Mopar A-bodyn tulipellin johtosarjaliitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Slant Sickness, 19.10.2015.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Otsikon mukainen liitin on tullut tiensä päähän. Ampeerimittari piti ohitusleikata aiemmin ja nyt lähtee loputkin. Liitintä ei ole availtu kovin montaa kertaa tehtaalta lähdön jälkeen, jos kertaakaan. Minkäslaisia liittimiä kollegat ovat näissä ohituslekkauksissa käyttäneet? Ihan vaan abikoita 1:1?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yhden tein niin että liittimen juuresta piuha poikki, metalliliitin pois ja poralla liitinrungoista läpi, sen jälkeen johto läpi ja sisäpuolelle kutistejatkoilla uusi liitos. Reikään lopuksi tippa liimaa jottei vettä tule sisälle.
    Loppuu ongelmat
     
  3. 300

    300 2nd gear

    Noihin löytyy ihan alkuperäsiä liittimiä. Abikot ja chevyn ei käy niihin liittimien reikiin, vaan se halkaisee muovit ympäriltä.
    Jos muoviosat on ehjät, voisi kokeilla puhdistaa liittimet hiekkapaperilla tai kevyesti lasikuula puhaltamalla.
    Jotkut on jopa jollain hapoilla puhsailu niitä....
     
  4. SBM

    SBM 2nd gear

    evanswiringillahan noita uusia liittimiä löytyy joihinkin malleihin jos hinta ei pelota ja jos löytyy juuri sinun autoon sopivat, ja mikäli haluaa alkuperäiset. Taitaa olla jotain +50 taalaa/liitinpari.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Originaali ulkonäkö on sivuseikka ja liitinparikin ehti sulaa "valmetin laturin" ansiosta. Peitepelti aukkoon, sopiva läpivientikumi ko peitepeltiin ja johto kerrallaan jatkaen hytin puolella?
     
  6. SBM

    SBM 2nd gear

    se on ihan hyvä, kunhan liittimen on hyvät. Uusissä aftermarket johtosarjoissahan tuo on toteutettu juuri noin, tosin ehjillä johdoilla.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Aluksi kävi mielessä jotakin hifimpää deutz liitintä mut sitten kun tunnustelin lasinkovia johtojen kuoria niin yksittäisinä crimpattavat 6.3 abikot alkoivat tuntua helpommin lähestyttäviltä.
     
  8. 300

    300 2nd gear

    Johtosarja pois, juottamalla ja kutistesukka päälle uudet johdot ja tosiaan jos oem ei ole tarvetta, niin peltilätkä ja läpivientikumin läpi uudet johdot.
    Ja amppeerimittarilla kannattaa heittää vesilintua.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ongelma poistettu. Tein tulipeltiin peitelevyn, jossa on läpivientikumi. Puolentoistakymmentä johtoa jatkoin 6,3mm crimpattavilla latta-abikoilla, joille tuli lukittuvat liitinkuoret. Kuorissa on nyt myös kirjainmerkinnät alkuperäisen johdotuskaavion mukaisesti. Liittimet jäivät hytin puolelle piiloon. Tauti puhkesi ilmeisesti katkoksesta starttireleen liitospisteessä, jossa kulkee "päävirta". Sen jälkeen lähti tuhoutumaan tulipellin liitin. Koeajossa kärysi vielä kaasuvaijeri, joka kaiken lisäksi suli kuoreensa - riskianalyysi - ei pitäisi käyttää fillarin jarruvaijeria aihiona - sisällä on muovia kitkan vähentämiseksi. Oudoin vikaantuja tässä häiriössä oli öljykello. Valo alkoi käyttäytyä sähköoireiden aikana kummasti ja korjaantui vasta kun vaihdoin ko anturin. Taas on a-koppa iskussa.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kaasuvaijerin sulaminen viittais kyllä vahvasti maan puutteeseen.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Niin minustakin. Sitä yritin löytää myös vialliseksi. Siinä se paksu kupariköysi oli vaihdelaatikon pultin ja tulipellin välissä ja jännite-ero lohkon ja korin välillä oli <0,1V eri tilanteissa.
     

Kerro tästä muillekin!