Mobilisti -Lehti

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ai niin, se karvakäsi äijä.

    Joskus vajaa kymmenen vuotta sitten laitoin pöpilistiin ilmoituksen ja samalla pyysin että lisätkää postitoimipaikan nimeen yksi n-kirjain että on oikein kirjoitettu. Eivät laittaneet. Sitte joskus aikojen päästä oli tilaukseen liittyvää asiaa, samalla pyysin että laittakaa se postitoimipaikka oikein. Eivät laittaneet. Sitten tuli seuraava tilauslasku. En maksanu. Laittoivat toisen. En maksanu. Sitte se toimituksen Outi soitti että et ole maksanu laskua. En ole maksanut kun en tilaa lehteä enää. Miksi et? Kysyi hän. No jos ette osaa kirjoittaa oikein ettekä edes nimenomaisesta pyynnöstä korjaa postitoimipaikan nimeä ni en minäkään tollasten tekemää lehteä tilaa. Jos korjataan ni tilaatko? Juu, mikäpä siinä.
     
    Bukero tykkää tästä.
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    joo sitä karvakäsi kauppiasta ei tosiaan pokerina kato pirukaan, muutenkin noi moblan toimituksen kommentit esim. kysymyspalstalla on vertaansa vailla... luovat kuvan ettei asiakas/tilaaja ole mikään kuningas...ihan kingi julkaisu kuitenkin
     
    Pertti K tykkää tästä.
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Samaan kiinnittäny huomiota. Asiakas on aina oikeassa ja asiakas on kuningas lauseet saavat uuden merkityksen kun toimittajat vittuilevat lukijaparoille jotka uskaltavat narista jostain. Siksi kai olenkin tilannut sitä jo noin 20 vuotta. Lehti jossa tekijät tekevät mitä haluavat ja juttuja niistä asioista joista haluavat kysymättä lukijoilta ei voi olla huono.
     
    Vuokralainen, Rautamäki, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Minä kerran kirjoitin yleisönosastolle jotenkin että "On jo jonkin aikaa pitänyt laittaa teille palautetta, mutta edellinen numero oli viimeinen pisara, joten tässä tulee: Mahtavaa, jatkakaa samaan malliin!"

    Johon vastasivat jotenkin että "Kovisteluista huolimatta kukaan toimituksessa ei tunnustanut tätä lähettäneensä."
     
    onoff road, musta pässi, MJF ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Laitoin joskus vuosia sitten sähköpostia toimitukseen kun halusivat koeajaa stiga kelkan. Kokeilivat sitten onneksi kuitenkin lähimmän vantaalla mutta julkaisivat kirjeeni parin muun tarjokkaan ohessa. Ilmeisesti kirjallisessa ulosannissani oli jotain mikä ei lähde pois mielestä kuin korkeintaan pitkäaikaisen ja kalliin terapian avulla. Onneksi siksi vantaalla kun rikkoivat siitä ratin ja niitä on vaikea saada. Minulla nyt olis ollu vaan kuitenkin stiga gran tourismo, alkuperäinen entisöimätön, räpeltämätön, samassa suvussa uudesta asti ollu, ei myytävänä, suomi-kelkka.

    Hep! Pertin autoilmo bongattu.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Horsikkaat
    Karvamamutit
    Mausoleum-Bunker

    ...nyt hämärtää :eek:
     
  7. SK

    SK Gearhead

    Joskus vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia.

    Ei aivan tavallisimmasta autostani puuttuu vain ko. mallissa oleva lista. Internetin hakukanavat eivät ole tuottanut tulosta ja mm. kaksi laajasti näihin malleihin erikoistunutta USA:laista toimijaa ovat tarjonneet ei-oota.

    Ostoilmoitus Mobilistiin (toki sähköisesti). Lehti ilmestyi torstaina. Perjantaina sähköpostiin kilahti viesti. Lauantaina kaupat sovittu. Ei huono.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  8. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Joo taitaa Moblan ja Automobiilin osto/myyntipalsta tavoittaa paljon semmoisia joita netti ei.
     
  9. stana

    stana 3rd gear

    Ihan hyvä lehti mut lopetin tilauksen kun tahtoo jäädä lukematta. Edellinen numerokin on vielä puoliksi luettuna yöpöydällä..
     
  10. tinareki

    tinareki Gearhead

    On taas ihan huippumahtava lukupaketti tämä 2/-19...
    Tilailin monta vuotta Hemmings Classic Car lehteä, joka on toki korkealaatuinen julkaisu, mutta rupesi tuntumaan toistolta, kun autot esitellään aina samalla kaavalla. Huomasin, että voi yhtä hyvin ottaa jonkin 4v vanhan numeron ja lukaista uudelleen, kun ei ole mitään kosketusta aikaan ja paikkaan.
    Mobilistin tilausta ei ole tarvinnut katua koskaan.
    Tästä numerosta luin ekana '67 New Yorkerin esittelyn. Uskomattoman hienokuntoisena säilytetty yksilö.(*
    Lehteä lukiessa kyllä huomaa, että tekijät ovat itse myös harrastajia. "Yleisjournalisti" ei vain pystyisi kirjoittamaa autoista (tai muista kulkuvälineistä) samalla lailla kuvaillen ja juuri oikeat asiat kertoen kuin nämä velhot.

    p.s.
    Huomasin minäkin Pertin ilmoituksen. Ostaisin Oldsin omakseni, jos olisi säilytystilaa.
    *)viittaus: Hienoa autoa pitää pystyä säilyttämään asiallisissa tiloissa
     
    PON1 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    O
    Tietysti olis ollu vielä koleempi jos olisit käsin kirjoittanu kirjeen jossa ilmoitusasia.

    Sama täällä itellä. Syytän tästä vaan kyllä itseäni. On alkanu ote vissiin lipsumaan. Otin nyt niskasta itseäni kiinni ja aloitin vkonloppuna lukemaan pe postiljoonin tuomaa aviisia.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Luulen että vuokratila missä nyt olen sitä säilyttänyt on mahdollista siirtää sinun nimiin. Millos tehdään papereita?
     
  13. tinareki

    tinareki Gearhead

    Oho, tulipa kova tarjous. Muuttaisinko sitten teille asumaan ja?

    Jos jatketaan tätä julkista kaupankäyntiä, niin mites olisi vaihto 1960 siipiletukkaan?
    - ei muuttuisi tilantarve oleellisesti kummallakaan.
     
  14. PON1

    PON1 3rd gear

    Mobilistin väki tekee hommaa ihan sydämellä. Sekä rautaisella ammattitaidolla - ja tämä näkyy. Esim edellisen numeron GTX-Hemin taustoihin oli vaivaa säästämättä paneuduttu. Kaivettu esiin vanhoja Hesarin myynti-ilmoituksia ja muuta autohistoriallista.
    Sama viitseliäisyys kohdistui myös uusimman numeron 390 GT Mustangiin. Päätoimittaja soitteli mm. minulle ja tarkisti faktoja suomi-Mustangeista, koska olen selvittänyt ne ja kirjoittanut Mustang Owners Clubin kerholehtiin vuosina 1987-1988. Tällaisia toimittajia auttavat muutkin mielellään. Pienellä kyselyllä löysimme kaverin, joka oli mukana kun GT:llä vedettiin koeajoa "Getaway in Turku" hengessä.
    Kyytiä Ponille!

    Arto K.
     
    4d sedan, Pertti K, riviera56 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Tässä on tuon lehden menestyksen kulmakivi. Jos kiinnostusta ei olisi enempää kuin pakollinen saadakseen lehden julkaistuksi, olisi mobla kipannut jo aikoja.
     
    12345678910 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. SK

    SK Gearhead

    Silloin ilmoitus olisi Murphyn lain mukaisesti siirtynyt (postin takia) seuraavaan lehteen, jossa se olisi (minun käsialani takia) julkaistu ihan vääränlaisena...

    Mobiilisti vaan, johan sen lehden nimikin jo sanoo!
     
  17. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Oli tainnut Mobilistin MiG 21 jutun kirjoittaja ottaa mallia juttunsa nimelle Air Forces Monthly lehdestä 7/2010 ja sen Bulgarian ilmavoimien MiG 21 artikkelista "Flying Kalashnikov" :D. Siinä tosin kaksipaikkaisen kyytiin päässyt toimittaja keskittyi enemmän tuon teknologialtaan vanhan koneen käyttöön nykyaikaisia koneita vastaan: pinnoissa kovaa ja sieltä tutkat pimeinä noustaan alhaaltapäin kohteelle taistelunjohdon ohjaamana, laukaistaan ohjukset ja sitten karkuun...:oops:
     
  18. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Eilettäin soitteli ilmoituksista vastaava ja pahoitteli tilannetta josta oli saanut lukea Overdriveltä. Kuulemma ilmoituksen jättämisessä ollut teknistä häikkää eikä kuvat tule aina perille vaikka ilmoitusta jättäessä kaikki näyttää menneen ok. Ei ole lehden yleisenä linjana jättää '49 Oldsien kuvia julkaisematta. Sovittiin että laitan kuvan sähköpostilla menemään niin laittavat uuden ilmon seuraavaan lehteen. Tätä voisi jo sanoa asiakaspalveluksi!

    Koitin selittää että tilauksen perumisella uhkailu oli huonoa (mutta silti parasta mihin kykenen) huumoria. Joutuvat yrittämään aika paljon kovemmin että saavat minut lopettamaan ainokaisen lehden tilaukseni.
     
    miguelo, Holley, Vuokralainen ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Kunhan tuo puhelimen luuri lakkaa hyppimästä niin laitan sitten sen kuvan menemään jos ei ole tullut kauppoja.

    Mitäs mää justiin sanoin, siitä huumorista?
     
  20. Kemer

    Kemer 1st gear

    Mopilisti on huippulehti ja jenkkiautopuolenkin ykkönen mikäli vanhemmanpuoleisista orkkistyylinautoista tykkää ja ei tarvi olla kukkulan kuningasmalli.
    Pikkasen hätäisesti vaan minusta jutut joskus välillä kirjoitettu vaikka taustaakin hyvin ammennettu niin jostain kohdin on aika tai innostus loppunut kesken ja senmyötä virheitä jotka tietty jää ikuisesti elämään lukijoilla jotka ei niin asiantuntijoita että huomaisivat virheen.
    Toki virheitä aina sattuu ja sille mitään voi vaikka miten tarkistelisi...
    Sitten tämä ikuisuusaihe:
    Oldsin dieselit V8 puolelta oli 4,3 ja 5,7 joista jälkimmäisen päivitysversioita oli useampiakin siihen 77-78 vuosimalliseen nähden ja ne viimeiset vm 5,7 oli jo murheistaan pääseet mutta ei huonosta maineestaan.
    Pienempi 4,3 l V8 oli vain Cutlass Salon malleissa,siinä viistoperäisessä .
    Puhutaan siis Suomeen virallisesti tuoduista malleista.
    Se oli kestävyydeltään huomattavasti parempi isoveljeensä,olipa toki paljon tehottomampikin(n95hv) joka ehkä yksi syy parempaan kestävyyteen.
    Isoveljen tehoa laskettiin juurikin puristus-suhdetta alentamalla myöhemmin kestävyyttä hakien jolloin n 125hv putosi n 105heppaan.
    Tätä ei perstuntumalta huomannut,vääntöä kun piisasi molemmissa viis-seiskan versioissa ja aikalaisiinsa saastebensakoneisiin verrattunakin tehokaskin.
    Periaatteessa "pikkukone" kuin isoveljensä mutta esim kampiakseleita siitä ei mennyt siinämäärin jotta tyyppiviaksi saataisiin mutta kansipahvi kuin pumppuongelmat peri sekin viis-seiskasta.
    Se 4,3 jota täällä seataan ja joita ei täällä enää nähty oli myöhemmin tuotantoon tullut V6 moottori eikä siinä ole mitään yhteistä näihin edellämainittuihin ja oli onnistunut moottori.
    4,3l V8 valmistettiin vain pari vuotta noin 78-79 ja syy sen poistumiseen tuotannosta oli...saastemääräykset joita kiristettiin ja joita se ei tuolleen täyttänyt,näin lukemani mukaan.
    Keskityttiin vain 1 dieselmoottoriin joka sovitettiin keski kuin isokorisiin toisin kuin tuo "pikkukone" joka oli Cutlass kokoluokan autoissa.
    Näin kertoo täällä yx jolla oli pikku kuin isompikoneinenkin GM V8 diesel silloin kun ne oli uudenkarheita....
    Minulla ei kampiakseleita mennyt eikä kansipahvejakaan,1 jakajapumpusta meni käyttöakseli ja taksikäytössä olleesta pikkukoneesta oli uusittava männänrenkaat öljyrenkaineen koska umpijumissa öljykarstassa ja vei öljyä+savutti.
    Samalla uusittiin kiertokangen+runkolaakeriliuskat+ohjurinkumit kun auki oli ,muuten vanhoin osin kasaan uusin tiivistein mutta virheenä ne vanhat kannenpultit jotka olisi pitänyt nykytiedon mukaan uusia mutta ainakin minun aikani kesti vanhoin pulteinkin vaikka muistan että aivan hirvitti kun oli vedettävä niin jumalattoman kireälle että sai pelätä katkeamista.
    Käyttöautonahan kesää talvea ja tuon rempankin jälkeen varmaan 50tkm ennen kuin vaihtui seuraavaan ajopeliin.
    Viis-seiskoista ei tarvinnut minun koneita aukoa,mutta kyllä niihin oli eriasteisia korjailuja ex omistajat teettäneet ilmeiseti kannentiivisteongelmiin ,työntötankoja ja jumiutuneita nostimia.
     
    Muokattu: 12.3.2019
    Bukero, toyopet ja 12345678910 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!