Museoauton ajopäivät?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja impala1968, 8.9.2004.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voi olla, että vakuutusmaksun saa maksaa tuplana jos haluaa, mutta ei se oikeuta ajamaan enempää kuin 30 pv kalenterivuodessa. Eikä mistään muistakaan väittämistäsi ole "eksynyt" tietoa ainakaan SAHK:n sivuille saakka: http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm Löytyisikö jostain muualta virallista tietoa? Ennekin olen kysellyt lähteen perään kun tällaista väitetään.
     
  2. jart$u

    jart$u Gearhead

    onhan toi konservointi ihan ahterista, jos tossa esimerkissä olevasta t-hopasta mennään +50 vuotta myöhemmin poistamaan siihen n.30vuotta vanhana maalattu kuvio.
    vois verrata tohon rembranttiin et poistetaan se töherrys siitä kanvaasista et saadaan puhdas kangas näkyville :odroll:
     
  3. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Sulta varmaan oli unohtunut laittaa nämä hymiöt :rotfl: :D :rotfl: ?
    Jos olet ihan tosissasi, niin mitä ajoneuvohistoriallista sanomaa on jollain töherryksellä autossa?
    Toisaalta jos aitoon Rembrantiin joku on 30 vuotta sitten töherellyt lippuja, tägejä tai viiksiä, niin mitä se kertoo taidehistoriasta? Ei se kerro muuta kuin, että joku on ollut tavatoman tyhmä tai taulu on joutunut ilkivallan kohteeksi ja konservaattori poistaa ne.

    No nyt jos tuo töherrys onkin esim. teksti "Tyrnävaaran WPK" ja t-hoppa on toiminut Tyrnävaaran paloautona vuonna 1947-49, niin silloin ei ole kyse töherryksestä vaan palasta auton historiaa.

    Pitää nyt tähdentää, että mitään sääntöjä konservoinnista ei ole eikä tietoa siitäkään tuleeko se sata varmasti ja millaisena enkä minä ole asiaa edes valmistelemassa vaan kaikki on puhdasta spekulaatiota.
     
  4. Teppe

    Teppe 1st gear

    Hevosmiestentietotoimistosta jälleen päivää!

    Eli tietojeni päivitys: ( :poff: )
    AKE sanoi jotta 30pv. ja sillä sipuli, mutta jos omistaja vaihtuu, niin vaihtuu myös todistusvelvoite eli toisinsanoen uusi omistaja voi ajaa sen 30pv. ja on niistä päivistä todistevelvoitteessa, jos joltain taholta epäilys ilmenee väärinkäytöstä.
    Vakuutusyhtiöistäni IF ja ennen Tapiola en saanut ko. tyyppejä kiinni (kun en muista nimiä), jotka olivat tuota 60pv. mulle ehdottaneet, mutta se VÄÄRÄ tieto oli tullut mulle siis sieltä! Eikä sielläkään enään moisia tarjoilla...
    30v. vanhoista muutoksista sain tietoni katsastusviranomaiselta, joka on tätä nykyä eläkeellä enkä häntäkään saa kiinni, mutta AKEn selvitys oli, jotta EI hyväksytä!
    (MUTTA: se etelänlippu jenkin konepellissä ja museoitu on TOSI! Sitä en tiedä liekkö samaisen eläkkeelle jääneen katsastusviranomaisen hyväksymä :soosoo: )
    ANTEEKSI siis aikaisempien minulle varmojen tietojen purkaus ja niiden VÄÄRYYS!
    :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
    Itsellä olleet museoajoneuvot ovat kaikki olleet kyllä alkuperäisiä tai entisöityjä ja niinkuin olen jo aikaisemminkin maininnut niin ne eivät ole olleet 60pv:n liikunta tarpeessa vaan kaikille on toistaiseksi riittänyt tuo 30pv. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!