Moparin OD-aski

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JAMANT, 24.11.2008.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mikäs tommosessa on vikana, kun jos valuttaa autoa eteenpäin D:llä ja samalla laittaa pakkoykkösen päälle, silloin auto pysähtyy kuin seinään??? Vikadiagnostiikasta ei ainakaan mitään testerillä selvinny!!
     
  2. rt68

    rt68 1st gear

    Mikähän loota kyseessä, A500, 518.. vai joku etuveto od loota?
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No Jeepin lootahan se, mikäs muukaan (eihän mulle muita tuoda :rotfl: )!! Se taitaa olla sellainen A500LU!!

    Ja sen verran uutta että pukkaa se vikakoodia, solenoidivika, mutta ei se selitä tuota kahta vaihdetta päällä yhtäaikaa....
     
  4. rt68

    rt68 1st gear

    Joo ei solkkujen pitäisi tuota tehdä. Toimiiko loota muuten ihan oikein mutta pakkoykkösellä vetää takapyörät lukkoon?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei toimi, lähtee kakkosella tai kolmosella eikä vaihda isompaa (testerillä katsottuna tietokone kyllä ilmoittaa vaihteiden vaihdosta, mutta aski ei vaan vaihda vaihteita :-? :-? )!!!

    Ja kun tarpeksi ajaa, toimi taas kuin Buicki :rotfl: ja sitten kun sammuttaa ja lähtee taas liikkeelle, ei toimi!! Tosi mystistä!!
     
  6. rt68

    rt68 1st gear

    Olisikohan etukytkimessä jotain hämärää? Jos oletetaan että etukytkin on kiinni niin silloin kulkee D:llä juuri kolmosella ja rullaa ok mutta kun tyrkkäät kiinteän ykkösen päälle ja etukytkin jää myös päälle niin silloin menee ikäänkuin kaksi vaihdetta päälle. Eri asia on sitten että mikä sen kytkimen jättää päälle, levyt palaneet vai paskaa venttiilikoneistossa niin ettei etukytkimeltä tuleva öljy pääse palaamaan?
    Vaikea sanoa varmaa syytä mutta luultavimmin tarvitsee avata loota.

    Ja eikös tuo "toimii kuin Buicki" tarkoita juuri että toimii miten toimii tai ei toimi ollenkaan :rotfl:
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siinä on joku säätäny sen etupannan ilmeisesti liian tiukalle, ehkä!! Kunhan saadaan ne solenoidit, niin vaihdetaan ne ja säädetään molemmat pannat oikeisiin arvoihin ja katsotaan miltä sitten tuntuu/näyttää!!

    Ja Buick toimii siis kuin Sveitsiläinen käkikello :rotfl: :rotfl:
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    se panta voi olla todellakin niin kireällä,että vetää vaikka pyörät lukkoon..on omakohtaisia kokemuksia.säädin joskus takapannan liian kireälle(47RE) ja kun toosa yritti vaihtaa kolmoselle,niin veti takapyörät lukkoon..panta meni vahingossa liian kireälle,kun säädön jälkeen vedin lukkomutterin kiinni,niin pääsi samalla liikkuun se pannan säätöruuvi.
     
  9. rt68

    rt68 1st gear

    Kannattaa tosiaan se pannan säätö tarkastaa ensin mutta jos panta on tiukalla niin silloin pitäisi alkaa ahdistamaan myös kolmosella, no se selviää säädön jälkeen.
     
  10. rt68

    rt68 1st gear

    Jokos selvisi mikä laatikkoa vaivasi?
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Osin, mutta ei kokonaan!! Vaihdoin öljyt (oli aika mustaa ja magneetissa siilinselkä :odroll: ) ja governorin solenoidin (olisin vaihtanu sen toisenkin kahden solenoidin pakertin, mutta asiakas toimitti väärät osat) ja suodattimen ja säädin pannat!! Nyt kuulema löytää jo vaihteita, mutta edelleen pakkoykkösellä menee jumiin....
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei kyllä oo onneks joutunut tekemisiin noiden uusien kanssa, mut käsittääkseni ne pitkälti toimii samalla tavalla kuin vanhatkin. Pakkoykkösen ja D- ero on siinä, että pakkoykkösellä takapanta on kytkettynä. Mulla yleensä tollaset lukkiutumiset on olleet lopun alkua, kytkinlevyt niin finaalissa ja kuprulla, että aiheuttaa tahattomia lukituksia.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Niinpä, rikki se on, mutta asiakas haluaa ensin kaikkea kokeilua, että jos ei tarvitsis ottaa askia irti ja korjuuttaa sitä!!!! Asiakashan nää asiat loppupelissä päättää, mitä korjataan ja missä järjestyksessä, sen rahat ne on!! Tosin jossain kohtaa raja tulee vastaan ja se raja on nyt tässä, jos se tuo Jeepin takaisin, en kokeile enää mitään, laatikko irti vaan!! Mutta asiakas sen päättää, mä voin vain suositella...
     
  14. rt68

    rt68 1st gear

    Öljyt mustat ja jumii edelleen pakkoykkösellä eli mitä luultavimmin levyt palaneet kuten Vipottaja tuossa totesikin mutta maksajahan sen päättää mitä autolleen tekee ja kun ajaa kunnolla lootan loppuun niin voi olla uuden laatikon hankinta viisain vaihtoehto :wink:
     

Kerro tästä muillekin!