MOPAR STREET HEMI ORANGE ENGINE PAINT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Automotive Engineer, 27.7.2010.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mulla on ollut paukkupurkissa viimeksi deodoranttia, mutta jouduin vaihtamaan senkin kun tuli ihottumaa.

    Koerä tulossa PPG 60626 HEMI ORANGE Selemixinä. Voi vetää ilman pohjamaalia tai jopa ilman happoa alumiinin päälle (maalikauppiaan mukaan pitäis pysyäkin).
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mikä tää juttu on uusimmassa v-8:ssa, kun cuda oli maalattu viper dödsin värillä, mikä sitten olikin hemmo-oranssia...
     
  3. PasiR

    PasiR Gearhead

    Ajelen huomenna Lohjan tarvikekolmioon selvittelemään värijuttua ja otan tän kuvan mallivedoksen mukaan.
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Kuka se kirjoittikaan jossain topikissa, että Oulun Väripolarista ei saa hemi orangea. Minä kävin, niin selvittivät kaavan maahantuojalta, ostin litran. Street hemi orangelta näyttää ja on pikkusen "hilettä" seassa. (niinkun kuulukin vissiin?) Ite en omista pussihousuja ja ei kiinosta onko se prikulleen oikea väri, mutta hienon näkönen väri on!

    Kaverille meni puoli litraa ja se maalasi Toyota Camryn lohkon sillä.
     
  5. Ensin on pitänyt tehdä kovasti töitä josta tienaa, jotta on voinut tilata auton kotimaa$ta aitoa Moparin Pentastar-logolla olevaa ei EU-kelpoista Street Hemi Orange maalia, eikä mitään aikuisten lelukaupasta saatavaa geneeristä oranssimaalia. Moparin maalit ovat nyt matkalla kohti kylmää pohjolaa ja kun ne saapuvat tänne talven keskelle, niin shamaanin tavoin aloitan revontulien loimussa maalausrituaalin, jonka keskipisteenä oleva itse niputtamani moottori saa kiihtyvän kilinän kuuluessa veto kerrallaan pintaansa aidon Pentastar-hunnutuksen.

    Rituaalin päätteksi nuuhkaisen vastamaalattua moottoria syvään ja lähes transsiin vaipuneena kumarran tallin seinällä olevan suuren Pentastarin suuntaan mumisten hiljaa, "It Ain't Just Paint, I've got my Direct Connection. It's Mopar"

    Mopar To Ya, Pepe :poff:
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Heh, kolme virhettä ennenku kerkee kissaa sanoa:

    1... Ensin se sielunvihollisen Direct Connection Hemi-kilikalimaali oli jumittunut sinne purkkiin kuten PasiR yllä sanoi, mulla on noita tullut vastaan pari kertaa

    2... Sitten se paukkupullon suutin onkin tuollainen [​IMG] joten tämmöinen darwinismin poishoideltava tuijottaa sitä maalattavaa mosaa kovasti läheltä maalipurnukan takaa ja painaa peukaloa alaspäin... mutku suutin onkin väärään suuntaan eli osottaa oikeasti päin näköä...SIHH.. maalia on pikku juhan leuka ja silmä täynnä, mulla on tuo tullut vastaan kerran (ok, ei ollut Moparin maalipurkki).

    3...Lopuksi se sävy on sitten siis väärä, mulla on noita tullut vastaan monta kertaa.

    Kummasti käsi kurkottaa pulloo.... SIIS Miranoliin ja kissaan!
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    Auton ulkopinnan Hemi-oranssi on eri juttu kun moottorimaalit. Tuossa allaolevassa linkissä on just tuolla (EV2 :poff: ) Hemi Oranssilla maalattu Mopari. Hieno. Ja toistan: tuolla maalilla ei ole oikeastaan mitään tekemistä moottorissa käytettyjen Hemioranssien kanssa.

    Rullaa siitä alaspäin ja klikkaa "006 Dodge Challenger 1971" niitä oransseja kuvia...
    http://e-body.blogspot.com/search?updat ... results=50
     
  8. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Millanen se moottorihemioranssi sitten on?
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Unohda KAIKKI paukkupullot ja kilikalit. C barge tietää oikean sävyn teoriassa ja PPR Cuda käytännössä.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Epäilemättä tiedän. Cudassakin on Deben suora #433 listaoranssi. Hiton hyvä väri ja lähellä Letukan sävyä. :rotfl:
     
  11. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Kuka sanoi että ostin kilikalia? Muistaakseni oli ihan ruiskumaali ja ruiskulla maalasin viikonloppuna.
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ei kai kukaan. Interwepissä vaan voi (ainakin minä) ymmärtää asiat eri lailla kun sanoja tarkoitti. Sori.

    Olkoon meidän kaikkien harrastepelien värit oikean tai ainakin meitä itseämme miellyttävän sävyiset!
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei kääntynyt tuo PPG:n kaava Coravärissäkään. Harmi juttu.

    Olen haistavinani, että jotkut haastavat täällä leikkiä tosissaan. Ei lähdetä pojat sille tielle. Nää on hupihommia.

    Oheisena muuten oma blogipäivitys vuodelta 2008. Vaikuttaa vakavahenkiseltä ;)

    http://pprcuda.blogspot.com/2008/11/mop ... rhett.html
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Aivan, Pepe heitti hyvän reality checkin: hupihommiahan nää. Mitenkäs se joku vanhempi tieteenharjottaja kerran lohkaskaan: "Tarkkahan saa olla, muttei kande olla liian tosissaan".

    Alla on terve sarkastishuumoriote. Just tolleen:

    Rokrok! Taas mennään!
     
  15. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Eipä mitään. Mutta nyt alkoi kiinostamaan mikä ero on tuossa street hemi orangessa (jota on käytetty auton ulkopinnassa) ja moottori hemi orangessa (jota on käytetty moottoreissa)?
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    Tottahan ne eroaa koostumukseltaan. Tietävämmät tarkennelkoot, minä muistan vain sen, että niissä moottorioransseissa EI ole sitä myös sinunkin mainitsemaasi helmiäistä/metallinhohtoa/hilettä mitä ulkopinnan EV2-värissä.
     
  17. Ken toista sanaleikkiin kutsuu, hän myös itse leikin kestäköön. :lol:

    On olemassa vain yksi oikea - Mopar!

    t. tämän Mopar oranssikeskustelun aloittaja, jolla haastajat ovat tallissa, tuplana :wink:

    Ps. jos oikein tarkkaan yritän zoomata blogin kuvaa, niin taidan löytää kuvasta kuudennen ja seitsemännenkin synnin. Niitä seitsemää pohtiessa voi vaikka katsoa huumoripläjäyksenä Lapinlahden lintujen Seitsemän kuolemansyntiä http://www.youtube.com/watch?v=yq3SsIoN_3I
     
  18. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jukka, onko sulla maistiaiskuvia Pentastar -hunnutuksesta?
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Nostellaanpas aihetta..

    Oliko jollain kaavaa Moparin Turquoise P4120752 väriin. Se kun on ollut noiden B/RB koneiden värinä ollut vuoteen -69

    Ainakin tuon mukaan...
    http://www.turbinecar.com/misc/enginecolor.htm

    Paukkupullolla saisi toki maalattua ja Partsissa lienee pulloja, mutta jos oikein ruiskulla...
     

Kerro tästä muillekin!