mopar 400 stroukki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ilu100, 16.4.2011.

  1. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tuli hommattua vakiokokoinen 400b lohko,tarkastettu halkeamista, vm 77,nyt vois funtsia stroukkausta?
    Olisko perinteinen 440 kampura oiva vaihtoehto?
    Kattois tuon porauksen sopivaksi ja männät+veivit?
    Ihan vaan aattelin tehdä pannun,semmosen max 7000rpm,mikä pauhais mugavasti,kiitän jo mielenkiinnosta 8)
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pitäis ehkä vähän tietää mihin autoon se tulee, paino, millanen voimansiirto ja käyttöaikomus.
    Mut jos jotain puolbudjettivehettä missä säilytetään orkkis kanavakoko, niin ei tosiaan mitään järkee tehä isommaks kun 451 jos haaveissa on 7000 rpm. Nykyään noi stroukkisetit on sen verta kohtuuhintasia, että ei välttämäti kannata lähtee vanhasta aksilasta rakentaa moista, ja siinä vaiheessa on rahallisesti aikalailla sama paljonko tekee tilavuudeks. Mut jos toi 7000 asti hyvää vetoa on tavoite, ni vaikeemmaks ja kompromissipitosemmaks menee mitä enempi tilavuutta. 383-400 motille vakio kanavaikkuna on ihan ok rallikäyttöön, 440:lle rupee jo melkeen jäämään ujoks. Se rajoittaa väistämättä tuottoa isoilla kierroksilla.
     
  3. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Ihan vaan 1600kg Challengeriin aikomus,eikä tuo kierrosluku 7000 nyt avainasemassa ole,vähemmälläkin pärjää...
    Mulla nyt sattuu hiottu kampura olevan ja mietin aluveivien laittamista,(mulla löytyy orkkisveivit matalilla männillä,jotka menis tuohon lohkoon,)mutta olisko tuohon nyt kuitenkin mielenrauhan saamiseksi heitettävä aluveivit?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siihen olis hyvä laittaa mielenrauhan vuoksi pitkät teräsveivit, ei mitään järkee käyttää alsaveivejä. Vakiomittasilla en lähtis tekemään, mopsin yks helmasynti on järkyttävän korkeet ja painavat männät ja 440 mittasella veivillä pääsis niistä eroon.
     
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mulla on pitkät veivit ja matalat männät,kampura tehty vantaalla,koneistuksia lohkoon ei vielä ole tehty.
    Tarviiko tohon lohkoon isomipia tehdä?jos vanhanliiton jytkyä tekee,mun mielestä jos pistää porauksen kohilleen,niin se?
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyllä aamerikan palstoilta paistaa, että 470 on vielä ihantteellinen tilavuus vakio kanavaikkunalle, ja siihen saa jo sopivan keveät massat.
     
  7. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    uusimmassa mopar musclessa alkoivat tekeen 400 lohkosta 440 kampuralla....
     
  8. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Pitää ettiä lehti kätöseen. :eek:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tollanen kombinaatio oli meidänkin eka vähän vakavammin tehty rallikatumotti, erittäin hyvä paketti. Pitkäprimäärisillä sarjoilla ja raikkaalla nokalla vääns hyvin sekä tuotti mukavasti tehoa, 649 heppaa siitä dynottiin 6000:lla kierroksella. Sitte myöhemmin vain isoreikäsempiin kansiin ja lyhyempiin sarjoihin vaihtamalla 713 heppaa 7300 kierroksella pumppubensalla.
     
  10. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Kyllä se aika räyhä käyttömotti olis jos vaikka pääsis tohon pienempäänkin hummalukuun,tosin se ei nyt pääasia,toimintavarmuus ykkönen.
    Mulla olis tiedossa tyhjät porttaamattomat 906 kannet,niistähän saisi pikku puhteella tuohon sopivat virtauset?Nämä nyt kai tulis vaihtokauppana mulle tulevaisuudessa.....vahanliiton nokkakin olis tulossa,käyttämätön laahaava 90-luvulta,asteita en muista,mut aikansa hif :lol:
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi 906 kannet sietää huonosti nykybensaa ja todennäköisesti vaatii täysremontin joka tapauksessa. Siinä vaiheessa usein tulee järkevämmäks ostaa uudet alsakannet. Esimerkiks noi Stealthit vastaa suoraan lootasta hyvin portattuja isoventtiilisiä alsakansia, ne ovat uudet sekä valultaan, että kaikilta osiltaan, niissä on closed chamber palotilat joilla on helpompi hakee quenchit kohdalleen, ne on puolet kevyemmät jne. Mä oon mukana rakentelemassa tollasta 4.15" 400 storukkeria josta tulee todella mieto kevyesti kaivetuilla 452 kansilla joissa vakioventtiilit. Toi tulee isokoriseen autoon ja se paras tehoalue tulee olemaan suunnilleen välillä 0-3500 kierrosta, mut sillä välillä pitäis sitte gummin suitsuta huolella. Eiköhän tuo eksän aikana tuu olee liikenteessä, ni sit pääsee ihmettelee et toimiiko vaiko ei.
     
  12. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Nyt kyllä vois katella Sthealteja,,,,,906 kannet portattuna ja venttiilitöineen todellakin kustantaa "useammanhuntin" :cry: ....onko monella kokemuksia stealteistä?
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Kattelin hintaluokkaa kansista,ebays kaupiteltiin alkaen 1200$ paria,mutta tuskin nyt siihen ootte saaneet??
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

  15. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No aika edulliset on...........RP saa tilata,vai tuleeko sourcelta kuin helposti Visalla tai masterilla?
     
  16. On tuoreita kokemuksia molemmista. 906-kansista, jotka on prepattu museomoottoriprojektiin ja Stealtheista, jotka ovat vähän kireämmässä pussihousumoottorissa.

    Rautakansien preppaaminen tulee helposti kalliimmaksi kuin uusien Stealthien osto. Lopullinen hintalappu riippuu, miten paljon modernisoi rautakansia.

    Sourcella on myös Modern Cylinder Headin CNC-kairaamia kansia, joiden kanavat ovat selkeästi suuremmat kuin vakioissa Stealtheissa. Hinta on 2x tavalliset. Tehonlisäys CNC-kansilla tullee olemaan ilmeinen vakioihin Stealtheihin verrattuna, jos moottorikombinaatio muuten pystyy hyödyntämään kansien paremmat virtausominaisuudet.

    Tavallisista Stealtheista on hyviä kokemuksia ja ne saivat naaman hangonkeksille ensimmäisten vetojen jälkeen. MCH:n CNC-kansia on vasta hipelöity tallin hämärässä...
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Us Partsista varmaankin löytyy järkihintaan, lafkat kuten RP ei tilaa kovin sujuvasti tuolta koska vaatii isomman tilauksen et saa listahinnoista rabattia. Eli tulee todennäköisesti halvemmaks tilata ite kun ottaa vaikka RP:n kautta?
    Noi Stealthithän on kanaviiltaan ja palotiloiltaan suorat RPM kopiot jotka on tehty Kiinassa. Jopa toi MCH:n CNC-ohjelma on sama kuin RPM kansille. Merkittävin ero disainissa on toi ulkokuosi joka Stelathissa on kovasti vakiokansia muistuttava, ja suorat tulpat kun RPM:ssä on vinot. Käytännössä toi tarkottaa sitä, et Stealthien kanssa sopii kaikki sarjat mitkä vakiokansienkin kanssa, vinotulppasissa välttämättä ei. Lisäks sillä on ainakin teoreettinen etu vinotulppasuudessa, se siirtyy vähän pois "fuel wash" alueelta.
    Materiaaleissa, käytetyissä osissa ja lämpökäsittelyissä jne saattaa myös olla eroja. Ite oon kaikkiin käsien läpi kulkeneisiin Staltheihin vaihtanut vähintään venttiililukot ja käynyt asiat läpi sekä teettänyt kunnon venttiilityöt ja tasojen oikasun. Se nostaa hinnan lähelle RPM-tasoa, mut samat hommat ei oo huono teettää niillekin. Edellisessä Stelath setissä oli esimerkiks venttiilivarret niin karkeet et niitä paerilla pyyhkiessä niihin jäi nukkaa kiinni, et ne kiillotettiin kanssa.

    Noi CNC-portatut on varmaan onnen omiaan vähän tiukemmissa isommissa moteissa, välttämättä en lähtis noita laittamaan vielä normi 440 huitteilla olevaan katumottiin enkä varsinkaan valusarjallisiin pussihousumotteihin. Mut mikään "kilpakannet" noi ei sinänsä oo, jos selalsista halvoista aihioista on tarve niin ottasin kyllä Pro Compit kohteeks, ja jos taaas sitte haluaa panostaa vähän enempi laatuun ni sitte ameriikanmerkkejä. Vainnanavara on kyllä aika mukavasti.
     
  18. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Eiks noi ole Us-Partsilla alle 1000eur pari, vois kuvitella, että itse tilaten ei säästä mitään.
     
  19. merc

    merc Gearhead

    Ite hain stealthit Us-partsista viime syksynä ja ne makso 950€. Niihin tehtiin hyvinkin samat toimenpiteet kuin C-barge tuossa aikaisemmin kertoi.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tulee erittäin helposti ja hyvin itse tilaamalla, ei tosta montaa viikkoa ole kun tuolta akmaa tilasin, vastaus tuli samana päivänä ja kamat lähti liikkeelle ripeesti sekä tracking numberit putkahti postilooraan. RP todennäköisesti kerää isomman erän tilauksia ennenkuin tilaa tuolta ja ne tullee sitten laivarahdilla. Mut niinku sanottu, noi on käsittääkseni hyllytavaraa us partsissa. Toki RP:stäkin kannattaa kysyä.
     

Kerro tästä muillekin!