Mopar a-bodyt stripillä eilen, tänään ja huomenna....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 4spdBcuda, 23.1.2011.

  1. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Minkäslaisia vehjeksiä porukoilta löytyy ? Miitä on ollut joskus, mitä on rakenteilla, minkälaisia aikoja menty jne, jne....ja niitä kuvia.

    ittellä ton kuvablokin linkistä löytyvä ´69 valiant. on sillä joskus ajettu ainakin wcsc:ia, mennyt kuulemma 340:llä 12 ja jotain. Ens suveksi tulee 440:llä, 727 ja 3,91 perävälläri. Katotaan mitä menee.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    -69 gt dart vakio 360 ja 2.76 välitys tasan 15sek ja sit barracuda -69 440nen 3.23 välityksellä ja soikeilla eturenkailla 12,9sek.(piti höllätä ennen maalia ku alkoi täristään niin ettei nähnyt rataa)
     
  3. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Heh heh, mä ajoin lisenssi lähdöt toissa syksyna soikeilla takarenkailla,
    Niin kauan meni siedettävästi, mutta sunnuntille jouduttiin käyttään taka nakit irti ja eihän ne menny samaan asentoon takasin......
    Olo oli, kuin teho sekottimessä :rotfl:
    Siitä huolimatta 10v vanhalla 340 katu motilla 12.25 / 178kmh
     
  4. c-305

    c-305 Gearhead

    Tähän pakko vastata :odroll:
    Mun valiantti meni 12.3

    [​IMG]

    Ja toinen meni 10.4

    [​IMG]


    Ja tulevasta ei tiedä mitä menee vai meneekö ikään mihinkään :argue:



    [​IMG]
     
  5. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    jahas, tuttu valtteri. Oliko minkälainen tekniikkapaketti kun meni 12.3 ? aikalailla samassa kuosissa vieläkin....
     
  6. c-305

    c-305 Gearhead

    yv paiskattu
     
  7. niilo

    niilo 3rd gear

    Mun dusteri meni 11,1. Nyt on 1000km öljynvaihto menossa.
    Tiedä vaikka menis kovempaa uusillä öljyillä. :-?
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mitäköhän tähän nyt sanois. On ollu muutama vuosi tollanen -73 Valiant 4D. En tiedä kulkeeko se tarpeeksi kovaa, mutta ihan katuautona se toimii ja stripillä se on mennyt 10.48 / 208 3.23 vällärillä, radiaaleilla ja pumppubensalla viime syksynä. Ensi kesänä koetellaan tota taas jossain.

    Tommonen:

    [​IMG]

    Helmine vois kertoa lisää :rotfl:
     
  9. tooke

    tooke Gearhead

    -66 lintta-Dartilla 11,45 viime kesänä -ja pikkulohkolla tietty 8)
     
  10. mxu

    mxu 3rd gear

    toi löijy on kyllä lekenda vehjes :D
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla on tommoinen pienen budjetin vehje:

    http://urheilu.kuvat.fi/kuvat/dragracin ... M-9025.jpg

    69 4d valiantti 493/727/Dana60 paras aika 10.7 ens kesäksi vaihtuu turbiini 8 tuumaiseksi ja transbreikkikin on hommattu. En tiedä ehtiikö koneelle tekemään mitään.
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    oma -65 Vallu meni lukottomalla perällä ja tallisäädöillä ekaa kertaa 14.9 / 158km/h Kone 318cid+weiandin pumppu!

    Tän vuoden ajokaudelle on laatikko rempattu+Jn-traidingin tekemä turbaani ja lukkoperä vaihtunu alle......jos ny ees alle 14 pääsis :lol:
     
  13. dd64

    dd64 Gearhead

    -64 GT Dart 360, 727 ja 8 3/4 4.10 vällärillä. Vakio W2 kansilla 11.9/184. Jotain säätöö ens kesäks, et kai se siitä hidastuu...
    Toi sininen Vallu on hieno! Millä tekniikalla?
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mull ja lähipiirillä on kans ollu jokunen a-koppa jotka yhtä lukuunottamatta on kadun lisäks käyneet myös strippiä mittailemassa. Se ainoo "neitsyt" oli '67 valiant 2 d sedan 340:llä ja manuaalilla tos 80-luvun alkupuolella/puoles välissä, sen mottiki sit myöhemmin kävi strippiä haistelemassa EG-Angliassa.


    Sit oikestaan jo ennen tota duunattiin isobroidin kanssa '65 valiantti johon survottiin tallissa joutilaana seissyt 383 motti. Vessa meni talven ajelujen jälkeen myyntiin ja kaupakskin, ja koneen paukahdettua sinne oltiin sovittelemassa Aholan Eskon vanhaa 426:sta. Se projekti kuitenkin jäi kesken ja auto pääty vartsikalaiseen autoliikkeeseen missä se oli projektina kaupan vuosikaudet. Jossain tos 80-luvun puolvälissä sit käytiin se ostamassa veke rullaavana, ostettiin '71 challengerista 383 motti joka rempattiin ja aavistus piristettiin. Sit laite menikin myyntiin ja seuraava omistaja kävi siläl sitte vetelemässä just 13 sekan puolelle vartilla. Sittemmin toi parani katuslikseillä matalaan 13 aikaan ja ihan kesyllä kaasusetillä 12.6 luokkaan. Sittemmin toi auto oli parilla eri omistajalla kunnes Tuksa sen osti ja heitti siihen metsärempapamani hydynokkasen 440 motin jolla laite meni 11.7 aikoja. Tällä hetkellä auto on täydellisen läpikäynnin kohteena Nurmijärvellä ja siitä tullee valmistuttuaan hieno ja erikoinen.

    Seuraavana olikin vuorossa toi Löijy jonka ostin kolaroituna suoraan kadulta, kutosella ja automaatilla 80-luvun loppupuolella. Ne vaihtu suht pikasesti 360/904 komboon, jolla huristeltiin 2.73 välityksellä ja ilman lukkoa 14.57/159. Tota pikkulohkoa sitte muuteltiin oikeen urakalla, joka viikko suunnilleen oli jotain uutta ja ihmeellistä, sen juurikaan suorituskykyyn vaikuttamatta. Tossa 90-luvun vaihteessa se kuitenkin kulki 13.26/171 205 renkailla ja 3.23 ruuvilla. Sit vaihtu isolohko, eka käyttöautomaisen peusrempattu magnumi jolla mentiin 12.94/175, sit vähän vireempi jolla 12.16/186.5, edelleen 3.23 ruuvilla ja 205 renkailla. Siin vaiheessa olis pitäny ruveta autolle tekee jotain, laittaa leveempää pyöräkoteloo, turvakaarta jne., joten se myytiin rullaavana Lahtikolla joka nosti siihe lehmäfurystaan 440 motin millä meni katuslikseillä 12.35.

    Ideana tossa Löijyn myymisessä oli tosiaan päästä halvalla ja ostaa koppa jossa kaikki em. jo valmiina. Sorakselta löytykin siihen saumaan sopivasti 440 papereilla ollut '66 dart GT johon löijystä nostettu motti istutettiin. Tosta valmiista autosta ei kylläkään sellasena jäänyt käyttöön kun eturipustukset, jarrut ja vanteet, kaikki muu meni uusiks. Ja aika tiiviisti tuli stte oltuu mukana myös noita muutoksia Löijyynkin tehdessä, et se siitä säästöstä. Ekalla versiolla ei pästy kertaakaan stripille kun kaveri testas 440:n kierrätystä päälle 8000, rajottajaa ei ollut, ja kampura katkes sekä lohko halkes. Tilalle tehtiin 400 lohkosta 440:n kampuralla uus motti, johon tuli vanha yläkerta, tolla ajettiin yks kesä j apariin tapahtumaan osallistuttiin stripilläkin, paras aika oli 11.06 ja loppua just yli 200. Toi motti sitten siirty Löijyyn ja tilalle tuli myös Sorakselta ostetusta motista kadulle kesytetty ja hifistetty versio. Se kulki tyypillisesti matalaa kymppiä loppunopeuden pyöriessä 215 hujakoilla. Vasta ton auton vikana vuonna osu trubiini kohalleen ja kulku parani 9.69/227 km/t lukemiin, mut monta vuotta tuli ajettu tolla kadulla ja kisassa; hjuva peli.

    Tossa sivussa sitte tuli vähän jeesailtua yhen 4 ovisen '75 dartin rakentelussakin jok aensimmäisellä, sittemmin tohon '65 valluun päätyneellä 440:llä meni ihan 12 sekan pintaan. Seuraavaks sitte tuohon tulikin ex darra, ex löijy 451 alakerta helmisen kaivamalla yläkerralla ja kulku parani sinne 10.0 lukemiin. Toki ite koppakin muuttu radikaalimmaks siinä sivussa.

    Löijy oli tossa vaiheessa 451:llä kulkenut 10.5 aikoihin, mut välityskin oli sikamaisen tiuha 3.91! Sit se kuitenkin jäi rullaavana ja jo aika väsyneenä makaamaan kun Lahtikolle rakennettiin vähän kisahenkisempää '69 vallua, neliovisesta 2-oviseks muokattua "rallia". Siihen tuli 4.15" iskunen 400 vanhalla yläkerralla edelleen jalostettuna, mut paketti ei ihan täydellisesti sopinut yhteen. Suht Pienireikäset kannet ilmeisesti ahdisti, tais se kuitenkin jonkun 10.2 ajan mennä? Yläkerta laitettiin kiertoon ja Tanskasta tuli tilalle B1 kannet, imusarja ja dominaattori. Sittemmin vauhti parani aina lukemiin 9.46/231 ennenkuin tuo moottori siirtyi tohon nelioviseen '75 darttiin. Siinä vaiheessa jo puhdasverinen kilpuri meni kait parhaimmillaan 9.3 aikoja, ja sama mosa vauhditti vielä hopeista OL valianttiakin ekalla kaudella. Nyt sen alakerrasta on rakennettu '68 chargeriin "maamoottori", joka varmaan pitää ruuhkaliikenteessä pintansa. Yläkerta taas tulee '68 GT Darttiin joka toivottavasti nähdään stripillä jo ens kesänä striittiä sulostuttamassa. Ton '75:n 451 tas siirtyiyhteen SPETti pickuppiin, jossa sillä on kurmotettu kympin pintaan olevia aikoja.

    Löijyn seistessä joutilaana, sain sen lahjaksi ja tein sille täydellisen läpikäynnin. Varmaan yks elämäni suurimpia urakoita, autoon jäi kiinni vain kattoverhoilu, se hiekkapuhallettiin kauttaaltaaan, hitsattiin, jäykistettiin, tehtiin alustamuutoksia, '66 GT:stä otettu motti uusiks, perä, maalaus jne jne. Varaosa-autoks nelioviselle muuten uhrattiin dodge Demoni, jonka loppuhylsy sittemmin meni paaliin. Aikaa tohon projektiin meni aika tasan tarkkaan 1.5 kuukautta. Tolla sitten taas pari kesää ajeltiin kunnes alotettiin tuo vippiprojekti, ja moottorin perusta löijystä hyödynnettiin siinä ja löijy jäi taas seisomaan. Yritin sitä vähän kaupitellakin ja sit jossain vaiheessa oli tarkotus tehdä siitä käyttöauto uuden bemarin kasitekniikalla ja manuaalilla, mut onneks sitte DS325 kerkes sen hakea omiin huomiinsa ennen kun vision toteutus alkoi. :rotfl:

    Ralli sittemmmin meni henskille ja siihen tehtiin osittain ylitse jääneitä osia hyödyntäen 4.15" iskunen 440 jolla henski suhas yhden kauden streetcuppia. Paras aika oli 10.0, toi moottori siirty sitttemmin SC dragsteriin ja sillä tuli viime kaudella suomenmestaruus. Koppa taas meni Jukka63:lle joka asens siihen '71 chrageristaan 440 motin 8-71 pumpulla. Eiköhän ens kesänä nähdä sitten sen potentiaalia vähän paremmin mitä viimeks finaaleissa. http://www.youtube.com/watch?v=IVeBxNEFEN4
     
  15. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ^ Tämä... väri vaihtuu kesäksi....
    http://kuvablogi.com/nayta/2459188/
     
  16. mafo

    mafo 3rd gear

    [​IMG]

    8.81... :poff:
     
  17. mopster

    mopster Gearhead

    Toi mun dusteri meni viimekesänä 10,85 / 201,9. Vapari 408 pikkulohko, edelbrock rpm kannet, 10,6 ruttu, moparin laahurinokka, 727 looda ja dana60 perä. Katu kilometrit on viritystason noustessa vähän vähentyny, mutta pari tuhatta kilsaa tuli silti vielä viime kesänäkin kadulla suhattua.

    Uus rojekti on hommattu, a-koppa sekin, mut rakentaminen alkaa vasta ens talvena, ja useempi vuos vierähtänee ennen kun tulee ajoon.

    [​IMG]
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Jotenkin mä arvasin, että C-bargella on jotain pientä sanottavaa tosta Löijystä ja a-bodyistä yleensäkin :rotfl:
     
  19. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!