Mopar SB kannet.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kinde, 5.9.2008.

  1. kinde

    kinde Gearhead

    No nyt ajattelin lähes tyhmän kysymyksen heittää.

    Jos ja kun haluan käyttää originaaleja venakoppia , niin , käyvätkö ne alukansiin (esim. edelbrook) tai W2 vai pitääkö prepata vanhat kannet ???? Painonsäästökin olisi muikeeta.

    Toinen ongelma onkin sitten peltisarjat 63-66 A-body ja ehdottomasti ajattelin käyttää joko Dougs tai TTI alakautta matalaa mallia.. Käsittääkseni tämä kohta poistaa W2 käytön. Entäs Alsat???

    Siis kaikki tämä vaiva venakoppien tähden :rotfl:

    Tosiaan hoopolla hoopot ajatukset. :odroll:
     
  2. XVD

    XVD Gearhead

    venakopista en tiijä käykö eedeleihin mut w2 econo kansiin käy, mut raceen ei koska on korkeempi venakoneisto joka ottaa kopan kattoon kiinni..niin ja pakosarjahommaan sen verran että joihinkin w2 kansiin käy normi peltisatsit mm. econoon ja vanhempiin race malleihin..virtauksen kannalta kannattaa kuitenkin pirrata sarjojen laippoihin paremmin kanavoihin sopivat pakoreijät, homma onnistuu kyllä näppärästi oon itelle teheny yhet semmoset satsit eikä ole vuotaneet..
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Älä nyt, commandot venakopathan on hianot. Mut siis, käy sekä useimpiin alukansiin, että W2 ja W5 kansiin. Mun käsittääkseni jopa magnumeihin, vaikka niissä onkin "ylimääräsiä" pultinreikiä. Laipathan on erilaiset noissa W2 ja W5 kansissa, mut paikat on samat. Joten, ei mikään mahdoton homma sovitta laipat vaikkapa uudet hitsaaamalla noihin sarjoihin. Joissakin W2:ssa on myös vakio pulttijako, mutta toi aukko on niin erilainen, ettei taida oikeen sada sovitettua. Edelbrockeihin käy sarjat suoraan, samoin erilaisiin magnum kansiin. Eikä sovi unohtaa Brodix B1-BA kansiakaan, niissäkin on tosin pakokanavan muoto kovin erilainen, vaikka pulttijako onkin sama.

    Korkeussopivuus mun nähdäkseni siippuu sisäpellityksistä, jota voi toki muokata, käytetyistä keinuvivustoista ja nokasta.
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

  5. jaketin

    jaketin Gearhead

  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  7. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    meinaakko että jostain löytyy halvemmalle? eikös ne tossa 1400$ parilta pyöri?
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Noita on myyty täydellisenä tehtaan paketissa $1100 pari. Jotkut yrityksetkin myy $1250-1300 pari.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sit jos haluu vähän isompaa kantta, niin Indy myy noista Edelbrockeista omaa versiotaan, ns indybrockeja, jotka käyttää offset imuvippoja. Mut jos on aikomus käyttää TTI:n tai Dougsin sarjoja, niin ne on sen verran pieniä, että toi RPM on varmaan aika sopiva kansi moiselle moottorikombinaatiolle. Noi TTI:t on isommat kun Dougsit, mutta valinta varmaan riippuu koko moottorikombinaatiosta.
     
  10. Lowry

    Lowry 2nd gear

    15 vuodessa on Edelbrockeissa hinta tuplaantunut, mutta ei taida sbm(360) kansien suhteen olla oikein mitään edullisempiakaan kunnollisia vaihtoehtoja tarjolla?
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Anab.
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Trick Flow 190, tosin saatavuus tällä hetkellä huono.
     
  13. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    https://enginequest.com/product/chr...-360-1992-2004-cylinder-heads-assembled-pair/

    Ebay linkin takaa reilu 800eur plus rahti ja tullit. Oli aikasta paljo halvemmat vielä 5v sitte...

    Eli noi on valurautaset magnum kansien korvikkeet joista löytyy myös versio LA imusarjalle. Virtaa lähes sen mitä edelbrockin alsa suoraan paketista.

    Mulla on vakioalakertasen 360 päällä lunatin 256 voodoo nokalla ja jollai kiinalaisella 2 taso imusarjalla. Työntää 72 vuoden C koppasta varsin kohtuullisesti.

    Ainoa selkeempi miinus on venojen asennuskorkeus jonka takia sopivien jousien saatavuus virihommissa vähä haastava. Vaihdoin itellenikin nokalle passaavat jouset joista tuli se pari sataa lisä hintaa.
     
  14. Lowry

    Lowry 2nd gear

  15. Lowry

    Lowry 2nd gear

    LA imusarjaan käyviä ei ilmeisesti enää tehdä ja muutenkin ainakin jenkkifoorumien mukaan nykyiset kiinalaiset eivät vastaa virtauksiltaan ja laadultaan vanhempia kansia.
     
  16. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    No perhana, niimpä tietysti. Oli selkeesti liian hyvä hintalaatusuhde
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Just nuo.
    Yks setti tuli mulla 360 päälle.
    Ihan laadukkaan oloinen rpm kopio kansi.

    Tarkastuksen kautta noi meni käyttöön ja ohjurit ja seetit oli ok suoraan paketista.

    Nostoa noilla paikoillaan olevilla venoilla oli muistaakseni max .540
     
    Lowry tykkää tästä.
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  19. 68SS

    68SS 1st gear

    David vizard justiinsa laittanu niksit sbm rautakansien porttauksesta youtubeen, näin yksi vaihtoehto lisää eikä maksa maltaita
     

Kerro tästä muillekin!