Mopar 440 alipaine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jakkeko, 26.5.2018.

  1. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Interwebsi antaa tähän kysymykseen melko monta vastausta. Useampi keskustelu väittää, että 15-18 tuumaa alipainetta pitäisi olla imusarjassa tyhjäkäynnillä. Toiset on sitä mieltä, että 11-12 on vielä ihan ok.

    Ongelman kohteena on 440 six pack, jossa alipaine on hieman alle tuon 15 inHg. Säädöt on hukassa, mutta paljonko alipainetta kannattaa odottaa tuolta löytyvän? Kaipaisin ihan omista koneista mitattuja vastauksia, en viitearvoja. Tyhjäkäynti n. 850rpm.
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    451 stroukki Anto 14 inHg summit 6401 nokalla.

    Mikäs nokka Sulla on?
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Raju nokka pudottaa alipaineita. Sixpack viittais jo siihen rajuun nokkaan.
     
  4. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Hyvä pointti... unohtui mainita. Eli ei ole mitenkään erityisen raju nokka. Tuo on magnumin shortti josta lähdin liikkeelle, ja nokkaan en ole vielä koskenut.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla Chargerin orkkis 440 magnum compin xe274h listanokalla juurikin tuo 15 oli tyhjäkäynnillä kun mittasin. Ei ollut ihan viimesenpäälle säädöissä edes, mutta aika lähelle.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jarrujako kaipaat vai alipainemittarilla säädät?
     
  7. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Minä ainakin säädin tyhjäkäynti seokset alipainemittarilla vaihde päällä ja pikkusen vielä rikkaammalle parhaasta lukemasta. Nyt ei juurikaan huomaa kun laittaa parkilta vaihteen päälle ja korvakuulolta kun sääti ilman mittaria oli liian laihalla ja läpät liikaa auki niin kierrokset nousi kun laitto vapaalle. Hyvä työkalu säätöhommiin jos ei ole seosmittaria.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  8. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Säätää koitin ja jonkinasteiseen lopputulokseenkin pääsin jo... Vielä on silti matkaa täysin toimivaan setuppiin. Alipainettakin löytyi lopulta 17 tuumaa. Epäilin aluksi, että tuolla on jossain vuoto, mutta tuo 17 on jo sen verran hyvä luku että tuskin on. Eikä koneesta vuotoakaan löytynyt kun tutkittiin. Huolto varattu, antaa ammattilaisen säätää tuon loppuun. Six pack 1, allekirjoittanut 0.
     
  9. Juueitaas

    Juueitaas 1st gear

    360 mopar 292 nokalla vain 7 tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti kierrokset 1000rpm. Ei jaksa käydä alle 900 kunnolla . Jos tönäisee vaihteen silmään 900 rpm kone stumppaa välittömästi. Turbiini alkaa nostaa vasta 1500, ei haittaa 1000rpm tyhjäkäynti.
     
  10. Juueitaas

    Juueitaas 1st gear

  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Välillä toi alipainemittarilla säätö voi tuoda liian paksun seoksen.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja alipaine-ennakko suoraan imarin paineesta, niin pyörii kevyemmin tyhjäkäynnillä ja nostaa alipainetta.
     

Kerro tästä muillekin!