinpa tuota CamQuest6 omaan tarkotukseen ja kaks kärkivaihtoo oli 270H ja XE268H, eli tais ihan ok valinta olla tuo itelle.

    Hieman optimistiset nuo hevoslukemat tuossa kyllä :rotfl: 343hp, 350ftlb
    Olen tyytyäväinen jos näillä muutoksilla löydän takapyöriltä sen mitä joskus on tehtaalta ilmotettu brutto tehoks (210hp).
     
  13. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    ite mietin salaa jotain 280 alkavaa :lol:
    laulukäyttöön tulee tää peli nii ei oikeen muuta väliä kuin että menis päästöistä läpi ja kuulostais kivalle :rotfl:
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuota luokkaahan ne perusasteet on tuossa edelin miedommassakin nokassa mutta .050"arvot ja nostot silti kesymmät kuin tuossa 268:ssa.
    Nokkavalinnassa .050"asteet kertoo enemmän sen luonteesta ja aste-ero tuosta niihin perusasteisiin kertoo kuinka nopearamppisesta nokasta on kyse.

    Nokkavalmistajien kierrosalue- ja puristussuhdesuosituksista saa jonkinlaista kuvaa mikä kullekin on sopiva.
     
  15. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Jos päästöistä pitää mennä läpi niin sitten kato tarkkaan minkä nokan valitset! LSA mielellään 112 tai yli, itellä -94 mussessa 114 ja 270 compin rolleri, mutta siihen on kyllä tehty paljon muutakin.
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei tuollasessa -82 autossa ne päästörajat ole ongelma, -94 vähäpäästönen on eri asia.
    Silti kannataa maltilla valita koska alavääntöä ei kannattais tuhlata yhtään kun ottaa huomioon tuon kokonaisuuden.
     
    DX tykkää tästä.
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Hmm,osallistun kans. Mun kombosa Cranen 278 lsa114 tyyppinen powermax jolla päästöt heittämällä alle -78 tarvittavien lukemien mutta miltään ei kuullosta :( Käyttöalue on laaja ja miellyttävä ajaa toki.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Pitää ihan mielenkiinnosta käydä ottaa itekkin päästöt kun tuon joskus saa liikenteesee vaikka ei tarvihtiskaa
     
  19. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Kyllä se ainakin postilaatikkoa jaksaa kantaa. :D 305:ssa on aika pieni poraus suhteessa iskuun ja kokonaisuutenakin sellainen maamoottorihenkinen. Vaihtamalla vakiokoneeseen liian rallin nokan saat koneen mikä ei väännä eikä kierrä vaikka olis miten retee tyhjäkäyntiryskäys. Tilannetta pahentaa harva välitys ja vakio turbiini. Vähän vastaavan henkistä rojektia pukkaa itellänikin, 305 2-taso imarilla ja valusarjoilla pikkarissa vakio turbaanilla ja harvalla perällä. Valinta osu tällaseen:
    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=2324&gid=287
    Vertaa nostoa ja .050 asteita edelin mainosasteilta 16 astetta "jyrkempään". Pykälää tiukempikin saattais vielä mennä varsinkin jos on vähän peltisarjaa ja turbiinia:
    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=2325&gid=287
    Noista Lunatin 268:sta ihan hyviä kokemuksia. Laaja vetoalue ja hyvä kaasuun vastaavuus. Tää tykkää. 8) Lisäks hyvä muistaa että noitten nokkien suunnittelun lähtökohtana on todennäköisemmin niitten käytös 350/383:ssa kuin 305:ssa. Ja sama nokka pienemmässä koneessa saattaa sitte tuntua rajummalta.
     

Kerro tästä muillekin!