Naarmu lasissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Tulilanka, 16.9.2007.

  1. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Tuulilasissa on pyyhkijän aiheuttama "naarmu". Tai ei se oikastaan ole naarmu vaan sellainen hiertymä, mattapintainen. Vähän niinku hiekkapuhallettu. Pyyhin on kai joskus ollut sikahuono tai irronnut. Varsi on hiertänyt siihen semmosen himmeän kaaren kulkuradalleen. Kysyin autolasiliikkeestä voiko sen hioa näkymättömiin. Niillä tais olla kiire kun kassamuija yksoikosesti totesi ettei niitä hiota kun tulee vääristymiä.

    No ajattelin kuitenkin kokeilla saada sen pois. Onko kukaan koskaan "hionut" tuulilasista naarmua pois. Syvä naarmuhan tuo ei ole. Uskoisin sen lähtevän jollain hiomavahalla. Oliskohan Dremelistä apua. Ja huopalaikasta. Taitaa vaha palaa. Koko lasia ei ole tarkoitus hioa. Vaan toi n. 40cm pitkä raita.

    Ehdotuksia?
     
  2. vette73

    vette73 Gearhead

    Lasiliikkeen kassamuija oli sinänsä oikeassa, että kuoppahan siihen lasiin tulee, kun sen hioo. Ja kuoppa tietenkin aiheuttaa vääristymän.

    Mutta hionta onnistuu kyllä. Lasille on oma hiontatahna ja huopalaikka hiomavälineeksi.
    Toi dremel on liian kovakierroksinen. Itse olen käyttänyt tavallista porakonetta pienillä kierroksilla.
    Hiomisen aikana on huolehdittava siitä, ettei lasi lämpiä. Jos se lämpiää se tod.näk. hajoaa. Lasi kestää kyllä lämpiämistä, muttei pistemäisiä lämpötilaeroja.
     
  3. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Kokeileppa hammastahnalla kankaan palasella hioa,jos ei muuta ni jää hyvä maku suuhun jos naarmut ei lähde pois 8) :p
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Noin ennenkin tehtiin kun ei saanut laseja mistään (tai oli köyhälle kalliita)...
    Tehostettuna huopalaikka, porakone ja hammastahna.
     
  5. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Niin mikä se lasille tarkoitattu tahna on?
     
  6. V-100

    V-100 1st gear

    Vähän tuntuu, että on kassan daamilla ollut tosi huono päivä :lol:

    Mulla on jo vuosia sitten kahdesta autosta hiottu tuulilasi just tollasten hommien takia. Eihän se ihan halpaa ollut, mutta kuitenkin raikkaasti alle uuden lasin + asennuksen.

    Silloinen asentaja taisi olla jotain noita Novuksen reppuasentajia. Hiontalaitteena oli iso laikka veden kera.

    Mitään haittaavia vääristymiä en hionnan jälkeen laseissa huomannut. Liki uutta vastaavan tuulilasin kylläkin.

    Eli soittele pariin muuhunkin tuulilasiliikkeeseen, jos siltä tuntuu. Mä en oikein noihin kotikonsteihin noissa hommissa usko. Mutta sehän on vaan mun mielipiteeni...
     
  7. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Olen ymmärtänyt että lasin kiillotukseen on korkista tehty kiillotuslaikka paras mahdollinen. Mistä niitä sitten saa ostaa onkin asia erikseen..
     
  8. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Ei varmaankaan ole iso homma kokeilla Pepsodenttiä vaikka ihan pienelle alalle naarmua ja katsoa onko vaikutusta.Itse sain Malibun lasista pyyhkijän jättämän naarmun hyvin pois. :lol: :D
     
  9. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Samaten meillä mutta Farecla oli Pepsutentin tilalla...
     
  10. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Hyviä vastauksia.

    Kyllä mä sen ymmärrän että vääristymiä voi tulla jos oikeen syvän uran hioo tasaiseksi. Mutta toi on tosiaan vaan sellanen himmeä kohta. Otti vaan niin pahasti lanttuun ku pyysin lasimestaria ulos katsomaan ja eukko totes tyyliin "Ei niitä hiota, tulee vääristymiä. Ja seuraava asiakas!"

    Pitää Pepsodenttia kokeilla. Onko väliä onks se Super Fluor vai ihan tavallinen Fluor :)

    Fareclaakin taitaa tallista löytyä. Niitähän taitaa olla eri raekoolla. Mulla taitaa olla sitä karkeempaa. Pitää varovasti kokeilla. Voi muuten mennä mettään ku seuraavan kerran aurinko paistaa suoraan edestä 8)
     
  11. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Farecla toimii. Saa kyllä hinkata niin perkl.

    Pepsodentti ei ollu ihan yhtä hyvää. Ja vaimo, kakara sekä naapurikin katto vähä pitkään ku yks pesee rottelonsa tuulilasia hammastahnalla.
     
  12. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Mitä fareclaa käytit?
     
  13. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    G3. Hirveen työn joutuu kyllä tekemään. Ja ei sitä uraa saa ihan kokonaan näkymättömiin. Ihan selkeästi se siinä näkyy.
     

Kerro tästä muillekin!