Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Mulla on projektiovi, josta joku neropatti on poistanut ikkunakoneiston ja liimannut massalla ikkunan kiinni. Oli reiätön ja suht ruosteeton, kun suuliin nostin jemmaan v. 2003?

    Ovi P-Savossa ja kiitos lumiolosuhteiden saavutettavissa järkevällä vaivalla vasta kevväämmällä.
     
  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    lataus toimii ja puolakin kuulemma kunnossa, epäillään jakopäätä. lämmin talli löytyy mut siel on rambleri. toivottavasti auto pelittäs jotenki kevääseen, ei oo jakopäähommat pakkashommia ulkona.
     
  3. missähän vois lieneä buickissa vika, kun P ja N päällä vaihteisto rohisee aivan uskomattoman miehekkäästi :eek: eikä vaihteet mene päälle, lämmetessä heittää viiveellä ja runttaamalla vaihteita päälle. ensin menee ykkönen, sitte on jossaki vaiheessa mahdollista saada jopa pakki päälle. kakkosen saa mukaan hyvällä arpatuurilla :odroll: että jos jotain vinkkiä? joku oli tiennyt kertoa että öljypumppu olis sanon ittesä irti?
     
  4. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    pitäs vielä tuulilasi vaihtaa niin olis yks karpaasi lisää liikenteeseen. tuli vihdoin leudot kelit niin viitti rassailla ulkona. koko operaatio on ollut pysähdyksissä sen takia, kun pakosarjan yhdistävä välipakoputki valskas ja paikkatökötti kerkes jäätymään ennenku putken sai hollilleen ja koneen tulille :rotfl: nyt kaikki ok 8)
     
  5. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Kiitosta tarjouksesta, voi olla että koitan ny ensin paikata tota pellillä, kun siinä on kaikki lasinnostimet ja muut ok.
    Hapertunu vaa siitä listan alta, joku 200x200mm pala tarvis laittaa..
     
  6. SolIT

    SolIT 1st gear

    Nyt on taas vuosia seisoneeseen kaprikseen fiksailtu kaasari kuntoon ja loput valot palamaan. Leimalle...
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    seisontajarrusta jäi kiinni ettei tullut leimaa,,,, aika hyväss kunnoss siis caprice :)
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    se hemmetin seisontajarru on jokavuotinen murhe. vaikka säätää kenkien etäisyydet justaseks ja kiristää vaijerin niin että poljin kiristyy loppuun ennenku osuu lattiaan niin hylsyä tulee
     
  9. ktech

    ktech 3rd gear

    aika monesti toinen/molemmat puolet siitä vaijerin takaosasta on niin ruosteessa että se vaijeri ei liiku juuri mihkään.
     
  10. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    pölläytti se mullakin käynnistettäessä, epäilin itse venttiilivarren kummeja, kun se käynnistettäessä sen tekee
     
  11. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    onko turbiinilukko toimiva, se saattaa päällä ollessaan "jumittaan" vaihteita vähän tuollaisin oirein. johto irti laatikolta ja kokeilemaan

    en tosin tiedä miten tommoset öljypumppuongelmat ilmenee, joten se voi olla niitäkin.

    itse ihmettelin joskus, mitä hajosi, onko turbiini löysällä tai jotain muuta sen suuntaista. oli pakoputki rikki ja kolkutteli runkoon.
     
  12. audiq

    audiq Gearhead

    Jos vaijeria joutuu säätämään joka vuosi, niin jotain tekee väärin. Vaijeri säädetään asennettaessa ja säätöön ei pitäisi olla sen jälkeen tarvetta koskea.
     
  13. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    n taas on jarrut säädetty lähelle ja caprisessa leima,,ei muuta kun tielle vaan 8)
     
  14. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    tässä pitäjässä kukaan ei suostu vaihtaan kapraissiin tuulilasia :mad: pitääkö se perkule ite vaihtaa, kuinkahan sikamassat kuivaa tuolla ulkona? jos istuu päivän konepellillä ja lämmittelee lasia kuumailmapuhaltimella...
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Nojoo, yks napsu kireemmälle, vaihtaa kolmoselle liian
    myöhään(50+km/h)
    yks napsu löysemmälle, luistaa ykkönen ja kakkonen vähän, vaihtaa hitaasti(täyskaasulla huomaa), kolmoselle vaihtaa jo n.35km/h. Pakkovaihteet pelaa edelleenkin ja ei luista.

    Tuntuu että ei sais loota tarpeeksi paineita, mikä tässä nyt oikei mättää.
    Lootaöljyä on Add ja Full hot välissä, eli tarpeeksi kait.
     
  16. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    ollaan saatu kaverin kanssa päitä kääntymään täällä hyvinkää suunnalla kun omistamme aivan identtiset pitkäkatot. paitsi kesällä erottaa vanteista. kaverin omistuksessa on kyseinen NIU-xx josta aikaisemmin oli juttua tässä topicissa.
     
  17. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    löysin pajan missä vaihtavat huomenna lasin ja ens maanantaina pääsee päästömittaukseen. sen jälkeen pitäis koittaa onnea konttorilla...
     
  18. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Oletteko millä korvanneet Oldsin 307:n Rokkiorkesteri-kaasaria ? -89 mallin auto..

    Olis yks Chevyn 305:n Holley-kaasari tiedossa, niin aattelin että sopiiko/toimiiko ym.??

    Tuntus että tuo voisi paremminkin pelata ja entinen omistaja jutteli että alkoi soppa maistua turhan hyvin koneelle niin ajattelin koittaa kaasarinvaihtoa.

    Ja jos jollakin on toimivaa Rochesteria tai sopivaa muuta kaasaria niin voi pistää YV:tä!
     
  19. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tuli näistä kaasareista mieleen. Puhutaan nyt 307 oldsista
    Että kun näissä on ilmeisesti käytetty kahta eri kaasaria, rochesteria ja qjettiä, että miten tämä jako oikein menee?


    Edit. ne onkin prkl sama asia.
     
  20. SolIT

    SolIT 1st gear

    Kai ne pääasiassa on rochesterin quadrajetia sekä sähkösellä E4ME, että alipainetoimisella E4ME automaattiryypyllä ja uudemmissa olds 307 nimenomaan tuo alipainetoiminen automaattiryyppy
     

Kerro tästä muillekin!