Nostaako toi lootan vipu paineita jo heti alkupäästä? Siinä on löysää ennenkun alkaa vastusta tulemaan. Säädin ton vaijerin niin että kaasu pohjassa kikkari pohjassa, ni se vetää jo kaasupolin yläällä lootan kick down vipua 1.5 cm. Ei meinaa toi kolmoselle vaihtuminen ja kickdown pelata normaalisti. Vetääkö se ny liikaa sitä jo tyhjä käynnillä.
Mututuntumalla ’nostaa’. Se mikä sammuksissa tuntuu kikkarin vivussa löysänä ennen kuin tuntuu jousivoima, terhakoituu laatikon öljynpaineista koneen käydessä.
Oisko geometria perseellään? Vakio vivustolla kumminkin hahlo kaasarin päässä niin ettei kikkari liiku heti kun kaasuun kosketaan... vai oliko aika kullannut muistikuvat minulta
Vaijeriviritys muuttaa vähän tilannetta. Esimerkiksi lokar ei toimi täysin sellaisenaan. Kannattaa lähteä siitä että kaasuttimen ja vaihteiston vipan vipusuhteet on samat. Vaihteiston vivussa vaijerin kiinnitys samalle etäisyydelle pyörähdyskeskiöstä, kuin kaasuvivussa.
Tämä on tapauskohtaista. Se mikä toimi vakiona, ei fiilatussa kokoonpanossa enää välttämättä osu ihan kohdalleen. Mulla on suora tanko läppärungosta laatikkoon, slantissa kaikki on mahdollista, jossa täyttyy tuo pyörähdyskeskiöjuttu. Vehjes liikkuu niin pintakaasulla nykykokoonpanossa, että hillityssä liikkeellelähdössä 1-2-3 vaihdot tapahtuvat noin 10-20 metrin matkalla ja loppu menee turbiinin korkean stallin avulla. Pikkuisen pitäisi laittaa ’esijännitystä’ kikkarin vipuun lisää, jos haluaisi liikkeellelähtöön korkeammat vaihtopisteet ilman äkkilähtöä.