Miten säädetään rullakeinut??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 28.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli neuvokaahan tumpeloa miten venttiilin välykset säädetään kun on rullakeinut! Venttiili ylhäällä vai alhaalla?? (eli nostaja nokan päässä vai peruskehällä) Kyseessä BB chevy.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei kai vaan.
    Kaikki keinut samoin. Paukkutahdilla kun venttiilit kiinni.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei rullakeinun säätäminen eroo tavallisesta vipasta. Ehkä tärkeempi tieto ois tossa vaiheessa et onko hydrauline vai mekaaninen nogga... :eek:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä säätämiseen liittyvää eroa on mekaanisella ja hydraulisella kepillä?? Missä kohtaa voi mokata?
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Milles kierros alueelle noi rulla vipat ovat omiaan tuomaan poneja?
    Tai siis toisin sanoen milloin ruvetaan hyötymään rulla vipoista?
    Ja kuinka suuria hyötyjä voidaan noilla saada?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hintaansa nähden hyöty on minimaalinen. Yksi kaikken turhemmista hipo-osista
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rullavipat tulee pakollisiks rajunostosilla nokilla, pikkulohkossa ehkä jossai puolen tuuman jälkeen kannattaa miettiä rullaavia, isommasta lohkosta en osaa sanoa?? Säätö eroo siinä suhteessa, että hydr-nenällä välys nollaan ja kiinipäin, mek-nenällä pelattava ragotulkin kanssa...
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se pakollisuus riippuu vähän moottorin merkistä myös, ei mopsiin sellasia tarvita. Mutta onhan ne kivan näköset. Noissa studikoneissa ne on varmaan tossa puolen tuuman jälkeen järkevä ratkaisu. Mainosmiehillä on aina kovat puheet, jos niihin olis uskomista niin riittävällä määrällä bolt on kamaa pystyis varmaan hetkessä tekemään kuka tahansa yli 500 heppasen pikkulohkon. Vaikka lähtis nollasta. Me joskus mopsin isolohkossa testattiin erilaisia vippoja radalla, vakio peltiläpykät joiden välitys pitäis olla 1.5, mutta käytännössä on vähemmän, ja Cranen 1.5:t ja 1.6:t goldit joissa taas on vähän ilmotettua isompi. Cranen mukaan sen takia, että ne notkuu hieman. Joka tapauksessa, kello ei näyttänyt niille mitään eroa varttimaililla. Joissain tapauksissa niistä voi etua ollakin, jos niillä saa korjattua jotain puutetta/vikaa.

    Oikeen näppärää venttiilisäädössä on kyhätä sähköjohdosta ja painonapista sellanen systeemi millä saa käytettyä starttia, ja startilla pyörittää konetta. Moottorista riippuen voi säätämisessä käyttää eri järjestystä. Pakoventtiilit kuitenkin jäähtyy sammutuksen jälkeen eniten, joten ne olis hyvä saada nopeesti säädetyiksi. Mutta helpoiten se homma käy järjestyksessä edestä taakse puoli kerrallaan, silloin kun imuventtiili on alkanut tulla ylöspäin säädetään sen pytyn pako, ja silloin kun pako alkaa aukeamaan säädetään sen pytyn imu.
     

Kerro tästä muillekin!