Mossesta Rodi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Michael75, 12.1.2006.

  1. Michael75

    Michael75 1st gear

  2. Pate

    Pate Gearhead

  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Salossa on kirpparin omistajalla tällanen museorekisteröity mosse myytävänä. On virheetön. Eikä kallis kuntoon nähden.
     
  4. Michael75

    Michael75 1st gear

    Emmä nyt ala mitää museoautoo tuhoomaan. Tarkotus ois vaa ettii joku vanha metsäraato se on oikeestaa ihan sama minkä kori se on kuhan vaa Rodi kelponen ois.
     
  5. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Kokemäen romiksella olis yks mosse,ainankin muutama vuos sit oli viel..
    varmasti tarpeeks laho rodihommiin.. :odroll:
     
  6. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    auto

    tollasen oikeankin saa raatona edullisesti. tarkoitan että "rodilla" ja Rodilla on eroa. Oikean ikäinen jenkki on raatona muutaman sadan euron laite, ja hyvä projekti muutaman tonnin. Jos osaa laskea ilman tunteiluja, niin loppujen lopuksi halvin on kaikki osat sisältävä useammankin tuhannen euron laite. Se onkin eri juttu jos haluaa vaihtaa kaiken, ja harrastaa esim kymmenen vuotta ilman ajettavaa rodia. Mutta tästä jauhetaan muutenkin.

    Siis jos mosse maksaa nolla euroa, niin eroa oikeaan rodiaihioon on muutamia satoja euroja, jos aloittaa ajamisen muutamaa viikkoa myähemmin sillä valmiilla rodilla, niin säästää bensoissa sen muutaman satasen mitkä tarvii.

    Mutta jos on pakko harrastaa melkein rodia ja ei oikeaa rodia, niin siitä vaan, kyllä me kaikki moikataan sua kun tuut vastaan, ehkä vähän hymyillen.

    (Pikku paljastus: Mäkin ajattelen usein vaihtoehtoisia rakennustapoja, mutta selaamalla hintoja aidoille ja melkein aidoille, laittaa tekemään tuhannet tunnit vain oikeaan kohteeseen)

    tää on sitoutumaton mielipide, jos lääkkeet vaihtuu, niin voin mä joskus ryssääkin harkita. (autoa)
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ens kevään sulien alta löytys 2kpl nuita mosseja. Molemmat Karkkilan nurkilla.
     
  8. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Re: auto

    Tässä täytyy sanoa että olen aivan erimieltä asiasta!
    Ensiksikin ei kyllä mitään 30-jenkkiaihiota joka on pelleiltään tuossa kunnossa kuin tuo mosse ole kyllä muutamalla satasella irtoa.
    Jos irtoaa niin meille voi tuoda kaikki! A ja B fordeista voin maksaa jopa tonnin :) niissä saa olla jo ruostettakin helmassa

    Toisekseen kyse on harrastuksesta eikä autojen sepittämistä millään halpuus - maksimituotto valmiina -periaatteella. Hyville palkoille tuskin minkään vahan pellin rodamisella pääsee.
    Kaikille se ei se ajaminen ole se täkein harrastus vaan rakentaminen, luominen ja omien kädenjälkien ihailu.
    Nostan hattua niille joilla on tämä "dare to be different" ajatus herännyt
    ja uskaltavat tehdä jotain sellaista mitä kaikki eivät vielä ole tehneet tai edes harkinneet tehdä.
    Juuri näissä projekteissa pääsee se rakentajan näkemys ja luovuus esille eikä maailmaa suuresti hetkauta jos lopputulos ei ole mieleinen.
     
  9. Michael75

    Michael75 1st gear

    Re: auto

    Totta joka sana.ei mulla mitää päämäärää oo aina olen kulkenut noissa Projekteissa vähä omia polkujani. On tullu harrastettuu autojen kans yhtä ja toista Museo-autoja olen rakennellut 70-luvun jenkkejä korjannu..vähä laidasta laitaan. Nyt vaan kävi mielessä että jos jotain vähä Rodin tyylistä rakentelis. Sais se aihio olla ihan mikä vaa. Tommonen mosse kävi vaa ekana mielessä..Mutta sellasta se on tällä viikolla mosse. Saa nähdä mitä sitä ensiviikolla haluaa. Ajan kanssa miettii tätäki juttuu on tossa kuitenki jo kaks projektii vielä keskeneräsenäkin. Ja talon rakennus suomeen entisen kämpän myynti Floridassa saapa nähdä mihin sitä kerkee. :lol:
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Tuota pistän oman lusikkani sen verran soppaan, että tuota Paten Mosse rodia on ollut ihan kiva tehdä. Ensinnäkin, sellaisesta ei ole tehty jo tuhatta ja sataa toinen toistaa hienompaa laitetta. Ei ole tehty korimallista jo sitä yksilöä joka määrittelee rakentelusuuntaukset.
    Alkujaan kuitenkin ihan GM tuote tuo kori ja vielä 30-lukuinen sellainen. Monet paikat samat kuin Chevroleteissa, mut mittasuhteet hiukan eri.
     
  11. Pate

    Pate Gearhead

    Aikoinaan kun hain rodiaihiota, en niinkään miettinyt valmistusmaata, vaan mikä koppa silmää miellyttää. Makken kautta löytyi ko. piikkinokka ja innostuin siitä, koska en itse ainakaan ole koskaan nähnyt mossesta rakennettua rodia ja kori on muodoiltaan täyttä 30-lukua. Varmaan jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan, mutta ei niillä itselle ainakaan ole väliä, tosta työstetään Makken kanssa sellainen, mihin itse olen tyytyväinen.

    -Pate-
     
  12. Michael75

    Michael75 1st gear

    Se ois mullaki päämäärä. Että tulis omannäkönen hyvä aihio se ois kyllä
    ei sillä valmistusmaalla mitää välii oo onhan sitä nyt Amazoneistaki niin sanottuja rodeja tehty.
     
  13. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    toivottavasti taas ei ala se sama tappelu mikä on rodi ja mikä ei.. :odroll:
    sitä on täälläkin jo tapeltu aivan tarpeeksi.. :odroll:
     
  14. Michael75

    Michael75 1st gear

    Laaja käsite. Mutta todella turha tappelun aihe...
     
  15. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    Ei mullakaan ollut tarkoitus olla negatiivinen, ja turhimmat jätkät puhuu että on väärä malli tms. ollen samalla itse tekemättä mitään. Siis parempi väärä malli kuin pelkkää haaveilua. Ja yleensä saman kaavan toistajat ovat tylsiä, mutta varmoja. Uskalias tekee mitä huvittaa.
     
  16. Michael75

    Michael75 1st gear

    Niinpä!! ja miks pitäs rakentaa just johonki tiettyyn kaavaan mä ainaki arvostan yksilöllisyyttä
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    "Nostan hattua niille joilla on tämä "dare to be different" ajatus herännyt
    ja uskaltavat tehdä jotain sellaista mitä kaikki eivät vielä ole tehneet tai edes harkinneet tehdä.
    Juuri näissä projekteissa pääsee se rakentajan näkemys ja luovuus esille eikä maailmaa suuresti hetkauta jos lopputulos ei ole mieleinen."

    Anteex jos harhaudun hieman asiasta..mutta ei kaikkien pidä rakentaa samalla muotilla. OK; tuo projektini lähtökohtani on uudehko, mutta pitää olla ennakkoluuloton. Tuo on viel "aihio"; kunhan siinä o panoraamatuulilasi ja siipeä ni taas o paree olla.
    Ja kyllä taas puritanistijä harmittaa.
    Tässä kuvaa: http://tertsi.sigmatic.fi/kustom.jpg
     
  18. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    asiaa

    Asiaa!!!! Nyt taas nähdään että kun tekee itse niin saa sitä mitä sattuu tulemaan. :lol:

    Ihan siisti, mutta vähän tosiaan liian uusi tänne rodiosastolle, pistäppä linkki tonne street osastolle, niin porukka varmaan alkaa soitteleen ostotarjouksia.

    tuppu
     
  19. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Re: asiaa

    ...? Ai onks toi katukilpailu-auto? :eek:
    Vai oliks toi kommentti kettuilua? :odroll:
     
  20. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No nyt voisin lainata omaa kirjoitustani eli "pääsee se rakentajan näkemys esille" Nythän tämä näkemys voi erota paljolti katsojan näkemyksestä, se voi ihastuttaa tai vihastuttaa.

    Meni kumpaan tahansa niin meille muille (katsojalle) jotka vasta suunnittelemme tai haaveilemme se kuitenkin antaa linjaa, että tuommoista... tai ei ainakaan tuommoista.
     

Kerro tästä muillekin!