Mustia hippuja öljyn seassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 11.4.2009.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Vaihdon pari viikkoa sitten öljyt ja suodattimen käyttis bemariin ('86 518i) ja nyt kun tarkistin öljymäärää tikusta niin muuten aivan puhtaan kellertävän värisen öljyn seassa oli pieniä mustia hippusia. Mistä tällanen johtuu?
    Öljynä mobil new life 0W40 mihin lisätty X1R:ää
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Oliskohan ne mustat hiput sitä X1R:ää...?
     
  3. virta

    virta Gearhead

    :D Villi arvaus:palotapahtumasta muodostunutta nokea :lol:
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mielenkiintoinen öljyvalinta :eek:

    voipi olla jotain karstaa, mutta ei varmaankaan mitään syytä huoleen
     
  5. audiq

    audiq Gearhead

    Öljy on varmasti ihan hyvää, mutta tuo lisäaine kyllä sekoittaa öljyn ominaisuuksia. Ei saisi lisätä mitään lisäaineita öljyyn.

    Eiköhän ne hiput suodattimeen kuuluisi kulkeutua ja tuntuisi oudolle, että jos se on käynyt kone, niin miten siellä jotain hippuja olisi vielä öljyn seassa.
    Loogisempaa olisi, että ne hiput tulee öljytikun putkesta.
     
  6. rane58

    rane58 Double Gearhead

    BMW-n männät...! :poff:
     
  7. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Voipi olla että on hiukan vääränlaista öljyä, tota X1R:ää vaan yks kaveri kehus niin oli pakko kokeilla. Millasta öljyä itte pistäisitte k.o koneeseen?
     
  8. VesQ

    VesQ 1st gear

    Hirveä vääntöhän noista öljyistä tulee mutta vahvasti sitä mielä että kun siihen on joskus vuonna kivi ja kukka speksattu joku mineraaliöljy niin jokainen nykypäivän halpahallin kuralitkukin täyttää ne vaatimukset ja moottori pelaa ihan samalla tavalla kuin muillakin öljyillä
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Vanhan ajan luokituksilla saa vanhan ajan viat koneeseen. Toimiihan se niillä kurilla yhtä hyvin kuin silloin muinoin 80-luvulla, jolloin useat koneistamot myivät kunnostettuja vaihtomoottoreita.
    Nykyään niitä ei enää myydä juuri muualla kuin jenkkiautoihin erikoistuneissa puljuissa, koska siellä edelleen vannotaan vanhan kunnon mineraalin perään. :lol:
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Uudessa V8 magazinessa 3/09. oli aikamoinen tietopaketti öljyistä, kannattaa lukea.
     
  11. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, kiitokset vastauksista!
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Vaiha piruuttas suodatin uudemman kerran,
    ei näet olis ensimmäinen kerta kun ohivirtausventaali paskana ja uuden öljyn herättelemät seinäruusut kiertävät kaulalta toiselle.
     
  13. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Jeps, taidan vaihtaa samalla öljyt. Halvempaa se kuin koko moottorin vaihtaminen :poff: Just kuukaus takaperin vaihdoin nokka akselin ja keinut joten ei haluais ottaa mitään riskejä
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nokka-akselin? Ei kai sulla ole edelleen se nokka-akselin sisäänajorasva siellä öljyn seassa? Sehän tukkii suodattimen ja ...
     
  15. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ei o, putsasin nokan rasvanpoistajalla just ton välttämiseksi. Tietty sitä on voinu jäädä ihan hiukan mutta epäilen sillä akselin vaihdon yhteydessä vaihdoin vain öljyt ja ajoin vanhalla suodattimella sillä se oli vaihdettu pari kuukautta takaperin ja näin myös neuvoi eräs työkaveri(entinen automekaanikko) tekemään joten luulenpa että tuo ohivirtaus venttiili on jumissa
     

Kerro tästä muillekin!