Olihan näitä ennen mutta nykyisin vähemmän ... Missä loput jäljellä olevat kaiken kuntoiset luuraavat?
Mulla ois sekä -64 että -65 malliset speciaalit. neliovitolppana tottakai. 64 on muttereina ja 65 tulossa kesäksi taas ajoon. ja -65 sportwagon lymyilee samassa tallissa.. tietääkseni täällä on ainakin yksi special noiden lisäksi, mutta en ole bongannut liikenteessä. tarviiko kukaan flippikeulaa tuollaseen? cowl induction scoopilla. puskuri samassa köntissä.
Tallilla jossa olen vuokralla, on yksi 65:nen 4D valmistumassa liikenteeseen ensi kesäksi. Eli yksi on Laukaassa. PS. kirjoitin tämän omistajalta kysymättä, en ole nähnyt hänen täällä kirjoittelevan.
Kaverilla on -65 2d Special, alkujaan 4-ovinen, Chevyn pikkulohko, kuitua, ym. Esitelty aikoinaan pinkkinä Spinnerissä...
Kaveri ostanut syksyllä alkup suomi yksilö `64 special deluxe 2ov tolppa, kasilla ja kaksiportainen laatikko. Tulee tänä vuonna katsastettu ja maalattu. Täysin alkuperäinen ja vähän ajettu. Vaaleanruskea.
kuulostaa kovin tutulta, onko näitä ollut kaksi? tossa mun kuusnelkun mukana tuli osia (flippi, kuitunen takaluukunkansi, puskuri, valot, jne..) jotka oli justiinsa tuollasesta pinkistä specialista. sekin oli (muutettu?) 2d ja racehenkisesti rakennettu. muistaakseni myyjä kertoi sen liikkuneen joskus isolohkon voimin. jaa, mutta keula ainakin oli mallia -64... tämä käsittääkseni pilkottiin/paalattiin, kun käyttökelpoiset osat oli otettu talteen. oli seissyt pitkään ulkona ilman ikkunoita ja luukkuja muistaakseni lahdessa? lattialla metri lehtiä, ja muuta ryönää. oli kai aika hapero ollut. voi olla että menee faktat ja fiktiot sekaisin, mutta näin muistelisin. tietääkö joku tästä jotakin? Löytyihän siitä kuvakin:
eri tapaukset noi pinkit se pilkottu oli se ex harvala 509 ja toi tweetyn kaverin on vissiin edelleen musta. pilkottu oli aito 2 ovinen toi toinen on tehty 4 ovisesta.
justjust. arvelinkin että sä tulet kertomaan kuinka ne asiat oli. minä kun en mitään muista, ja jos muistankin, niin sekotan kaikki jutut keskenään..
Yhden suomiauton olen purkanut osiksi jokunen vuosi sitten. Keskeneräinen 4d --> 2d choptop -projekti. Tässä kuvassa ostohetken kunnossa vähän kaivinkoneella pussattuna... http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... pecial.jpg
Toi saattaisi olla eräiden tuttujen hemmojen kaljapäissä tulleen älynvähdyksen seuraus...chopataan toi.
Jossain 80-luvun alun kasissa oli 1964-65 Special 2d Sedan joka oli tehty lowrider-tyyliin. Kuopiossa aikoinaan 80-luvun alussa kuultiin huhua VW-liikkeestä että sinne olisi tulossa lähiaikoina vaihtoautona siisti 1964-65 Buick Special 4d, kuulemma joltain professorilta? No, eihän se sinne ikinä ilmaantunut eikä siitä sen enempää - paitsi että kerran bongasin Carlsonin parkiipaikalta hyvin alkuperäisen näköisen ja varsin hyväkuntoisen hopeanvärisen Specialin, eipä olisi ollut mahdotonta että olisi ollut kyseinen auto (tai saattoihan se olla vierailijakin). Jokatapauksessa, sitäkään en nähnyt liikenteessä ikinä sen jälkeen. Joskus Overdrivessa oli puhettakin yhdestä ensimmäisestä avojenkistä jonka näin eli FHRA Showssa 1981 olleesta mustasta 1965 Buick Special -avosta eikä se tainnut olla korinvaihto. Eikös se ole nykyään punainen?
Miten mulla on muistikuva että mä olisin joskus jostain julkaisusta lukenut että joku Buick, mun muistikuvan mukaan just tämmönen pikkukorinen, ajettiin tieltä ulos jossain Lappeenranta-Imatra välillä Saimaan kanavan liepeillä...? Muistaako kukaan vastaavaa tarinaa vai olenko mä nähnyt unta? Olisko juttu ollut joskus Mobilistissa...?
Mahtaisko vaikka Signet tietää makaako se yx raato vielä siellä Anjalassa, tvl:n varikon takana metsässä. Tosin pelkkä tyhjä 4d kori ja runko...