Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Vielä olis purkuosaa parista farkusta:

    Konepeltejä , ovia , sisustaa.

    Kysy , hintaa naurettavat 10€ / osa 0500-806067
     
  2. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Mahtaako pitkäkattoon passata sedanin vanteet ?

    Pulttijako ? Backspace ?
     
  3. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Mulla oli -89 sedanis 4,75" jako ja nykyisessä -90 farkussa 5". Mutta, on sedanejakin kyllä 5" jaolla olemassa taxi alustalla..
     
  4. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Keikalta palauduttu.Oikeastaan ei mitään ihmeempiä auton puolesta,no vikakoodin 44 pamautti tuossa takaisin tullessa eli joku orava olisi kaasuttimeen eksynyt kai taas(laiha seos).Keikan ajalla kulutus oli 11.4l/100km.

    Muuten,tunnustaako joku täältä tulleensa samanlaisella valkoisella buikilla vastaan viime perjantaina tiellä nro 13 äänekosken päässä?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko kellään mitään niksejä etujousten vaihtoon? En vielä alottanut mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
     
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Valkonen Buikki(STW) tuli meitäkin vastaan siinä ennen 4-tie/13-tie risteystä,Perjantaina :D
     
  7. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Juuri siinä kohdin :) Muita jenkkejä ei sitten juuri 800 km pätkälle osunutkaan,missä lie sitten olivatkin.Tai no,näin yhden pitkäkaton takapään yhden hallin oviaukossa.
     
  8. tahvo-

    tahvo- 3rd gear

    Taisipa löytyä buickista vika, kun välillä oli kipinä kateissa. Jakajalta puolalle tulevassa 3-napasessa liittimessä kosketushäikkää. Mittasin kyllä aiemmin, että siitä virta kulkee läpi.. Toimihan se välillä :D Pitipä ostaa uusia osia ja jäädä kahesti välillekkin tuon takia. 8)

    Kertooko kannentiivisteviasta, kun jäähytinnesteen seassa on valkoista? Ei tee kuplia syyläriin. Ja öljykin ihan normaalin väristä. Öljyn kulutus tosin tuntuu lisääntyneen.. :(
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    ^ Ei ehkä aivan tyypillistä kannentiivistevialle.Laittaisin alkuun uudet jäähdytinnesteet ja katsoisin että vieläkö tekee tuota.
     
  10. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Taas vaihteeksi oltu nokkapelti pystyssä tien päällä tuon buikin kanssa,kuinka ollakaan,jälleen kerran paikallisen sittarin pihalla.Ei ollut iso vika sentään,akun maakaapeli sen verran löystynyt että akku oli jäänyt latautumatta ja sai virtaa pyytää.Mutta minkä helvetin takia aina tuonne pitää jäädä,alkaa ihan oikeasti jo hävettämään :odroll:
     
  11. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Mulla pitää koputtaa puuta; Aivan helvetin hyvin toiminut craprice jokapäiväisessä ajussa, nyt kun tuo käyttömersu alkoi kiukkuamaan. Lämmityslaite tai paremmin puhallin vaan meni mykäksi äkkiä ja ei ala toimimaan. Mikä noissa yleensä pettää kun heittää puhaltamasta ja onko tyyppivika? Edellsisessä sedanissa sama homma..
     
  12. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    renaavat käyttömersut on just asiallisia. äiten vitusti-kymmentä-tonnia maksanu 500cl hukkaa kaiken sähkön johonkin ja kukaan ei saa sille mitään tolkkua. jatkuvasti oltava laturi peräkontissa ja töpseli roikkuu ulkona. helvetin sähköautot. äitee haki meiltä puskasta kesäksi käyttöönsä '89 sunnyn missä oli vielä syksylle leimaa. ei tullu hennottua pistää nismoo paaliin kun on tehokkaan tuntuinen 1.6 multivalve ja vieläpä automaatilla. mutta silläpä pääsee aamuisin töihin ja takaisin, toisin kuin hienolla mersulla
     
  13. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    No ei mersussa roikkuvaa pakoputkea kummempaa ole. Mutta se on tosi, enemmän meilläkin luottoa mekaanisiin vehkeisiin, mitä näihin tämänpäivän sähköhelvetteihin! Siksipä sai capricestakin ecm ja muut hilut lähtöpassit :poff:
     
  14. bblock

    bblock 3rd gear

    Vantaalle lähti yksi lintta-buick äsken kohti uusia seikkailuja meidän pihasta (tiedä sitten pääsekö ikinä perille...vitsi vitsi) ja harrastus jatkuu 383 stroukki vanilla ja vaihdossa tulleella mersulla (noloa)
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tuntuu olevan noissa V8 ja V12 uudemmissa meseissä tuota virranhukkaamisvikaa,pomon 600 tekee samaa,jos seisoo päivän ajamatta ni ei lähe ku apuvirralla käyntiin.
     
  16. Mikäköhän nyt vikana, jarrupoljin painuu pohjaan vain auto käynnissä, eli kun tehostin pyörii, auto sammuksissa poljin on alamäkeen ihan normaali, mutta auto käynnissä painuu pohjaan. Katoin jarruputket ja ei vuotanu mikään. Jarruttaa muuten normaalisti pikkujarrutuksella, mut muuten painuu pohjaan. Mikä vikana?
     
  17. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    mulla teki joskus sitä että jos jarrua paino hitaasti niin polkimen sai lattiaan asti, ihan sama oliko tehostin pelissä vai ei. etupiirin jarruneste painui pääsylkyn sisällä takapiirin säiliöön. kun poljin pääsi lattiaan saakka niin sytytti brake-valon.

    vika kyllä varmaan löytyy tehostimesta jos muuten pelaa ok. hydroboosteri vai alipainetoiminen? mulla on yks tehostin+pääsylkky ylimääräsenä jos tulee tarvetta....
     
  18. ktech

    ktech 3rd gear

    samaa tekee täälläkin, jarruissa on kyllä tehoa mutta poljin menee lattiaan. nesteet myös roiskuu ympäriinsä jos jarrua polkee säiliön kansi irrallaan?
     
  19. millioncid

    millioncid 1st gear

    tässä on aika hyvin kuvia ja vinkkejä :)
    http://bensakrematorio.suntuubi.com/?cat=14 Ostin ite tollasen jousipuristimen IKH:sta. Hallitunkki on ystävä ja kaveri avuks ku asentaa uutta jousta paikalleen (paljo vittumaisempaa ku irrotus..) Kantsii irrottaa iskari ennenku pamauttaa sen jousen pois.
    Mä en muista tuinko sen jousen vielä sillä puristimella ja sit avasin sen ku oli irti. Jouduin niin helvetin monta kertaa puristelee uutta jousta uudestaan kun se piti saada sopivassa kulmassa pujotettuu paikoilleen.

    Haulla löytyy tältäki foorumilta juttuu. Varaa vitusti aikaa ja hermoja ni sillä pääsee pitkälle :poff:
    Mulla meni alapallonivelestä kierteet, jouduin metsästää kierrepakan et sain valmiiks eli kierteiden korjauskamat mukaan. Muistaakseni vakaajantankoki kuoli eli meni poikki. Jos ei oo jo vaihtanu ni kantsii samalla vaihtaa.
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    nesteet roiskahtaa varmasti jos kansi on auki. kun mäntä lähtee työntämään jarrunestettä niin inasen aikaa siellä on auki se reikä mistä jarrunestettä valuu sylinteriin. sieltä se roiskahtaa takasinpäin jos kansi on auki. en tiedä mitenkä alipainetehostimeen vaikuttaa jos se venttiili siitä letkuliitoksesta on hajalla, luulis että ei tehostaisi?

    jos poljin menee lattiaan joka tilanteessa niin pääsylkky on entinen, jos vain auton käydessä niin syyttäisin tehostinta
     

Kerro tästä muillekin!