Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sit vaan syytä olla paluuregu.
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuli nykästyä perä irti maalausta varten, aattelin ton ylimääräsen hemi orangen tohon vetästä...
    [​IMG]
    Kertooko se välityksestä mitään et vetarin täyteen pyörähdykseen tarvitaan 3.5 kardaanilaipan kierrosta?
    Iso 9 oli valettu tuohon runkoon, mut sellaista perää ei moparilla taida olla 8 3/4 näyttää.
    Onko vetarin stefan vaihto niinkin yksinkertainen kuin 4 mutteria auki ja vetari tulee pihalle vai onko vetari murikanpäästä jollain kiinni?
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Perämurikka on ns 489. "and the '489' has a large 9 cast on the left side"
    Ei ole murikan päästä kiinni.
    Eikä mitään oranssia, mustaksi vaan :)
    Kannattaa ottaa eka vetarit irti ja sit keskimurikka. Näkee missä kunnossa laakerit ja välitys yms on. Se vituttaisi, kun eka kerran vedättää, perä paskaksi ja sitä myöten laatikko solmuun...
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Aukase 5 mutteria, niin vetari lähtee paljon helpommin irti ;)
     
    Herje, Hai ja pequli tykkäävät tästä.
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei välttämättä. Ite jouduin joskus antamaan kuminuijaa vetarin laippaan aika huolella ennen ku irtos.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Mitään shimmihommia ei joudu tekemään vaikka avaisi tuon peränkuoren ja kardaanin laipan mutterin?
    [​IMG]
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Miksi yoke pitää irrottaa?
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Noin 7-8 vuotta sitten, (ei muista tarkkaan) tuohon perään laitettiin ainakin poski ja pinionlaakerit sekä uusi lukko ja välitys. Jos ei ole oireillut niin tuskin tarvii huoltoa kummempaa.
     
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Olin kattovina ettei muuten koppa tuu läpi mut ehkä katoin väärin.
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu ei tunnu välyksiä ja hyvin pelaa, ainoastaan kopan välistä tihkuu hiukka öljyä kun joku säästänyt tiivisteessä ja tehnyt tiivistemassalla:odbiggrin::odbiggrin::odbiggrin:
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tiivistemassa riittää, saako noihin edes tiivisteitä? :D
    Bensapuolelle ei tarvii paluulinjaa. Monet aftermarket ruiskut on siirtymässä missä ei ole paluulinjaa, koska niin tekee myös oem.
    Pinion Snubberia näyttäs olevan leikattu, eli laippa+kumimötikkä yoken päällä. Kun laitat takasin, tarkasta sen etäisyys lattiasta. Pinion snubber tarkoitus on estää perää kiertymästä ylös kiihdytyksessä.
    Jarruletkut/putket voisi kanssa uusia, hinta ehkä n. 10e :)
    Tai siis 16" levyt, ja niille jotkut 18" vanteet 295 levysillä renkailla yms.... :D :D
     
    xarper tykkää tästä.
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    eihän sitä yokea tarvii sit irrottaa jos meinaat vaan vaihtaa silikoonit tiivisteeseen o_O
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Ei sinne tule koskaan tiivistettä, korjaussarjoissakin tulee aina liima mukana ja kestää siellä hienosti.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

  15. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Jep, just viime viikonloppuna laitoin 742 perään
     
  16. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Kuis projekti etenee?
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    K
    Takaakseli ja jarruosat oli hiekkapuhalluksessa, perän tiivisteet vaihtelin samalla ja ruiskutin maalin päälle.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Taakse kaikki uudet jarruhilut tänään asentelin ja jostain syystä kuskinpuolen etummainen kenkä pyrkii nousemaan ylös ja täten kahnaa rumpuun kiinni, vanhasta kengästä oli juuri samasta kohdasta kulunut pinta kokonaan, miksi? Apparin puoli tuntuu normaalilta.
    [​IMG]
    Onkos olemassa jotain matalia ilmanputsareita, konepeltiin kun on matkaa 2cm...
    [​IMG]
    Seuraavaksi etujarrut kasaan, tankin asennus,polttoainelinjat, pakoputkisto jne ja sit vois koittaa käymään;)

    Hiukka leveemmät vanteetkin tuli hommailtua.
    [​IMG]
    Jos jollain 2kpl centerline convo pro 15x10 tai 15x12 koossa ylimääräisenä niin saa tarjota
     
    Muokattu: 11.3.2018
    Herje ja sangi74 tykkäävät tästä.
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Droppi pohjalla oleva putsarin pohja ja sitten mittaamaan minkä korkunen suodatin mahtuu.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos ryypylle ei ole oikeasti tarvetta, poistaisin koko ryyppytorninhässäkän. Sit dropbase pohjalle tekisin fresh air systeemin ja itse suodattimet vaikka lukkopellin etupuolelle. Esim 2x3" putket eteen ja niihin kartio yms suodattimet päihin.
    Tai sit scooppia..
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Dropbase jos joku se sitä voimaa tappaa, saatanan keksintö.

    Scoop ainut oikea ratkasu tohon kyllä.
     

Kerro tästä muillekin!