Miksi ei pysy käynnissä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 28.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä on kun aiemmin hyvin käynyt 289 ei pysy käynnissä? Aiemmin kauniisti 500 rpm tyhjäkäyntiä käynyt kone, ei nyt öljynvaihdon jälkeen pysy alle 1200 rpm käynnissä. Kun kierrokset menevät alle tämän sammuu kone välittömästi. Mistä pitäisi vikaa etsiä?
     
  2. ripe

    ripe 1st gear

    et kai kaatanu ämpärillä sitä öljyä sinne koneeseen :D

    Jos öljyä on liikaa koneessa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ohjeen mukainen määrä sinne sitä meni. Mittatikun ylärajan yläpuolelle vähän nousee. Ei kai pitäisi siitä johtua.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiskos vika olla kuitenkin kaasarissa - kun kaasari siirtyy tyhjäkäyntipiirille, ei se jostain syystä pelaa. Likaa yms. Enemmän tietävät kertokoot enemmän. Tietysti kaasarin merkki auttaisi auttajia auttamaan...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    CarterAFB 600 on kaasari. Vinkkejä kaivataan.
     
  6. Swinger340

    Swinger340 1st gear

    Mulla oli tällä viikolla ihan sama ongelma oman Edelbrockin kanssa, yhtäkkiä vain häipyi tyhjäkäynti. Mulla ainakin auttoi, kun otin seosruuvit irti ja puhalsin paineilman kanssa niistä seosruuvien kanavista, sekä kaasarin päällä olevista tyhjäkäyntipiirin ilmaputkista. Ilmeisesti joku roska siellä oli, koska ton jälkeen oli taas tyhjäkäynti aivan normaali.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos vinkistä! Kerrotko vielä tarkemmin mitkä ovat ne tyhjäkäyntipiirin ilmaputket niin lähden puhaltelemaan...
     
  8. Swinger340

    Swinger340 1st gear

    Ne on siinä metering rodien kannen etupuolella näkyvät n. 2mm korkeat ja n. 1mm halkaisijaltaan olevat messinkiputket.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla oli kans 650 carterissa sama homma ja se ilmaantui ihan yhtä äkkiä?otin ilmanputsarin pois ja kaasu pohjaan ja käsi kaasarin imuaukkojen päälle niin ette auto melkeen sammuu.Toistin tämän muutaman kerran niin jopas rupes toimimaan!!ja pelaa edelleen...
     
  10. HT

    HT Gearhead

    Nyt on cartteri purettu ja putsattu. Sama vaiva jatkuu. Ei ole alipainevuotojakaan. Ilmeisesti on sitten sähköpuolella tämä vika. Vinkkejä otetaan vastaan miten lähteä selvittämään mikä katkaisee virrat kun kierrokset laskevat 1200 rpm tuntumaan.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkohan joku influenssa liikkeellä, mulla samoja oireita tuplapumppuholikan kanssa. Sytytystä epäilin ensin, joten vaihdoin sinne kaiken. Ei mitään apua. Pitääpä kokeilla tota käsi-eteen hommaa.

    Minulla kone nykii alle 1500 rpm, vaihde päällä sammuu ja vapaalla tyhjäkäynti ontuvaa. Välillä tosin nousee itekseen yli 1000. Menee taas henkimaailman puolelle. Bensan pinnat on nostettu, pakko olla muru jossain ???
     
  12. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Minä siis edellä.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Legendaarinen vika molemmilla: Paska tyhjäkäyntisuuttimessa.
     
  14. HT

    HT Gearhead

    Jos arvoisa vieras olisi jaksanut lukea pari viestiä ylempää olisi huomannut, että kaasari on putsattu eikä ole "paska tyhjäkäyntisuuttimessa"!

    Ellei parempaa kirjoiteltavaa ole, älä kirjoittele.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vaihtakees tulpat! Jos ei auta niin koittakaas jollain herkästi syttyvällä spraylla ruiskuttaa kaasuttajankurkun ja imusarjan väliin samaan aikaan kun auto käy ja tehkää sama koneen ja imusarjan väliin ja jos kone alkaa ottaa kierroksia jommasta kummasta koitoksesta niin siellä vuotaa tiiviste ja se on aika yleistä ja johtaa siihen ettei auto käy kaikilla kokoajan tasaisesti!
     
  16. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Tehty jo..
     

Kerro tästä muillekin!