nettiautosta bongattua topikki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cadillacman2, 15.7.2014.

  1. Cadillacman2

    Cadillacman2 Gearhead

    Nyt sohastaan ampiasipesään ja rankasti, mutta tämä nettiautosta bongaus topikki on häirinny meikäläistä jo
    pitemmän aikaa.
    En ole vastaavaan törmännyt pyörä puolen keskustelufoorumeilla. Itseä ei sillä lailla slippaa, kun omat vehkeet
    on menny yleensä kaupaksi suht heti. Ei kovin erikoisia ja pyrkinyt hinnotelemaan sinne hinta haarukan puoleen väliin.
    Mutta toisten ihmisten ymmärtäminen ja kunnioittaminen tuntuu välillä olevan joillain vähän hakusessa.

    Jos jonkun hintapyyntö on liian kova, eikös se ole ostajan ja myyjän välinen asia.
    Kahden kauppa kolmannen korvapuusti. ON IHAN OK varoitaa huijareista ja aivan pommi autoista. JA VARSINKIN ON OK BONGATA HIENO MYYNNISSÄ OLEVA AUTO JA VIHJATA SIITÄ.
    Mutta, jos joku myy hyvin pidettyä, vähän ajettua tai omasta mielestään riittävän erikoista markkinoita kovempaan hintaan, ei tälläisen hinta pyynnölle naureskelu ole mielestäni oikein.
    En tiedä monta kauppaa on mennyt vituiksi tämän OD topikin takia. Mutta saattaa muutamaakin chevyn omistajaa pikasen harmittaa, kun huomaa että täällähän hänen myynti yritykselleen naureskellaan.
    Vielä epäkorrektimpaa on käydä potkimassa renkaita ja jatkaa vielä topicssa ihmeellisiä myyjiä/ostajia.

    Tuo BMW trike:n rakentajan haukkuminen idiootiksi oikeen isoilla kirjaimilla sai näppäimistön heräämään.
    Saattaahan tuo olla sarkasmia tai huumoria, mutta muulle ei maistu.
    En tiedä ko. vekotinta, muutoin kuin nettiauto topikin kautta. Mutta siitä olen varma, ettei sitä ole rakentanut idiootti.
    Idiootit ei rakenne noin monimutkaisia härveleitä. Olisko vielä keulasta mällätty bemari mistä tehty? Jos tuon vielä
    saa kaupattua niin ei todellakaan ole idiootti.Tuskin tuohon on ihan älyttömiä menny rakentamiseen rahaa.


    Mitä väliä on jos joku vekoitin ilmestyy kovemmalla hinnalla saman tien myyntiin?
    Saa suomessa kai bisnestä tehdä?

    P.s justiinsa kaveri lähetti kuvan kun vene makaa laiturissa pohjasta kiinni( ei sama vene), meren pinta on laskenu ihan sikana. En tiedä onko myyvin kuva ilmossa ,mutta ainakin rehellinen.

    Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta niitten myynti ilmoitusten takana on aina joku. Jos ei ole ostamassa niin mikä takia pitäisi tuntemattomien ihmisten kaupantekoa häiritä?
     
  2. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Erittäin samaa mieltä,ja se bemari härvelihän on helvetin hieno laite.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joskus huvikseen käyn tuossa topikissa, loppujen lopuksi eiks se ole ihan se ja sama minkälaisia mielipiteitä siellä tarjoillaan? Eihän niillä yleensä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Onhan tosta topicista jotain hyötyäkin. Nostalgia syistä viimevuosina mielessä pyörinyt omistaa joskus vielä ke36 corolla. Ei ole tullut noiden myyntiä seurattua lähes ollenkaan, mutta nettiautosta bongattua topicciin joku oli linkittänyt moisen hirvityksen mustia kilpiä ihmetellessään; Huomasin, että autohan on suht lähellä ja ostin sen heti pois :D Btw, ne mustat kilvet pitää palauttaa ja vaihtaa valkoiseen. Oli entinen omistaja vienyt konttorineitiä 6-0 ja se oli typeryyksissään tilannu sille ne mustat kilvet..
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ihmiset nyt haluavat naureskella mitä erilaisemmille asioille, toisten hintapyynneille, toisten rakennelmille, toisten naamoille.

    Toiset tuovat ne vain esiin täällä.
    Jos toisten kirjoittelut haittaa, voi tietenkin olla lukematta kyseistä topikkia.

    Bemarin rakentajan haukkuminen idiootiksi, no joo, siinä mennään kyllä yli. Mutta jos se on se oma mielipide niin sitten on.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mua on eniten tuossa ihmetyttäny se että mitä helvetin jenkkimiehiä(?) täällä on kun niitten silmiin sattuu kaikki mahdolliset golffi ja corolla kautta whatever ilmotukset? Sen nyt ymmärtää että puhutaan myytävistä jenkeistä mutta... Kiinnostaako teitä jotka tunnistatte itsenne tästä,kaivella kaikki mahdolliset ilmotukset tuolta? On jotenkin niin s...tanan ääliömäistä täällä ihmetellä maksaako joku passatti tai carina vähä liikaa vai ei,menkää helvetissä harrastamaan niitä jos ne noin paljon kiinnostaa että sieltä oikein ettimällä niitä etitään. Ja olipa muuten tulokkaalta aika hemmetin hyvä aihe.
     
  7. Heh. Itseäni aina naurattaa ton heppulin kirjoitukset, ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa moiselle luupäisyydelle. Käy melkein kateeksi kun maailmansa on sillä tavalla järjestyksessä ja hän itse siinä keskellä niin oikeassa etteivät toisin asioista ajattelevat voi olla kuin idiootteja tai mitä milloinkin.
    +1 Mielip.. faktojen kovaäänisestä esillepanosta ekstrapisteitä.

    Elikkäs huumorilla kannattas koettaa ottaa moni asia niin tällä kuin muillakin internet-foorumeilla.
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Metsälyytikäinen vois hiukan selventää sanomisiaan,ja ehkä jopa miettiä mitä sanoo??
     
  9. Kui?

    Mä oon foorumia lukiessani tullut jotenkin siihen käsitykseen, et mielipiteensä tuntemattomista ihmisistä voi tuoda julki ihan tosta vaan. Enkä edes idiootiks haukkunu vaan osoitin arvostustani. Oma maailmani ei näet ole lainkaan mustavalkoinen ja siksi kauhean monimutkainen.

    Edit: tajusin just et ton mun kirjoituksen saattoi käsittää koskevan tämän topikin aloittajaa, ja niin ei toki ollut. Mielestäni hyvä kirjoitus.

    Edit2: Enkä siis tarkoittanut JP-350 -äijääkään. Tarkennettakoon, että tarkoitin sitä hupsukka-pupsukkaa joka haukkui hienon triken rakentanutta tekijämiestä IDIOOTIKS.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja missäs vaiheessa mä oon ketään idiootiks haukkunu? Sä sen sijaan käytit termejä luupäinen,itsekäs... Sä jos joku tässä muodostaa mielipiteitä ilman että tunnet kyseistä henkilöö. Ehkä sä oot just joku wannabe-"jenkkiharrastaja" joka tiirailee just noita parin tonnin teinikippoja? Ja muille pahoittelut mutta pakkohan tuohon oli jotain vastata,ja jotain kertonee haastajasta että melkein kaikki viestit yleistä keskustelua osastolle...palattaisko aiheeseen?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Haukkuminen on perseestä. Saa silti peiliin katsoa jos kaupat jääneet tuon topicin takia jostain tekemättä, ellei nyt joku ole ihan pomminvarmasti pystynyt vakuuttamaan että entinen/tutun tms auto on täysi pommi ja paska.


    Nämä äkilliset omistajanvaihdokset ja hinnan nousut ilman mitään syytä on musta kanssa ihan hyvä tuoda julki, eihän siinä mitään väärää ole.


    Nuori tai alkava harrastelija joka ei pankin rahoilla tai isoilla säästöillä juhli joutuu sitten aina koluamaan ryysyistä rikkauksiin kun kaikki vähänkin edullisemmat pelit lähtee usein nopeasti ja tulevat 20-50% kalliimmalla myyntiin jobbarille.

    Pyytää saa mitä jokanen ikinä haluaa ja voi ostaa eikä valittaa miksi jobbari ehti ensin mutta eipä se silti väärin ole hintoja puida tässä mielessä.
     
    Herje tykkää tästä.
  12. ^^ Heh. Okei.
     
  13. Hemmetti. Oon epäselvä. Tulin ymmärtämään ettei mun kirjoituksista välttämättä saa ihan sitä tolkkua mitä tarkoitin, ni tein nyt sit vähän tarkennuksia tohon ekaan viestiini. Anteeksi.
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tässä on kyllä viihdearvo kohdillaan. Ekassa topikissa nimimerkin takaa jeesustellaan mitä se Termonen taas myy ja millä hintaa, sitten täällä jeesustellaan, taas nimimerkin takaa, niitä toisia jeesustelijoita, jotka jeesustelee Termosen hintoja. Nyt tarvis vielä topikin, jossa Termonen jeesustelisi taas jeesustelijoista ja jeesustelijoiden jeesustelijoista. Älkää missään nimessä lopettako.
     
    rb, Rotten, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. T5

    T5 Gearhead

    No nyt tämäkin mysteeri selvisi :D
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    :D :D
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noh, tätähän mä tuolla toisessa topikissa veikkasinkin. :D
     
  18. JnZm

    JnZm Gearhead

    ...pitikö mun se trike ny mennä linkittämään, aikuset (?) ihmiset menee aivan vauhkoiksi...
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei linkittämisessä mitään, mutta ehkä sanat olisit voinut valita paremmin.
    Olla vähän "hienotunteisempi" nääs. :rotfl:
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mutta tästähän voisi repiä vaikka mitä huumoria, kaksi kolmasosaa autoista JP allekirjoituksessa on jotain epä-amerikkalaisia kippoja...?
    Täällä sentään monet ajaa vuoden ympäri ja vielä vanhalla jenkillä?
     

Kerro tästä muillekin!