mopen 8 3/4 kavennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vani91, 19.3.2011.

  1. Fargo

    Fargo Gearhead

    Joku jolla on vois mulle laittaa mitat klumpeista banjoon ja sitten myös ne päätypalojen mitat.

    Sorvari saa sorvata mulle noi ja tankoa pitäis ollakin mulla, tehköön sen mitalla sitten tangon.

    Kun metallitöitä ja autonkorjuuta teen muutenkin niin voisi noilla tarvitseville sitten kavennellakin. Harjoittelen omallani ensin! Kokemuksia ei ole ku offroadvehkeiden akselien muokkaamisesta ja hyvin niissä on hitsaukset kestäneet mutta pyörimisnopeudet ja muut eroaa maantievehkeistä niin eipä noita kovin tarkkaan ole adjusteltu kun ei ole tarvinnu.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyl mulla on moottorin muutoskatsastuksen yhteydessä vaadittu todistamaan et autossa oleva taka-akseli on vastaavantehoisessa ja painoisessa autossa käytössä.
     
  3. Fargo

    Fargo Gearhead

    No?

    Mittoja kaipailen edelleen !
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kyl ainakaan mulle auennut mitä mittoja olit vailla.
     
  5. Fargo

    Fargo Gearhead

    Siis murikan klumppien mitat sekä päätykappaleiden mitat.

    Tarkoituksena tehdä jigi kavennukseen.

    Sorvari tekis mulle nuo ja tankoa olis jo 35,40 ja 50 millisenä.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eli siis päätylaakereiden ulkomitat? Tota murikkaosastoo en vieläkään tajuu, mulla on systeemi sellanen mis on päätylaakerien tilalle tulevat leveet holkit, sit vanha murikka joka on veistetty avonaiseks niin et siinä on vaan laippa sekä noi laakeripesät joihin on kans sorvattu holkit mistä sitten tanko menee koko paskan läpi.
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ilmeisti casen laakerimittoja tehdäkseen holkit ,vaikkakin termi, klumpin mitat, vois käsittää ihan mitä vaan tästä universumista......
    http://www.markwilliams.com/servicebull/sb0050.pdf
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos PDF:ssähän oli yks mitta, mut mun käsittääkseni noit poskilakrui on ainakin kolmee erilaista riippuen vasesta, ei tasauspyörästöstä. Onks sit ero halkasijassa via missä, en tiedä.
     
  9. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ei kai se niin tarkkaa oo, kunhan klumpista kuitenkin on kyse :rotfl:
     
  10. 69

    69 Gearhead

  11. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Omaa akselia kun askartelin vuos sitten niin homma oli muistaakseni niin että poskilaakereita on kahta erilaista, casen malli ei vaikuta vaan tasauspyörästö tai sen lukko. Orkkis kartiolukossa oli eri laakerit kun mitkä menee levylukon kanssa. Jälkimmäisessä oli vähän kapeemmat kehät ainakin. Voi tietty olla muitakin kombinaatioita mutta en onnistunu löytämään kun kaks eri koodia poskilaakereille.

    Edit:

    Tuolta löytyy noi poskilaakereiden koodit ja muutakin hyödyllistä:

    http://www.planethoustonamx.com/main/ch ... arends.htm
     
  12. Fargo

    Fargo Gearhead

    Tämä oli siis hakusessa, anteeksi sekava ilmaisu.
     
  13. SBM

    SBM 2nd gear

    Upataan vanha aihe ylös, tarvitsen 31.75mm tai 1 1/4" ulkohalkaisijaltaan olevan tangon tai esim. chromoly putken. Oltava SUORA ja ~1600mm pitkä. Myös halukkaat sorvarit saavat ilmoittaitua. Maksan rahalla mikäli sopiva tekijä/tanko löytyy. Myös hiukan isommat tangot kelpaa, voin sorvauttaa laipat hiukan isommiksi.

    P.s Jo toinen tanko hävinnyt muutaman viime vuoden sisään.
     

Kerro tästä muillekin!