Mikä se on tämä Volare?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja nyffikaakoo, 28.2.2007.

  1. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mites se ny pisti niin silmää tuolla nettiautossa: 1976 Volare 225+904...

    Tietoa autosta? Käyttöautoks aattelin, tosin rumalla kelillä vois ajjaa Sierralla ja nätillä kesäkelillä avolavalla. Toi tuntuis Slantti olevan hyvä kone, lava-autossa kun semmonen on.

    Eihän tästä ois ku parisattaa kilsaa hakemaan jos ois semmonen passeli hyväkuntonen laites...vaikka tahtois kyl avolavan ja kasilla...mut pakkoko se on silti...sievä ois tuo.
     
  2. BDF

    BDF 1st gear

    periaatteessa sama auto kun aspen
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Joo, se verran muistelin itte myös - tulipa mieleen että jospa joku tuntis myytävän laitteen...tai myyjän tms. :odroll:
     
  4. Stance

    Stance Gearhead

    Joo samaa katselin minäkin, mutta en ole kyllä ostamassa. Käyttiksenä olis aika pätevä laitos. Nätin näköinen, paitsi se harakka siinä konepellissä. Onko siinä jopa sohva edessä, se on must.
     
  5. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Sepä ois siisti kärry. Mikäs lämpöpahvi siinä kaasarin ja imusarjan välissä on? Oisko jotain tarkoitustakin?

    [​IMG]
     
  6. Nimenomaan heat shield (lämpökilpi) eli estää kaasaria kuumenemasta ja siten bensaa haihtumasta. Se mötikkä siinä etupuolella on ilmapumppu, joita on eksynyt Suomiautoihinkin jonkun verran.
     
  7. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Jaaha, pitäsköhän mun laittaa semmonen Heat-Shieldi pick-upinkin Slanttiin ku ei siin o semmosta...täytyy kysellä. Tars hakee ehjä alipainekello ryyppyynkin.

    Ilmapumppu on juu, samanlainen ku letukassa. Joutavaa painolastia. :D

    Se näyttäs passelilta käyttöautolta - varsinkin 1976 - Volare, mut silti kaipais kasia pihaan...hmh...
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    vavavavavavakrrrän, tuttu juttu kesäkuumalla, läpihönkäävillä kansilla tota ongelmaa ei varmaan olis.

    Aika nätti Volare olis tarjolla, ei taida olla tekniikassa eroa Aspeniin, eli osiakin joinkuin löytyy.
     
  9. kinde

    kinde Gearhead

    Aika yllättävää ettei ole jarrutehostinta. Sen takia ei ole varmaan juuri ajettu vaan pidetty tallissa.
     
  10. Eipä taida olla ohjaustehostintakaan. Toisaalta olivat molemmat tehostajat aika hinnakkaita uutena.
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eräältä jenkkifoorumilta bongattu myynti-ilmoitus:
    For Sale: 1978 plymouth volare.Surivor. 200 original miles, never registered, Excellent original condition. still has original window sticker priced at $6775 in window. 318 2bbl v8, 904 torqueflite trans, Car has every available option. color is citron metallic with a white vinyl top and white bucket seat interior with center console.prcied to sell at $6500 OBO. Don't miss out on your chance to own this rare mopar.
     
  12. kinde

    kinde Gearhead

    No NO , tuskin nuo hydrauliletkut tuohon ilmapumppuun kuuluu.?
     
  13. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    No emmä sitä Mustasaaren Volaree ois ostannukkaan... :D

    Pitiki laittaa siittä e-bäyn auton konehuoneesta kuva...

    Täytyy olla muutes melko etukäteenviisas kun on auton ostaissa ymmärtännny jättää myyjän laittaman hintalapunkin irrottamati. Ny kaikki maailman pussihousut hinkuu, että Myy se, myy se, myy, myy!
     
  14. kinde

    kinde Gearhead

     
  15. Ei niitä kannattavuuden takia oo ennenkään korjailtu, vaan ihan harrastamisen ilosta. Itse tehdyssä on aina enemmän fiilistä kuin all original pakasta vedetyssä.
     
  16. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Se on tosi kyllä. Jos rupee liikaa luottaan siihen että jotkut veetuuntuneet entiset puuvillanpoimijat jokka auton on kasannu, ois tehny työnsä tunnollisesti, saattaa pettyä joskus. Tai melko varmasti pettyykin.

    Mutta jos joku asioista tarkaan perillä oleva harrastaja on aurinkoo tarkemmalla systeemillä läpittekäyny sen auton joka nipukan, niin sitte se alkaa olla ihan ok...ostettavaksi. :lol:

    Onhan se paras jos ite on tehny. Varsinkin jos on tehny oikein.
     
  17. kinde

    kinde Gearhead

    No joo , mutta jos vaikka ajo auton haluaa niin , ehkä haku alkaa olla lähempänä järkevyyttä.

    Harrastakaamme jotain sellaista mitä ei enään löydy low mileagena. Kuten 65-68 A-bodyt. :D Niihin voi sitten ladata tunteen täysillä. :rotfl:


    SORRY , nyffikaakoo , alkoi mennä vähän ohi sun aiheen. :poff:
     
  18. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ei se mitää, mä oon ehkä itte pahimpia OT-raattoreita... :lol:
     
  19. petro_din

    petro_din Gearhead

    siis mitä mitä?
    missäs on vuosi -64 ? syrjitäänkö niitä, vai onko se totaalisen mahdotonta että moista enää low mileagena ois?

    ;)

    ja juu, ite tehryssä o enemmän meininkiä, eikä tartte arvata mikä hajoo, kun tietää jo etukäteen ku o omilta jäljiltä sekin paikka..
     

Kerro tästä muillekin!