mitä öljyy 6,2 dsl

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja karza11, 8.9.2007.

  1. karza11

    karza11 Gearhead

    terse

    ostin tossa blazerin ja täälläku on pistäny silmään toi keskustelu öljyistä....motti rempattu 80 tonnii sitte sen jälkee käytetty synteettistä (mobil)....jatkanko käyttämistä? asiasta kuuteentoista paljonkohan on öljytilavuus?
     
  2. thomaso

    thomaso Gearhead

    jatka synteetisillä toki. tilavuus 6.5 litraa.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Luokitus kait oli CH/CG-4, 15w-40 tai kylmemmillä 10w-30.

    Toinen juttu on saako mosaa rikki muilla viskositeeteillä, ei tietoa.

    t.kane
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse oon käyttänyt ympäri vuoden 10/30....
    Kaikissa koneissa, ja kaikki hajonutkin... Ennemmin tai myöhemmin :)
     
  5. karza11

    karza11 Gearhead

    eli delvakkia?

     
  6. Kintus

    Kintus 1st gear

    Kendalin Super D-3 10w-30, oon ite noissa riisseleissä käyttänyt. Eikä ainakaan viä oo yksikään motti poikinu... :lol:
     
  7. thomaso

    thomaso Gearhead

    Miksi vaihtaisit öljyä jos nykyisellä on kaikki toiminut ok? Mä en ainaskaan muuttais mitään makso mitä makso. Kaikkein vähiten mineraaleihin tai osasynteettisiin. Öljynvaihdot 5-7 tkm plus suodatin niin hyvin menee.
     
  8. derpa

    derpa 1st gear

    Kuinka tarkkaa on tuon luokituksen suhteen? Ch/cg vai mitä ne nyt olikaan? En oo hoksannu katsomieni öljypurkkien etiketissä moista luokitusta. Kaikenlaisia muita kyllä...
     
  9. jylhä

    jylhä 1st gear

    juu ei öljyjä kannatakkaan vaihtaa, lisää vain aina sillontällön. minäkin laittaisin 6,2deehen kaikkea muuta paitsi syntettistä, viskositeetillä ei hirveesti väliä, kunhan se on 30w.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Elkää nyt pkle taas alottako sitä "synteettinen on liian liukasta" pelleilyä
    täällä.
     
  11. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Olisiko yleisesti ottaen vaikee käyttää vakio moottorissa siihen suunniteltuja öljyjä :-? Todennäköisesti erilaisia öljyjä on tehty vain ihmisten kiusaamis/hämäämismielessä :) , vai kuinka.


    Mitas tämä "Kaikki ok" otanta kattaa? 5milj. kilometriä 20:llä eri moottorilla vai muutama kymmenen tuhatta yhdellä?
     
  12. thomaso

    thomaso Gearhead

    Tää on sitten ihmeellistä saivartelua joidenkin osalta tämä keskustelu. Mun vastauksen pointti kysyjälle oli ja on se että jos tällä kyseisellä koneella joka on hänen blazerissaan on ajettu 80tkm Mobil-merkkisellä synteettisellä öljyillä ilman ongelmia niin kantsii jatkaa sitten sillä samalla edelleen. Merkillä ei ehkä varmaankaan ole niin hirveästi väliä, täyttäähän ne kaikki kummiskin normit luokitukset. Mutta silti en vaihtaisi edes merkkiä. Enkä tarkoita sitä että mobil kävis kaikkiin koneisiin.
     
  13. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Nämä moottoriöljykeskustelut menee aina saivarteluksi :argue: :poff:
     
  14. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Saivartelematta ja ottamatta kantaa mitä öljyjä kenenkin pitäisi autoonsa laittaa niin 80 tkm ei mielestäni ole vielä niin paljon, että voisi sanoa että ko. öljy on oikea valinta ko moottorityypille.
    Jos kone sattuu poksahtamaan 100tkm jälkeen väärän voitelun takia niin mielestäni on aika yhdentekevää oliko kaikki ok ennen sitä, sillä keneella olisi pitänyt päästä paljon pitempäänkin.
     
  15. audiq

    audiq Gearhead

    Ne luokitukset ovat yleensä minimiluokituksia, eli yleensä aina saa korkeampaan luokitukseen vaihtaa.

    Mobilin suositus koneelle on sitten moottorivalmistajan näkemys oikeasta öljystä, eli sen takia sinne suositellaan muista poiketen "virallisesti" mineraalia.
    Mutta epävirallisesti suositus on synteettinen, niin kuin muihinkin GM-moottoreihin.
     
  16. etna

    etna 1st gear

    Tosta öljyräpläämisestä sanon sen sen että vanhempiin mineraalit, uusiin synteettiset ja mikä ettei vanhempiikin jos tiivisteet on kunnossa.Ite käytän mineraali oilia kun synteettiset tahtoo kulua turhan nopiaan, on sen verran maileja takana :rotfl:
     
  17. thomaso

    thomaso Gearhead

    No jos kone ei ole alkanut oireilemaan 80 tkm mennessä ja poksahtaa sitten sadan tonnin jälkeen niin varmaan paha mennä sanomaan että on öljyissä vikaa. Kyllä luulis että vahinko on tapahtunut jo jossain muualla. esim huoltamattomuus. Ja tuskin tossa 80 tkm vaiheessa enään öljymerkin vaihto auttaa, vahinko on jo tapahtunut aikaa sitten.
     

Kerro tästä muillekin!