Mopsin sytkään tehoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja wallu64, 4.6.2009.

  1. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Moroo!
    Koneesta loppuu veto vähän yli kuudessa tonnissa ja ilmeisesti vika on heikossa kipinässä.
    Eli mikä olis helpoin konsti tehostaa kipinää pikkulohko moparissa? Tällä hetkellä mosassa on mopsin oma käretönjakaja, sininen boksi(mitähän noi värierotkin noissa vaikuttaa? :oops: ) ja sit on cranecamsin fireball puola.
     
  2. LM23H0R

    LM23H0R Gearhead

    Eikös tuo sininen ole sama kuin oranssi jossa alue 6000 rpm asti, sitte krominen 8000 rpm:n ja super gold 12000 rpm.. mulla on kromiboksi ylimääräisenä, osta se ja taas kipinöi kierroksilla..!
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    MSD 6al 8)
     
  4. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Niin loppuuko koneesta toiminta-alue vai jos tehty yli 6000 niin kromipoksi halvin tai kuten Luigi kirjoitti ja siihen jakaja vielä.
     
  5. F-body

    F-body Gearhead

    Oranssi boxi taitaa riittää tehopuolalla 6500rpm:ään. Vakioboxeissa on sisäänrakennettuja rajoittajia 5500rpm ja ylöspäin. Boxin vaihtoa ehdottaisin ja jakajan keskipakojouset kannattais kanssa uusia niihin löysiin.
     
  6. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Keskipakosäädin on kyllä räknätty dynossa hyväks. Tosiaan se sytkä vaan katkee siinä kuuen tonnin jälkeen. En mä tiiä onko siinä mosassa ylempänä voimaa, mut oishan se kiva kokeilla. :wink: Ehkä mä sit kokeilen semmosta kromiboxia :D :pinup:
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tässä hyvä juttu kipinäasioista. Selvitti ainakin minulle aika paljon noita juttuja. Eli hyvällä kosketuskulman kierrosten mukaan muuttavalla boksilla ja hyvällä siihen sopivalla puolalla pärjää pitkälle. Mutta oikein huippukipinää kai sitten löytyy noilla kapasitiivisilla systeemeillä.

    http://www.hotrod.com/techarticles/igni ... index.html
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja kantapään kautta opittua on se, että kierroslukumittari saattaa sekoittaa viriviri -kipinäsysteemit. Niihin myydään kai jonkunlaisia erottimia. Esim. MSD: digital HEI-modulissa on erillinen kierroslukumittarin liitin, sillä toimi, suoraan puolan miinuksesta otettuna ei. Samoin perinteinen Super HEI moduli ei toiminut kiekkamittarin kanssa.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja tollasella oranssi tai kromiboksilla mennään kyllä paljon suuremmillekin kierroksille kuin mitä on toi "nimellinen", ei niissä mitään ajottajaa ole. Tarkkuus vaan kärsii tuolla yläpuolella, mut se kiertämättömyys ei johdu käytetystä boksityypistä. 6000 ei enää oo kasille ihan vähän kierroksia ja saa olla jo aika reipas motti jos siellä tuottaa voimaa, siinä vaiheessa saa sitten olla jo venttiilijouset sun muutkin priimakuosissa.
     
  10. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mulla on sellanen tutina, että oranssi boksi riittää about siihen mihin hydraulinokkakin. Ja se sininen ei välttämättä oo sama, että sellasella oranssilla mä lähtisin eka kokeilemaan. 6500 ja alleki vaihtorundit riittää suht vikkeläänkin menoon ja voi kone säilyä ehjänäkin.
     
  11. Joller

    Joller 1st gear

    Minulla on oranssi boksi 340 koneessa eikä se osota mitään ongelmia vielä vähä reilu 6000 kierroksilla.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joskus tullu "viritettyä", ja vaihdoin oranssiboxin kromiseen. Ei siinä kyll mitään eroa missään huomannut.
     
  13. F-body

    F-body Gearhead

    Taitaa olla boxissa rajoitin. MP:n "raamatussa" on nuo alkuperäisboxit numeroilla ja tiedoilla rajoittajista. Toisin voi hydraulinokkakin antaa periksi noilla kiekoilla. Itellä on oranssi, Accelin möhkö ja MP:n 292 hydrauli säädön alla.
     
  14. 69

    69 Gearhead

    Mullakin on kärjetön jakaja oranssiboxilla ja vakio puola, olis tossa hyllyssä accelin keltanen puola. Oliskohan siittä mitään iloo. Ei ny heti jaksas ruuvailla kun hyvin pelaa, noo tulpat pitäs vaihtaa pikkasen kylmempiin.
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei oo mitään muuta ko silmäniloo jos sitäkään.

    Moparin bokseissa ei ole mitään rajottimia, ne kierrosluvut on vaan suosituksia tehtaalta et mihin asti pitäs riittää sekoomatta. Vaikka kipinäpuoli ois vakio mutkun kaikki kerran pelaa, ei virivehkeisiin vaihtamalla saavuta mitään etua.
     
  16. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Pohjustetaas vielä vähän. Konettahan ajettiin rullilla ja se kiersi ekalla vedolla jonkinverran laihalla noin 6500. Seosta kun rikastettiin niin kierrokset tippu pari sataa. Huipputeho on 6100 kiekoilla. Tulee vaan mieleen että jos tossa huipputehon kohilla alkaa jo kipuna hiipua niin jääkö sinne myllyyn vielä käyttämättömiä voimavaroja :odroll:
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla on sellanen käsitys, että noissa bokseissa vaan se tarkkuus rupee kärsimään kierrosten myötä, ei niin, että siltä loppuis kipinät.
     

Kerro tästä muillekin!