Mistä / mitkä Motorcraft ASF 42C vastaavat sytytystulpat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jyrki R, 10.3.2019.

  1. Jyrki R

    Jyrki R Gearhead

    Auto on 1989 Lincoln VII ja kone on sama 5.0 HO kuin vastaavan ikäisessä Mustangissa. Sytytystulpat ovat Motorcraft ASF 42C. Mistä tuohon saisi samat tai vastaavat tulpat?

    Summitilta löytyy mm NGK UE45/6945, mutta täkäläiset tarvikeliikkeet ovat kädettömiä, kun NGK:n numerointi täällä on eri kuin USA:ssa. Netin vertailutaulukot antavat sen verran sekalaista tietoa, ettei arvaisi riskeerata niiden perusteella. Mielellään ostaisin Suomesta.

    Löytyykö varmaa tietoa mistä saisi Motorcraftin ASF 42C tulppaa tai mikä NGK / Bosch ym numero olisi vastaava?
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    mahtaisko voorttiliikkeestä saada?
     
  3. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    NGK:n valintaopas vuodelta 2001/2002 näyttää että Motorcraft ASF42C tulppaa vastaisi NGK BPR5FS-11
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

  6. PON1

    PON1 3rd gear

    Moi, pohjanmaalta voi suositella Jari Mäkeä.
     
  7. Jyrki R

    Jyrki R Gearhead

    Kiitos vinkeistä.
    Fordin liikkeistä ei ollut apua. Ensimmäisenä kysyvät rekisterinumeroa ja kun sitä ei ole systeemeissä (jälkituotu auto), niin homma vaikeutuu. Tampereella ystävällinen varaosamyyjä yritti etsiä varastosta pelkillä tiedoilla, mutta kun eivät myy Motorcraftin tulppia vaan Fordin omia, niin ei löytynyt sopivaa. Kun auto on 30-vuotta vanha, niin turhaan menee merkkiliikkeeseen. Tarvikeliikkeetkin kysyvät ensimmäisenä rekisterinumeroa. Kun sitä ei löydy koneelta...
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pirkkalan puolella SouthWestTrade, ylöjärvellä JM-garage, luulis löytyvän sopivat.
     
  9. kma68

    kma68 Gearhead

    Itse olen käyttänyt Championeja, vastaavuus löytyy crossreferencestä suht. helposti. Näiden tulppien hinta oli valintasyy aikoinaan ja ihan hyvin ovat pelanneet.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :wc: ihme settiä liikkeissä. Millähän ne osat muualla maailmalla löytyy ilman suomalaista rekkaria, ei varmaan sitten millään.

    Toisekseen mikä on USA Fordin tulppa jos ei motorcraft, ei ford merkkisiä tulppia ole olemassakaan.

    Kolmannekseen 30v on suht uusi Fordiksi.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä on antanut (!) korjaamon koskea mun noin 30 vuotiaaseen Fordiin sekä helmi-, että maaliskuussa. Raihnainen ei jaksa viitsiä tehdä pitkiä remontteja pohjolan tallissa talvisaikaan. Ei varsinkaan kipeänä.

    No niin, koneelta nekin katsoi, mikä vankkuri on tulossa telakalla ja sieltä saaduilla tiedoilla tekevät ostopäätökset varaosiin.

    Remontti rupesi kestämään. Soittelin perään, että milloinkas mä sen saan takaisin. Ei istu stefa kuulemma. Sitten keskusteltiin sytytystulpista. Mun autossa on kuusi ja ne olivat rekisteritiedoilla arvanneet kahdeksan ja hakeneet stefan sen arvauksen mukaiseen kokoonpanoon. 300 ja 302 kääntyvät suunnilleen samaan litralukemaan.

    Että ei ne aina välttämättä tuu sopivat osat, jos rekisterikilvestä lähtee liikkeelle. Mut Fordista tuli hyvä. Ei ole enää lätäkkö jokaisella pitstopilla! Eikä kolise takapyörä laakeriaan!
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!