Mikä osa mittariston takana ? mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kippis, 12.2.2023.

  1. kippis

    kippis Gearhead

  2. kippis

    kippis Gearhead

    toisekseen mulla oli toi laitettu kolmanteen ruuviin reunasta, tossa toiseen .... mittarit on siis vasemmalta oikealle FUEL, ALT; TEMP
     
  3. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Eiköhän tuo ole kondensaattori joka tasaa mittariston jännitettä.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Alentaa bensa-, lämpö ja öljynpainemittarien jännitteen viiteen volttiin. Jos ei toimi, ei mittaritkaan toimi.
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

  7. Engine Run

    Engine Run 1st gear

    Tuo lieriömäinen kappale on konkka, joka on osa alkuperäisen jännitteenalentimen (voltage regulator, 12V -> 5V) kokoonpanoa. Konkka suojaa regun kärkiä kipinöinniltä. Kuten konkka suojaa katkojankärkiä. Mulla A-korisen rallye mittaristossa itse regu on polttoainemittarin sisällä ja ainoastaan konkka ulkopuolella. Voiskohan Polarassa olla sama set up? Mahdollista korvata alkuperäinen regu ja konkka nykyaikaisella jännitteen alentimella. Aiheesta joitain printtejä tuossa seinällä. Laita YV, jos tartteet materiaalia.
     

Kerro tästä muillekin!