Mikä rikkoo sytytyspuolan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jojeli, 9.10.2003.

  1. Jojeli

    Jojeli 1st gear

    Tappelin pitkään ja kalliisti Camaroni kanssa jossa oli kumma ongelma: auto ei käynnistynyt/pysynyt käynnissä, jollei sytkäennakko ollut 40-50 astetta. Kipinä tuli, bensaa tuli, venttiilit, männät ja jakopää oli kunnossa, kunnes viimeisenä oljenkortena vaihdoin sytkäpuolan (kaikki muut sytkän osat oli vaihdettu ja puola oli mittausten mukaan kunnossa). Auto käynnistyi kahdessa sekunnissa ja kävi todella nätisti, eli puola oli jotenkin rikkoutunut eikä jaksanut antaa kipinää enää palotilan kovassa paineessa, mutta antoi kipinän ulkoilmassa ja tietysti tuolla 40-50 asteen ennakolla. Jokatapauksessa, auto kävi nätisti sen muutaman minuutin ja kymmenkunta starttia mitä pyörittelin sitä, sitten auto sammuksiin ja ilmanputsari paikalleen: eipä lähde enää käyntiin! En jaksanut enää ruveta katsomaan, tuleeko kipinää ollenkaan, vaan käyn ostamassa vielä yhden puolan ja kokeilen vaihtaa sen: mikäli auto tällä käynnistyy, näyttää siltä että joku epäkuntoinen sähkövempain särkee puolan, mutta mikä se voisi olla. Laturi?
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Kun et kertonut, mikä sytytysjärjestelmä, heitän tällaisen triviaalin: Miten maadoitus on hoidettu moottorin, akun ja auton korin/rungon välillä?

    Joskus muinoin Impala1968 kehotti laittamaan moottorin ja auton korin/rungon välisen maadoituksen kuntoon, "niin säästät jakajan modulia".

    Ameriikan (ja kanadan) vehkeissä on usein jo tehtaalta riittämättömät maadoitukset. Kaapelikauppaan ja ainakin 25 neliöistä akun miinukselta koriin ja moottorista samaa tavaraa koriin.

    PS. huimia noi sun ennakot
     
  3. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    itellä oli vastaavan tyyppinen riesa sytytys tulppien kanssa.Eli uusilla tulpilla käynnistyi kerran ja kävi hyvin.Toista kertaa käynnistäessä ei mitään.sitte hirmu sähköremontti ja tulpat anto iraalaan hyvän kipinän mutta paineisena ei.vanhat tulpat takas ja heti käyntiin .
     
  4. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Onko kärjellinen,induktiivinen vai hall-anturi sytytys. Oireet viittaa hall-anturivikaan.
     
  5. Jojeli

    Jojeli 1st gear

    Joo, pitääpä kokeilla tuota ylimääräisen maapiuhan vetämistä motista koriin, maadoituksen nykykunnosta ei ole hajuakaan. Sytytys on induktiivinen (moottori chevroletin 305 V-8 HEI-jakajalla).
     
  6. 5KinKP60

    5KinKP60 1st gear

    Sytytysmoduli osaa rikkoa sen kaveriksi heitetyn vääränlaisen puolan. Näin käy vaikka kummassakaan komponentissa ei ole mitään vikaa.
    Tsekkaa onko edellinen omistaja vaihtanut sinne kuulumattoman sytytysmodulin.
     

Kerro tästä muillekin!