Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    En vaan käsitä, en. Camarossa näet korimuutoksen sadan metrin päähän. Jenkkifarmissa muutos on istuimen toppauksessa. Miten oli,gallup: kelpaisiko '70 SS Camino 454:llä, kun siitäkin vetäis bussi 100-lätkä perässä mootttoritiellä ohi? Eikös pääkriteerisi ollut se lätkä? Vaiko sittenkin joku muu syy?
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä ostin joskus emännälle Skottarin kauppaautoksi ja siinäkin oli 80 lätkä ja hyvin kerkes 8) silläkin.
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Juuei mullakaan oo ikinä joku tarra vauhtia hidastanut. Kyllä siihen hidasteluun sitten muitakin syitä löytyy jos ajaa hiljaa. Ja nopeuteen riittää kun painaa kaasua :)
     
  4. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Vaikka sanotaan, että 80-lätkä olisi rakenteellinen nopeusrajoitus, niin se on kyllä ihan soopaa. Lienee sanomattakin selvää, että se on vain ja ainoastaan rangaistus kierretystä verosta, sillä teknisesti täysin vastaavilla HA-luokan Capriiseilla ja Vaneilla saa ajaa rajoitusten mukaan.
     
  5. itsellänihä ei ole edes 80 lätkä kiinne autossa, paitsi katsastuksessa.. silti sitä tulee aika lähelle noudatettua. ja parin kaverin kanssa ostettiin kimpassa yks farmari lisää, elikkä nyt niitä periaatteessa iteltäänkin sitten löytyy 3.. ja helvetin hyviä pelejä ovat! :D
     
  6. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Ei oo lätkä kiinni, taitaa olla jossain takapaksissa.. Itellä on nuo takapenkit sokkalukituksilla ala-asennossa, eipä ole käyttöä ollut, mutta isolle tavaratilalle kyllä.. Toivon mukaan pian taas ajossa.. Meillä on muuten käyttiksenä uudehko Rs Octavia farkku, mikä on kiva peli, mut ennemmin silti ajaisin tolla, on vaan niin mukava lossi ajella 8)
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Eipä tuo tv:n säätely auttanu laatikkopulmiin ollenkaa(TH200-4R).
    Luistaa ykkösellä, ja kakkosella, mutta on myös päiviä jolloin ei luista kun kakkonen..
    ylämäessä heittää pienempää ja kone jää huutamaan, ja nykäsee vedon päälle.
    Tuskin enää laatikkoöljyjen vaihto auttaa, lukko 1 ja lukko 2 toimii kait niinkun pitää, ei luista.
    Onko vielä mitään säätövaihtoehtoja vai suosiolla varalootan ettimiseen...
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Nyt löyty ihan kelpo säätö. ei luista ykkönen eikä kakkonen pahemmin, mut vaihdot kestää. ei tosin haittaa.
    Kiitokset USCENTER;ille..todella nopeaa osatoimitusta. Ottais muut puljut mallia...
     
  9. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Syy taitaa olla se "joku muu". Vaikuttaa ns. autounelmissa eläjältä. Haaveilee erikoisista ja arvokkaista autoista, joita on nähnyt lehdissä ja elokuvissa. Ei kuitenkaan koskaan sellaista saa. Syitä esim. 1.Isä ei anna lupaa. 2.Vaimo ei anna lupaa. 3.Käteisvarat ei riitä, eikä uskalla ottaa lainaa, koska, jos autoon tulee joku vika, niin rahat menee hukkaan :lol:
    Sitten näkee ihan luonnossa auton, joka on just yhden semmosen unelma-auton näkoinen. Ainakin vähä. Sitten kuulee, että ei olekkaan niin kamalan kallis ja erikoinen. Ja sitten kuulee vielä, että siihen on tehty joku muutos, että sen on voinut ostaa halvemmalla. Ja sellaisia on ostanut vielä jotkut ihan tavikset, jotka ei oo ollu edes televisiossa! :eek: Ei kuitenkaan uskalla tosissaan ajatella edes tällaista unelma-autoa muistuttavaa, koska..(lue kohdat 1.,2. ja 3.). Toisaalta se ei häntä haittaa, koska eihän sellaisella edes kehtais ajella!! Kyllä jenkin pitää olla jenkki! Eiku siis onhan se jenkki, mutta semmonen toisenlainen..
    Sitten kaveri ajelee Corollalla, VW Pololla tai jollain muulla "järkevällä" autolla ja jatkaa unelmoimista.
    Vaikka tarina on keksitty eikä kerro kenestäkään tietystä henkilöstä, niin siinä on otteita elävästä elämästä :)
     
  10. SolIT

    SolIT 1st gear

    Voi olla helpostikin tuo unelmointi totta. lainata en jaksa noin pitkää pätkää, mutta kyllä mäkin haluaisin vaikka 58 chevyn tai 36 fordin, mutta "joudun" ajamaan lankkupenkillä. On tosin pari saksalaista "perheautoakin" pihassa, mutta silti ihan vapaaehtoisesti ostin capricen. :oops:
     
  11. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Unelmia on mullakin. Pitäähän niitä olla :)
     
  12. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    unelmia löytyy täältäki mutta mie olen ainaki kaks unelma autoa saanu hankittua eli farmari ja sedani capricet.helpottanu kummasti hankintaa ku kukaan ei juurikaan nykyään arvosta näitä autoja niin hinnat tullu melkosesti maata kohen verrattuna mun siihen aikaan ku aloin himoittemaan näitä autoja
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead


    .."mestarilt" ketä o noitte "väsyneitte" gm-laatikoitte mis o tämä kyseine tv-vaijeri(ei kick-down) paininu enampi! käski toisen jannun painaa kaasun täysille(olettaen tietyste et kaasuvivusto/vaijeri o säädetty oikeen, käski vetämään tv:n tiukaks kaasutäysilä, sit kaasu poijes..sit 2-3 naksuu lisää pänniä tv -kaapeliin!!
    kaverin 450tkm ajettuu th700:seen tein tän taikatempun, niin laatikko muutus kuin uudeks :eek:
     
  14. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    on mulla hyvä tuuri autojen kans, joka kerta ku ostetaa auto ni eka talvee ei saa ajettua ettei jotai hajois. ny näyttäs et lataukses häikkää. viime talvena etittii pontiacist syytä ku auto ei lähteny lopulta ees käyntii.

    viikonloppuna tulpat,tulpan johot, virranjakajankoppa-ja pyörijä, ilmanputsarin panos vaihtoon ja maanantaina huonolla menestyksellä leimalle ja kuukaus aikaa korjata kolinat.

    jos jollai tietoa mitä kaikkee tohon classickiin NAA-22 on millonki vaihettu ( eihän siit tiedost tietysti mitää hyötyä oo) ni saa kertoa.
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    etulokasuoja, repsikan puolen ovi, itse laitoin tulpat, johdot, v-jakajan kansi ja pyörijä. puola tais olla vielä alkuperäinen, eli jos tossa semmosta häikkää sytytyksessä tuntuis olevan, niin vika voi olla puolassa. takajarrut säädätin pajalla 2010 katsastukseen. laturin kunto jäi multa selvittämättä. mitähän muuta... niin se pakoputki oli mun käsialaa, valitettavasti.

    edit.. ja muistelisin, että olis minua edeltävä omistäja vaihtanut laturin, muistaakseni käytetyn?
     
  16. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    kiitti tiedoista. se on jättäny pari viikkoa ilosesti tien päälle ( kaupanpihaan, omaan pihaan..), akku ottaa ainaki laturil virtaa. Sit ku näyttää kaapeleit ku muu ei auta ni lähtee käyntii. välil o ollu sellasta et sammutettaessa ei lähekää uudellee käyntii, muutaman sekunnin päästä ku yrittää ni taas toimii.
    ny ladattu akku täytee ja yritetää huomenna kerhoon ( naapurille ilmotettu jo varmuuden vuox avun tarpeesta (+ mummoilla ja papoilla on taas hauskaa). pojan lempilausahdus ku lähetää jonneki: äitin auto hyytyy, savukone.
     
  17. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    eipä noi ostetut osat hukkaa mee, isäntä suunnittelee palaavansa jossaivaihees takasi 80-luvulle ja hankkivansa jenkin myös käyttikseks ( se on tullu järkiinsä) :D
     
  18. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Millais, sopiiko tollaseen -89 Pontiac Safariin etuovet muista farkuista esim. Capricesta?

    Jos jollain olis ylimääräsenä apukuskin puoleinen ovi, niin ostaisin sopuhintaan. Rupee tosta omasta olee aika lailla rapsakka.
    Eri hyvä olis jos ovi sattuis löytymään Porin seudulta.
     
  19. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pitää yrittää huomenissa vielä säädellä, mutta pahoin pelkään että taitaa olla jo liian myöhäistä.
     
  20. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Etuovet on kaikissa samat muuten mutta listotuseroja tietty on.
     

Kerro tästä muillekin!